Vállalati (szervezeti) kommunikáció szakirányú továbbképzés
Szak neve nagybetűsen VÁLLALATI (SZERVEZETI) KOMMUNIKÁCIÓ SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS Szak neve vállalati (szervezeti) kommunikáció szakirányú továbbképzés Végzettségek
Képzési terület gazdaságtudományok 4. A felvétel feltételei - szöveges Gazdaságtudományok képzési területen - alapképzésben szerzett (BA, BSc) fokozat. Pedagógusképzés képzési területen - alapképzésben szerzett (BA, BSc) fokozat.
Képzési idő 2 Kreditek száma 60 7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben A vállalati kommunikáció szakirányú továbbképzésen végzettek ismerik: - a marketing és a marketing kommunikáció összefüggéseit, - a vásárlói magatartás determináns tényezőit, - piackutatás legfrissebb eredményeit és korszerű módszereit, - marketingkommunikáció eszközeit, - médiakutatás és -tervezés kiemelkedően fontos elemeit, ezek kapcsolatát, - marketingkommunikáció tervezése módszertanát, - gazdasági jog és etika vállalati kommunikáció szempontjából meghatározó tényezőit, - reklámpiaci és ügynökségi ismereteket.
A vállalati kommunikáció szakirányú továbbképzésen végzettek képesek és alkalmasak: - a szakterület fogalmainak, jelenségeinek, folyamatainak megértésére, okok és összefüggések átlátására, - a vállalat piaci helyzetének és a fogyasztói-társadalmi igényeknek felismerésére, piackutatásra, információgyűjtésre és -elemzésre, a kutatási adatok elemzésére, értékelésére, marketingstratégia és marketing mix tervezésére, - racionális döntési változatok kidolgozására, ezek elemzésén alapuló, hatékony döntéshozatalra, - a gazdasági szereplők érdekeinek, viselkedésének elemzésére, értékelésére, - az elmélet és gyakorlat szintetizálására, példák, esettanulmányok elemzésére, - jogszabályok értelmezésére, - SWOT analízis készítésére.
A Vállalati kommunikáció szakirányú továbbképzésen végzettek személyes adottságai és készségei: - szakmai kapcsolatok kiépítése és ápolása, - döntésképesség, - megbízhatóság, precizitás, - felelősségtudat, - logikus gondolkodás, - kreativitás, - problémamegoldó képesség, - sikeres, hatékony kommunikáció, - prezentációs készség, - önálló kutatómunka, tervezés, és esettanulmány készítése, - projekt munkában való részvétel.
A hallgatóknak meg kell ismerniük a marketing és azon belül a marketingkommunikáció helyét, szerepét, funkcióját vállalati-szervezeti környezetben.
Fel kell ismerniük és biztosítaniuk kell a kommunikáció megtervezéséhez szükséges tárgyi, szakmai és piaci információkat.
Alkalmassá kell válniuk, hogy akár önállóan is képesek legyenek a különféle médiumok és reklámhordozók kiválasztására, az azokkal kapcsolatos tervezési, gyártási, szervezési és közzétételi feladatok elvégzésére.
Alkalmassá kell válniuk arra, hogy a különféle kommunikációs területeken (arculat, reklám, PR, stb.) komplex programokat, kampányokat tervezzenek, szervezzenek, bonyolítsanak le, továbbá, hogy mindezeket lehetőség szerint integráltan alkalmazzák.
Alkalmassá kell válniuk arra, hogy a kommunikációs tevékenységgel kapcsolatos vizsgálatokat elvégezzék, s mérni tudják ezek hatását, eredményét, hatékonyságát.
8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték A marketing alapjai: 6 kredit Piackutatás: 5 kredit Vásárlói magatartás: 5 kredit Lélektan és Reklámlélektan: 5 kredit Gazdasági jog és etika: 6 kredit Reklámpiaci és ügynökségi ismeretek: 3 kredit Szervezeti kommunikáció: 6 kredit A marketingkommunikáció eszközei: 6 kredit A marketingkommunikáció tervezése: 6 kredit Médiakutatás, médiatervezés: 3 kredit Szintetizáló gyakorlatok: 3 kredit
9 9. A szakdolgozat kreditértéke 6 kredit |