Piackutatás gyakorlata szakirányú továbbképzés
Szak neve nagybetűsen PIACKUTATÁS GYAKORLATA SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS Szak neve piackutatás gyakorlata szakirányú továbbképzés Végzettségek
Képzési terület gazdaságtudományok 4. A felvétel feltételei - szöveges A képzésben alapképzésben szerzett oklevéllel rendelkezők vehetnek részt.
Képzési idő 2 Kreditek száma 60 7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben Elsajátítandó kompetenciák: A végzettek gyakorlatot szereznek: - „irodán belül elvégezhető”piackutatásban, - a piackutatási módszerek ismeretében és használatában (kvantitatív: személyes, telefonos, online; kvalitatív: fókuszcsoport, mélyinterjú stb.), - az ügyfélproblémák feltárásában, megértésében és kutatási módszer javaslatában, - piackutatási ajánlatok kérésében, beérkezett ajánlatok kiértékelésében, - piackutatási ajánlatok megírásában, prezentálásában, - kérdőívek tematikus felépítésében és megírásában, - adatfelvétel menedzselésében, - adatbázisok ellenőrzésében, tisztításában, címkézésében - SPSS statisztikai program alapjainak használatában (syntaxok, labelek, eloszlások, táblák, többváltozós statisztikai elemzések stb.) - az adatok megjelenítésében, ábrakészítésben, - elemzés, tanulmány írásban (PPT elemzés jellemzői, Word tanulmány felépítése) - vezető összefoglaló megírásában, - az eredmények prezentálásában. Tudáselemek, megszerezhető ismeretek: A végzettek alkalmasak lesznek: - a különböző vállalkozásoknál piackutatási feladatok ellátására, - informatikai ismeretek alkalmazására a piackutatás területén, - ügyfélproblémák feltárására, hatékony kutatási módszer kiválasztására és alkalmazására. Személyes adottságok: - Önállóság, határozottság, irányítási és döntési felelősségvállalás. - Elemző készség, kommunikációs készség, logikai készség. A szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben: A mai piaci környezetben már a legkisebb vállalkozásoknak ismerniük kell saját vásárlóik elvárásait, igényeit, a versenytársaik gondolkodását és stratégiáját azért, hogy a saját vállalkozásuk sikeressé váljon. A piackutatás szakmáját azonban kevés helyen tanítják úgy, hogy az mindennapi gyakorlattá válva hasznosan szolgálja a vállalatot stratégiai céljai megvalósításában, értékesítésének növelésében. Az egyre gyorsuló versenyben a vállalatok vezetői nap, mint nap hoznak úgy döntéseket, hogy nem rendelkeznek kellő piaci információkkal saját piacukról, vásárlóikról. Ennek oka, hogy a vállalatok vezetői nem ismerik a piackutatás módszereit, lehetőségeit, nem tudják, hogy a piackutatás első lépése mindig a saját vállalatnál összegyűlő adatok rendszerezésével, értelmezésével kezdődik. A képzést elvégzők, akár saját vállalkozást vezetnek, akár egy nagyobb cég marketing vagy piackutatási osztályán dolgoznak, illetve piackutató cégnél helyezkednek el, olyan megalapozott szakmai tudással rendelkeznek, amely segítségével képesek lesznek a meglévő adatokat rendszerezni, értelmezni, saját céges piackutatásokat elvégezni, piackutatóként pedig az ajánlatkészítéstől a kérdőívszerkesztésen át, az adatbázis értelmezésén keresztül olyan komplex, a cég céljait támogató javaslatokat tenni, amely nélkül ma már egy vállalkozás sem tud sikeressé válni.
8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték Gazdasági ismeretek: 9 kredit Piackutatás hatása a vállalati környezetre, bevezetés a marketingkutatásba A piackutatás módszerei: 18 kredit Kvantitatív és kvalitatív kutatások módszerei, online kutatás, vásárlókutatás, a lakossági-, és vállalati ügyfelek szegmentációja, versenytárselemzés, média-, és reklámkutatási módszerek, márkaérték, tracking és benchmark kutatások gyakorlata Gyakorlati piackutatás: 16 kredit Piackutatás tervezése, menedzselése, kérdőívszerkesztés ABC-je, az adatfeldolgozás: az adatok értelmezése, elemzése és a tanulmányírás technikája, az eredmények prezentálása az ügyfeleknek, döntéshozóknak Statisztikai módszerek alkalmazása:10 kredit Az SPSS statisztikai programcsomag használata, többváltozós elemzési technikák gyakorlata
9. A szakdolgozat kreditértéke 7 kredit |