Bormarketing szakirányú továbbképzés
Szak neve nagybetűsen BORMARKETING SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS Szak neve bormarketing szakirányú továbbképzés Végzettségek
Képzési terület gazdaságtudományok 4. A felvétel feltételei - szöveges Bármely képzési területen legalább alapképzésben (korábban főiskolai szintű képzésben szerzett oklevél.
Képzési idő 2 Kreditek száma 60 7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben Megszerezhető ismeretek, kompetenciák:
A képzés során a hallgatók megismerik * a bormarketing specifikumait, * a marketing borászatokban, borkereskedelemben történő alkalmazásának lehetőségeit, * a bizalmi termékek – mint például a bor – marketingjének eszközrendszerét és módszertanát, * az általános fogyasztói, ezen belül az ital-, különösen a borfogyasztói magatartás alapjait és aktuális tendenciáit, * a piackutatás módszertanát, * a kutatások eredményeinek gyakorlati hasznosíthatóságát, * a marketingkommunikáció hatékony integrálásának lehetőségeit, * a termék és a márka működési mechanizmusát a borok esetében, a márkastratégia és márkamenedzsment gyakorlatát, * a borforgalmazás lehetséges stratégiáit, a hatékony értékesítési csatornapolitikát, * a bornak a gasztronómiában és a turizmusban betöltött szerepét, a kulturált borfogyasztás jellemzőit és követelményeit, * a borászatok és a borkereskedelem működését meghatározó EU-s és hazai szabályozást, az eredetvédelem jelentőségét és működési mechanizmusát, továbbá képessé válnak a borok érzékszervi vizsgálatára, a jellemző borhibák felismerésére, a hibás borok megállapítására, a bor organoleptikus értékeinek a felismerésére, * a mérsékelt borfogyasztás egészséges életmódbeli szerepét, * a marketing fejlődési irányait, az új marketing eszközöket és módszereket, valamint azoknak a bor területén történő felhasználási, adaptációs lehetőségeit.
Készségek, a szakképzettség alkalmazása: A képzés során megszerzett ismeretek, kompetenciák birtokában a szakirányú továbbképzésben végző bormarketing szakmenedzserek képesek lesznek * a borászati és borkereskedelmi vállalati marketing tevékenység irányítására, * a vállalati marketing stratégia kidolgozására, az erőforrások összehangolására, * a borászatok termék- és márkastratégiájának a kialakítására, * a termék- és márkastratégiák gyakorlati megvalósítására, illetve menedzselésére, * a kínálat árstratégiájának a meghatározására, * a vállalati beszerzési és értékesítési csatorna politika kialakítására, * a marketing és reklámkampányok koncepciójának a kialakítására, * a vállalati marketingkommunikáció integrálására, * a piac-, média- és reklámkutatási eredmények értékelésére és felhasználására, * a különböző piacokon folytatott marketingtevékenységek integrálására, * a marketing-, reklám-, média- és piackutató ügynökségekkel való hatékony együttműködésekre, * a regionális borturizmusban való hatékony részvételre, * a marketingkommunikációs célú rendezvények tervezésére és szervezésére, * a vállalat egyéb szervezeti egységeivel történő együttműködésre, * a közösségi agrár- és élelmiszermarketingben való hatékony részvételre.
A szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben: Azoknak az oklevéllel rendelkező szőlőtulajdonosoknak, borászatokban vagy a borkereskedelemben dolgozóknak ajánlott a képzésben való részvétel, akiknek munkájához szükségesek a marketingismeretek, illetve azoknak, akik ilyen területen kívánnak dolgozni. Ajánlható a képzés, olyanoknak is, akik speciális marketing ismeretekkel nem rendelkeznek, illetve ezen a területen régebben szerzett tudásukat felfrissíteni és aktualizálni kívánják. Javasolható a képzés továbbá olyan borászati, borkereskedelmi területen dolgozó vezetőknek, ahol a marketingkommunikáció, márkamenedzsment súlya jelentős, és nagyobb rálátással kívánnak rendelkezni az adott területekkel kapcsolatban.
A szakon végzett hallgatók elsősorban az alábbi környezetben helyezkedhetnek el: * élelmiszeripari, borászati vállalkozások, * mezőgazdasági vállalkozások, * kereskedelmi gazdasági vállalkozások, * turisztikai vállalkozások, * települési önkormányzatok, * regionális és ágazati szövetségek, szervezetek, * civil és egyéb non-profit szervezetek.
Személyes adottságok, készségek: * stratégiai szervezőkészség, * marketing szemléletmód, * nyitottság, marketingorientáció, * kreativitás, * rugalmasság, * újdonságokra való nyitottság, * döntésképesség, * felelősségtudat, * problémamegoldó képesség, * megbízhatóság és precizitás, * jó kommunikációs készség, * a borok szeretete, * kulturált borfogyasztás iránti elkötelezettség, * válságkezelés képessége.
8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték Alapismeretek: 29 kredit Borászati alapok, termék- és márkapolitika a borászatban, borforgalmazás szabályozása, piackutatás piacismeret, borértékesítési stratégiák, a borforgalmazás stratégiája.
Szakmai törzsanyag és speciális szakismeretek: 26 kredit Borkultúra és fogyasztási szokások, bor és egészség, italismeret, konkurencia analízis, integrált marketingkommunikáció, borbírálat, bor a gasztronómiában, borturizmus.
9. A szakdolgozat kreditértéke 5 kredit |