Diplomás marketingszervezetek irányítása szakreferens szakirányú továbbképzés
Szak neve nagybetűsen DIPLOMÁS MARKETINGSZERVEZETEK IRÁNYÍTÁSA SZAKREFERENS SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS Szak neve diplomás marketingszervezetek irányítása szakreferens szakirányú továbbképzés Végzettségek
Képzési terület gazdaságtudományok 4. A felvétel feltételei - szöveges A képzésben főiskolai oklevéllel (BA, BSC) lehet részt venni. Képzési idő 3 Kreditek száma 90 7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben A képzés során elsajátítható kompetenciák: az e szakirányú képzésben oklevelet szerzett személy képes a döntés-előkészítéshez szükséges információk beszerzésére és elemezésére; a vállalati és üzletági stratégiához illeszkedő marketingstratégia tervezésére; a megvalósítás szervezésére, feladatainak meghatározására, folyamatának irányítására és ellenőrzésére, a marketing részstratégiák elemzésére, tervezésére, a kapcsolódó folyamatos szervezésére; a marketingtevékenység és szervezet vezetésére. A képzés során elsajátítható tudáselemek: általános közgazdasági alapismeretek, szakmai alapozó ismeretek, szakhoz kapcsolódó ismeretek. A képzés során megszerezhető ismeretek, adottságok, készségek: alapvető közgazdasági, pénzügyi, számviteli, gazdaságjogi, vállalkozás-gazdaságtani, statisztikai, menedzsment, marketing, EU integrációs, világgazdasági, informatikai, közigazgatási és adózási ismeretek megszerzése; a szakmai tudást megalapozó marketing- és piacismeretek, ár-, értékesítési- és reklámstratégia elméleti tudományának magas szintű ismerete; a szakmaspecifikus tudáselemek: a marketingszervezetek tevékenységének, vezetési funkcióinak készség szintű ismerete és alkalmazni tudása, magabiztos tájékozottság a marketing ágazatok és tevékenységek különböző fajtáiban. A szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben: e képzettség birtokában a diplomás marketingszervezetek irányítása szakreferens szakirányú továbbképzésben oklevelet szerzett személy alkalmas a marketingvezető munkakör betöltésére; a marketing egyes részterületeihez kapcsolódó vezetői feladatok ellátására. 8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték Általános közgazdasági alapozó tárgyak: 30 kredit (közgazdaságtan, pénzügyi és számviteli ismeretek, gazdasági jog, vállalkozások gazdaságtana, statisztika, menedzsment, marketing és marketingkutatás, EU integrációs és világgazdasági ismeretek, informatika, közigazgatási és adózási ismeretek) Szakmai alapozó tárgyak: 26 kredit (Marketing jogi vonatkozásai, Marketingstratégia elemzése és tervezése, Marketingkutatás módszertana, Termék és szolgáltatásstratégia, Márka és kategóriamenedzsment, Árstratégia, Értékesítési stratégia, Média és reklámstratégia, Személyes eladás és vásárlásösztönzés menedzselése, PR és szponzorálási stratégia) Szakhoz kapcsolódó ismeretek: 26 kredit (Marketingszervezetek és vezetési funkciók, Önálló marketingszervezetek tevékenysége, Kereskedelmi marketing, Nemzetközi marketing, E marketing, Nonprofit marketing, Pénzintézeti marketing, Marketingkutatás tervezése és irányítása, Marketing esettanulmányok) Egyéni szakdolgozati konzultáció: 0 kredit Záródolgozat kreditértéke: 8 kredit 9. A szakdolgozat kreditértéke 8 kredit |