Nyelvikompetencia-fejlesztő coach szakirányú továbbképzés
Szak neve nagybetűsen NYELVIKOMPETENCIA-FEJLESZTŐ COACH SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS Szak neve nyelvikompetencia-fejlesztő coach szakirányú továbbképzés Végzettségek
Képzési terület gazdaságtudományok 4. A felvétel feltételei - szöveges Bármely képzési területen legalább alapképzésben (korábban főiskolai szintű képzésen) szerzett oklevél. Képzési idő 2 Kreditek száma 60 7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben 7.1. A képzés célja:
A szak célja a mindennapokban dolgozó diplomások számára a nyelvi kompetencia fejlesztésével kapcsolatosan felmerülő kihívásokra adott releváns válaszok és megoldások kidolgozása, rugalmas készségfejlesztése, az ilyen típusú feladatok ellátásához szükséges ismeretek korszerű disszeminálása.
7.2. Szakmai kompetenciák:
7.2.1. Tudás:
A végzett szakemberek megszerzett tudásuk alapján – a nyelvikompetencia-fejlesztés készségeinek szakterületéhez kapcsolódó ismereteik birtokában biztonsággal tájékozódnak a ma valóságának gyorsan változó körülményeiben; – speciális ismereteikkel a munkaerőpiac munkavállalói oldalának sikeres, professzionális szerepvállalói lesznek; – rugalmasan, gyorsan reagáló küldetéssel, innovatív módon tudják a munka világának folyamataihoz igazítani a humán erőforrások attitűdjét; – alkalmazzák a nyelvi kompetenciák alapvető készségeit, módszertani alapvetéseit és tipikus műfaji jellegzetességeit; – sikeres stratégiákat disszeminálnak a munkaerőpiaci helyzetekhez szükséges és alkalmazandó folyamatokhoz; – alkalmassá válnak a nyelvi sajátosságok vizsgálatára, a célnyelv elemzésére, a nyelvi gátak beazonosítására, a nyelvi hátrány okainak felfedésére; – biztonsággal alkalmazzák a beazonosított problématerületek kivetítését a nyelvi alapkészségekre: * kiejtés, hangképzés, * szövegértés és szövegalkotási gondok, * szegényes szókincs.
7.2.2. Képességek:
* kreativitás, rugalmasság; * problémafelismerő és -megoldó készség; * intuíció és módszeresség; * széles műveltség; * hatékony nyelvi konstrukciók alkalmazása; * nyelvi és módszertani stratégiák átadása; * versenyképesség és attraktív nyelvi prezentáció képessége; * tudástranszferhez szükséges nyelvi fordulatok alkalmazásának képessége; * szakmai önállóság; * a megszerzett tudás alkalmazása és gyakorlati hasznosítása, a problémamegoldó technikák felhasználása; * a gyakorlatban megszerzett szakmai tapasztalataiból származó információk ötvözése a felmerülő új problémákkal; * a munkaerőpiaci szaktanácsadás problémáinak megértése és megoldása eredeti ötletek felvetésével; * önművelésre, önfejlesztésre, a saját tudás magasabb szintre emelése; * a gazdasági, humán erőforrások kezelésének komplex szemlélete; * integrált ismeretek alkalmazása; * a nyelvi közeg és a szociokulturális különbségek megismerése, a nyelvtanulásra kifejtett hatásainak felismerése; * a szóbeli és írásbeli nyelvi kommunikációs kompetenciák között kialakuló új digitális készségek megismerése; * az információs társadalom oktatási gyakorlatát meghatározó készségek, kompetenciák, jártasságok, attitűdök kialakítása; * komplex, inspiráló tanulási környezet kialakításának képessége, és ezen keresztül az önállóan felépített tudás megszerzésének metódusa a nyelvtanulásban és a nyelvoktatásban.
7.2.3. Attitűd:
* az egész életen át történő tanulás igénye; * információfeldolgozási módszeresség, igényesség; * környezettel szembeni érzékenység; * elkötelezettség és igény a minőségi munkára; * az élményközpontú oktatás szem előtt tartása a nyelvtanulásban és nyelvoktatásban; * a szakmai továbbképzéshez szükséges pozitív hozzáállás; * kezdeményezés, személyes felelősségvállalás, döntéshozatal; * együttműködés, a csoportmunkában való részvétel igénye; * vezetői feladatok, koordinátori szerepek preferálása.
7.2.4. Autonómia és felelősség:
* a nyelvikompetencia-fejlesztési folyamatok átlátása, elemzése, megszervezése, megtervezésére, végrehajtása és irányítása; * az összetett, többféle vizsgálati módszer összekapcsolásával történő nyelvikompetenciafejlesztés-elemzési folyamat, illetve az ahhoz kapcsolódó kiegészítő tevékenységek megszervezése, a racionális változatok kiválasztása, * a nyelvikompetencia-fejlesztés területen a változó jogi és technikai környezet tényezőinek folyamatos figyelemmel kísérése; * a szakmai területükön a hazai és nemzetközi tapasztalatok, eredmények feldolgozása és munkájukban való alkalmazása. 8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték 8.1. Szakmai alapismeret ismeretkör/ismeretek: 30 kredit A nyelvi kompetencia fejlesztésének alapjai, Felnőttkori nyelvi képzések, Z-A generáció nyelvi specifikumai, Egyéni coaching, Csoportos coaching.
8.2. Szakmai törzsanyag ismeretkör/ismeretek: 17 kredit A kompetenciafejlesztés módszertani kialakítása, A kompetenciafejlesztés speciális kérdései.
8.3. Gazdasági és humán ismeretkör/ismeretek: 13 kredit Nemzetközi kitekintés a nyelvi kompetencia fejlesztésében, Szövegértési kompetenciák fejlesztése, fordítástechnikai eljárások. 9. A szakdolgozat kreditértéke 0 |