Digitális filmtechnika szakirányú továbbképzés
Szak neve nagybetűsen DIGITÁLIS FILMTECHNIKA SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS Szak neve digitális filmtechnika szakirányú továbbképzés Végzettségek
Képzési terület műszaki 4. A felvétel feltételei - szöveges Informatika képzési területen alapképzésben vagy főiskolai szintű képzésben szerzett oklevél Képzési idő 2 Kreditek száma 60 7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben Elsajátítandó kompetenciák: A szakirányú továbbképzés az alapdiplomás informatikusoknak nyújt olyan szakmai tudást, amely egy fejlődő iparágban ad nemzetközi szinten is értékelt kompetenciákat. A képzés illeszkedik a modul- és kreditrendszerű felsőoktatási képzési struktúrába, továbbá megvalósítja a film- és szórakoztató ipar, valamint a felsőoktatási intézmények közvetlen együttműködését egy konkrét esetben, miáltal egy felsőoktatási intézmény hamarabb és megfelelően tud reagálni a munkaerő-piaci kihívásokra.
Tudáselemek, megszerezhető ismeretek: a mozgáskoordináció alapvető anatómiai ismeretei, az érzelmi reakciók pszichológiai alapjai; komputergrafikai alapok; a digitális filmkészítés technológiai lépései; a modell-konstrukció alapelvei és gyakorlata; az animáció elvi és gyakorlati ismeretei; a filmgyártás fő mozzanatainak (kamera, világítás, utómunka, stb.) elméleti és gyakorlati ismeretei.
Személyes adottságok: probléma- és gyakorlatorientált látásmód a szakmai problémák megoldása terén; együttműködő készség és partneri viszony kialakítása a feladatmegoldásban más szakmai és művészi területek szakértőivel.
A szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben: A képzésből kikerülő szakemberek mindazt a videó-, grafikai és animációs technikákat fogják ismerni és alkotó módon alkalmazni, ami manapság nap mint nap látható a médiában, televízióban, reklámokban és mozifilmekben. A filmes alapismereteken túlmenően mindez a legmodernebb grafikai, animációs szoftverek és eljárások ismeretét kívánja meg. Egy fejlődő iparág aktív szereplőinek igényére alapul a képzés, úgymint az animációs filmkészítés, a játékfejlesztés és a 3D vizualizáció.
8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték Elméleti megalapozás: 11 kredit Anatómiai és pszichológiai alapismeretek. A komputergrafika alapjai. Az animációs filmkészítés folyamata, a filmgyártás gazdasági és jogi környezete, a gyártásszervezés.
Animációs modellalkotás: 17 kredit A modellezés matematikai háttere, testek, felületek, görbék konstrukciója. Modellezés koncepciórajz alapján. Anyagok és textúra-típusok, gyakorlati megvalósításuk. A rig és a mimika alapelvei és gyakorlata.
Animáció: 12 kredit Az animációs alapelvek részletes áttekintése és szoftveres megvalósításuk. Érzelmek kifejezése mimikával, testbeszéddel, szemek, tekintetek kezelése. Dialógra mozgatás, szájmozgások animációja.
Filmgyártási műveletek: 16 kredit A kamera szerepe a filmben, digitális megvalósítása. Layout, világítás, render, és utómunka elméleti és gyakorlati ismeterei.
9. A szakdolgozat kreditértéke 4 kredit
|