Marketing szakközgazdász szakirányú továbbképzés
Szak neve nagybetűsen MARKETING SZAKKÖZGAZDÁSZ SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS Szak neve marketing szakközgazdász szakirányú továbbképzés Végzettségek
Képzési terület gazdaságtudományok 4. A felvétel feltételei - szöveges A képzésben a gazdaságtudományi képzési terület alapszakjain megszerzett közgazdász oklevéllel rendelkezők vehetnek részt. Képzési idő 4 Kreditek száma 120 7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben A marketing szakirányú továbbképzés célja, hogy a magyar marketingvezetők és szakemberek nemzetközi színvonalon értsék és műveljék szakterületüket. A képzés során elsajátítandó kompetenciák: marketing kérdések megértéséhez és megoldásához szükséges elméleti alapok elsajátítása, a piac- és vevőismeretre épülő stratégiai fontosságú marketing folyamatok, (vevőkiválasztás, befolyásolás, fogyasztói-, és vállalati értékteremtés, versenyelőny képzés stb.) lényegének és módszereinek megismerése, a marketing eszközrendszer szinergikus felhasználásának módszertani és gyakorlati megismerése, hazai és nemzetközi alkalmazása. A képzés során elsajátítandó tudáselemek, megszerezhető ismeretek: a 8. pontban kerül kifejtésre. A képzés során megszerezhető személyes adottságok, készségek: marketingkutatás módszertanának megismertetésére és a gyakorlatban történő alkalmazásához szükséges készségek továbbfejlesztése, a csoportmunkában való részvétel képességének fejlesztése, kommunikációs készség fejlesztése a kollégákkal és ügyfelekkel, a prezentációs készség tökéletesítése. A képzés során megszerezhető szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben: a marketing szak elvégzését követően a szakemberek alkalmassá válnak a vevő és a piac magatartásának befolyásolására, az alkalmazott eszközök segítségével termékeiket és szolgáltatásaikat sikerrel kínálják fel a piacon, megkülönböztetve vállalatukat és kínálatukat a versenytársakétól, hogy versenyelőnyre tegyenek szert úgy, hogy a megcélzott fogyasztók minden látens és már meglévő szükségletét kielégítik. A marketing szakemberek a fogyasztói elégedettség és a vállalati profit egyidejű maximalizálása és a hosszú távú sikeres működés érdekében képesek a marketingstratégia kidolgozására és megvalósítására. 8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték Alapozó elméleti tárgyak: 20 kredit Mikroökonómia, vállalatgazdaságtan, statisztikai módszerek a marketingben, vezetés-szervezés. Szaktárgyak: 42 kredit Marketing, marketingkutatás, fogyasztói magatartás, reklámpszichológia, eladásmenedzsment, márkamenedzsment. Módszertani tárgyak: 43 kredit Business marketing, médiatervezés és online marketing, integrált marketingkommunikáció, szolgáltatásmarketing, marketingstratégia, marketing menedzsment, nemzetközi marketing, ellátási lánc és teljesítmény, marketing a turizmusban, az üzleti kapcsolatok marketingje, az EU tagság lehetőségei. 9. A szakdolgozat kreditértéke 15 kredit |