Kreatív tanulási technikák
« vissza | 1 2 |
|
Hogyan motiváljuk magunkat?
Egy idő után akkor is elfáradunk és unottá válunk, ha lelkesen kezdtünk bele a felkészülésbe. Ezért aztán nem árt különféle önmotiváló technikákat is bevetnünk, hogy megőrizzük tanulás iránti lelkesedésünket. Gondoljuk át, hogy miért fontos az adott anyag elsajátítása, mit szeretnénk elérni a segítségével. Ha kitűzzük a célokat, akkor kevesebb esély van arra, hogy valamilyen lényegtelen tevékenység elterelje a figyelmünket. Fontos továbbá, hogy megőrizzük optimizmusunkat. Ne arra koncentráljunk, hogy miért lehetetlen felkészülni, hanem arra fókuszáljunk, hogy mindent megteszünk a cél érdekében. Szervezzük meg a napjainkat, és ne nyűgként tekintsünk a tanulásra, hanem egy tevékenységként, amely egyike a többi feladatunknak.
Nincs lehetetlen
Ne győzködjük magunkat, hogy nem tudunk megtanulni valamit, hanem álljunk úgy hozzá a tanagyaghoz, hogy el szeretnénk sajátítani. Lehet, hogy nem megy minden egyformán könnyen, de le lehet győzni az akadályokat, még ha több erőfeszítésbe kerül is. Dolgozzunk ki stratégiát a tanulásra, osszuk apróbb részekre a tananyagot. Főként akkor van erre szükség, ha nehéz megbirkózni a vizsgával, vagy más teendőink is vannak, például dolgozunk vagy gyakornokoskodunk.
Kiegészítő technikák
Igyekezzük minél alaposabban körbejárni a megtanulandó anyagot. Ha tehetjük, olvassunk el minél több könyvet a témában, így átfogó ismereteket szerezhetünk, és könnyebb lesz brillírozni a vizsgán, ha az ajánlott irodalomból is tudunk idézni. Így meggyőzhetjük az oktatót, hogy nem pusztán arra hajtunk, hogy átcsússzunk, hanem valóban mély, alapos tudásra szeretnénk szert tenni.
Legyenek párhuzamos feladataink
Megoszlanak a vélemények a multi-tasking hatékonyságáról. Egyesek szerint nem olyan hatékony, mert szétforgácsoljuk energiáinkat, ha egyszerre több dologgal foglalkozunk, nem tudunk elmélyülni semmiben kellőképpen, és így lassabban haladunk majd. Egyre többen vannak azonban azok, akik úgy vélik, hogy nem hátráltat, sőt, hatékonyabbá tesz, ha egyszerre több munkát végzünk. A párhuzamos feladat-feldolgozás tréningben tartja az agyat is. Ha például vizsgára készülünk, és estére már elfáradunk, akkor belevághatunk anyaggyűjtésbe a kutatási témánkhoz, amely nem igényel akkora odafigyelést, mint a tanulás, mégis el kell valamikor végezni.
Ismétlés a tudás anyja
Ahhoz, hogy kellőképpen leülepedjen a tudás, ismétlésre is szükség van. Mindenképpen hagyjunk időt a tanagyag átolvasására, lehetőség szerint még a vizsga napján is fussuk át a témaköröket, mert ilyenkor rögzül a legtöbb ismeret.
- 1. Emlékező technikák
- 2. Hogyan motiváljuk magunkat?