Agrármarketing és kereskedelmi szakmérnök szakirányú továbbképzés
Szak neve nagybetűsen AGRÁRMARKETING ÉS KERESKEDELMI SZAKMÉRNÖK SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS Szak neve agrármarketing és kereskedelmi szakmérnök szakirányú továbbképzés Végzettségek
Képzési terület agrár 4. A felvétel feltételei - szöveges Mesterképzésben, illetve egyetemi szintű képzésben szerzett mérnöki oklevél Képzési idő 4 Kreditek száma 120 7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben Elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek: A szakirányú továbbképzési szakon végzettek: – az elsajátított elméleti és gyakorlati ismereteik birtokában képesek szervezési és irányítási feladatokat ellátni a mezőgazdasági és élelmiszertermékek kereskedelme területén; – gazdasági és üzleti ismeretekkel, kereskedelmi és marketing szaktudással és készségekkel rendelkező gazdasági szakemberek, akik alkalmasak a különböző termékek és szolgáltatások kereslet-vezérelt beszerzésére és értékesítésére, kis- és középvállalatok kereskedelmi tevékenységének szervezésére és irányítására; – képesek az agrárágazat összefüggéseinek, az erőforrások felhasználásának európai uniós normák szerinti értelmezésére és komplex értékelésére, marketing programok kidolgozására és megvalósítására; – a szakirányú továbbképzés kellő alapokat ad ahhoz, hogy munkájuk során az informatikát magas szinten alkalmazzák; – alkalmasak a mezőgazdasági- és élelmiszertermékeket előállító vállalkozások, az üzleti szféra marketing és kereskedelmi területein menedzselési és különböző végrehajtó feladatok ellátására; A szakmérnök ismeri: – az agrár-marketing funkcióját, módszertanát, alkalmazási lehetőségeit; – a kereskedelem és az élelmiszergazdaság kapcsolatát; – az agrár- és élelmiszerkereskedelem különböző szintjeinek általános és ágazati szervezeti, működési és kommunikációs sajátosságait; – az agrár- és gazdaságtámogatási rendszerek működését hazánkban és az Európai Unióban.
Személyes adottságok, készségek: – szintetizáló és ökonómiai szemléletű gondolkodásmód; – képesség a hasznos információk megszerzésére, feldolgozására és a vállalkozások általi felhasználhatóság elősegítésére; – a szakirányú továbbképzési szakon végzettek rendelkeznek kapcsolatteremtő, problémafelismerő és problémamegoldó képességgel, együttműködési és kommunikációs készséggel, idegen nyelvtudással.
A szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben: A megszerzett ismeretek birtokában a szakmérnök képes: – agrár- és élelmiszergazdasági ismeretei birtokában a kereskedelmi területeken menedzsment feladatok ellátására; – marketing módszerek alkalmazására az agrár- és élelmiszertermékek értékesítésénél; – marketing technikák fejlesztésében történő közreműködésre — célcsoportok általi felhasználhatóság elősegítésére — az agrár- és élelmiszertermékek kereskedelménél; – kereskedelmi és marketing felhasználói szolgáltatások ellátására az agrárgazdaságban; – az agrárgazdaság külkereskedelmének fejlesztésében közreműködni.
A szakmérnök alkalmas: – a piaci és fogyasztói elemzések elvégzésére; – a stratégiai és operatív piaci tervezés megvalósítására; – a termék- és szolgáltatásfejlesztés piacorientáltságának biztosítására; – az értékesítés megszervezésére; – a kereskedelmi és kereskedő vállalkozások működtetésére; – a marketing szakmai funkcióihoz kötődő kommunikációs tevékenység végrehajtására.
8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték Általános alapozó ismeretek: 28-37 kredit (agrármarketing, agrárpolitikai és agrárstatisztikai ismeretek, gazdasági és jogi ismeretek, EU szervezete és működése)
Szakmai ismeretek: 48-55 kredit (agrár-közigazgatási és árutőzsdei ismeretek, gazdasági informatikai ismeretek, külkereskedelemi ismeretek, logisztikai ismeretek, mezőgazdasági készletgazdálkodási modellek, pénzügyi és vállalkozás-gazdaságtani ismeretek, üzleti kommunikációs ismeretek)
Speciális ismeretek: 10-18 kredit (élelmiszer-minőségbiztosítási ismeretek, környezet-gazdaságtani ismeretek, regionális marketing ismeretek)
9. A szakdolgozat kreditértéke 10 kredit |