Nemzetközi projektmenedzser szakirányú továbbképzés
Szak neve nagybetűsen NEMZETKÖZI PROJEKTMENEDZSER SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS Szak neve nemzetközi projektmenedzser szakirányú továbbképzés Végzettségek
Képzési terület gazdaságtudományok 4. A felvétel feltételei - szöveges Bármely képzési területen legalább alapképzésben (korábban főiskolai szintű képzésben) szerzett oklevél. Képzési idő 2 Kreditek száma 60 7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben 7.1. A képzés célja: olyan szakemberek képzése, akik képesek a XXI. századi kihívásoknak megfelelve nemzetközi hagyományos és virtuális közegben közepes komplexitású projekteket önállóan vezetni. A képzés elvégzése révén a résztvevők képesek lesznek rendszerben gondolkodva, az egyes ismereteket és képességeket összefüggésükben értelmezve felhasználni a projektek tervezése és vezetése során, amely által nem csak a szervezet, de a vezetett projektek és saját maguk hatékonysága is jelentősen növekszik.
7.2. Szakmai kompetenciák: A nemzetközi projektmenedzser 7.2.1. Tudása: - ismeri és érti a projektek definícióját, jellemzőit, sajátosságait jelentését, tartalmát és eszközrendszerét; - ismeri a tradicionális (prediktív), agilis és hibrid projektmenedzsment alapvető jellemzőit, eszközrendszerét, továbbá tisztában van az ezek közötti különbségekkel, a használatukhoz szükséges körülményekkel, illetve azzal, hogy mikor melyik helyzetben melyik megközelítés alkalmazása a célravezető; - ismeri a főbb projektmenedzsment-megközelítések kulcsszereplőit, működési módját és használatát segítő eszközöket, eszközrendszerét, valamint tisztában van azzal, hogy ez szakaszonként eltérő fontossággal bír; - ismeri a virtuális környezetben használt fontosabb alkalmazásokat, számítógépes programokat; - ismeri a virtuális környezet jellemzőit, kihívásait és sajátos vezetési és szervezési problémáit, - ismeri és érti az üzleti célok jelentését; - ismeri a projektcélok fogalmi jelentését, valamint az üzleti célokkal való egymásra hatást, összefüggésrendszert; - ismeri és érti a projektek helyét a szervezetben, valamint tisztában a projektet támogató és kontrolláló szervezeti egységek feladataival; - ismeri a stakeholder-menedzsment fogalmait, módszertanát, annak tartalmát, érti összetevőit, valamint a befolyásolási módszereket és képességeket; - érti a csapatműködés kialakításának alapszabályait, és birtokolja ennek eszközrendszerét; - birtokában van a projektcsoport hatékony működtetéséhez szükséges eszközrendszernek, valamint az ezek használatát elősegítő, illetve gátló tényezőknek; - érti a projekt-kommunikáció fogalomkörét, ismeri a megfelelő kommunikációs eszközöket és csatornákat, a kapcsolódó szabályozási folyamatokat és kommunikációs előírásokat; - megérti a self-menedzsment fontosságát és jelentőségét, és birtokában van az annak hatékony kivitelezéséhez szükséges eszközrendszernek.
7.2.2. Képességei: Képes - az alapfolyamatokat konkrét projekt mentén felépíteni és projektvezetőként működtetni; - különböző szinteken megtervezni a projekt ütemezését, erőforrástervét, valamint képes ezeket a terveket elfogadtatni; - az előrehaladás és projekttervek visszamérésére; - elvégezni a változtatási igények azonosítását és kezelését, szükség esetén a projekttervet módosítani; - a megfelelő projektmenedzsment-megközelítést kiválasztani, a projektcsapatot a választott megközelítés (működési mód) felé terelni, változtatni és a változásokat elfogadtatni; - a projekt lebonyolítására választott megközelítési módot segítő eszközök szisztematikus támogatására; - az egyes szerepek betöltésére alkalmas szereplőket, illetve a kulcsszereplőket világosan beazonosítani egy projekt során; - azonosítani a projektek vezetését támogató digitális eszközöket, alkalmazásokat, programokat és kiválasztani az adott környezetben leginkább megfelelőt; - a kiválasztott eszközöket használni és a projektcsapatban működtetni is tudja; - a virtuális környezet sajátos vezetési és szervezési problémáinak, valamint a projekttagok eltérő igényeinek és céljainak azonosítására és adekvát digitális eszközökkel történő kezelésére a projekt főbb területein; - a projekt alapvető céljának megértésére; - értelmezni, hogy a projekten kívül eső, ám a szervezeten belüli változások milyen hatással lesznek a projektre; - reagálni a projekten belüli változásokra; - azonosítani, hogy milyen feladatokat kell ellátni, ahhoz, hogy hatékony része legyen a szervezeti struktúrának, és ezeket képes megfelelően ellátni; - figyelembe venni a projektekkel kapcsolatos döntések esetleges következményeit, és a valószínűségek mentén elemezni, mérlegelni azokat, valamint az esetleges negatív hatásokat minimalizálni; - a projektjéhez kapcsolódó belső és külső érintettek beazonosítására, feltérképezésére; - az érintettek projekthez való viszonyulását kedvező irányba befolyásolni; - a projekt alapvető céljának megértésére, és ezzel összhangban a projektszervezeti struktúra kialakítására; - a létrehozott projektszervezet működtetésére és szükség esetén változtatásokat létrehozni benne; - a projektcsapat hatékony vezetésére és a megfelelő vezetési stílus kiválasztására és alkalmazására; - a kommunikációs eszközöket hatékonyan használni.
7.2.3. Attitűdje: A nemzetközi projektmenedzser - projekteredményt egészében szemléli, de ugyanakkor részegységekre bontva vizsgálja; - nyitott az újításokra, és erre másokat is ösztönöz; - törekszik a technológia aktív használatára a projektek vezetése során; - elfogadó és érzékeny mások problémái iránt; - megnövekedett figyelemmel viszonyul a projektcsapat tagjaihoz, törekszik arra, hogy a lehető leghatékonyabb eszközöket válasszák ki a projektek vezetése során; - elfogadja, hogy egy projekt a rendszer része, és eszerint cselekszik; - a váratlan feladatokat kihívásnak tekinti, és azokra a tervezett folyamatok mentén való szisztematikus megoldásokat keres; - tervezői alapossággal, azaz körültekintéssel, a szükséges információk, szakmai dokumentumok beszerzésével végzi tevékenységeit, illetve kiáll annak helyessége mellett.
7.2.4. Autonómiája és felelőssége: - a választott módszertanért felelősséget vállal, képes annak jogosságát igazolni bármilyen (döntéshozó) fórumon; - felelősséget érez a kialakított virtuális környezetért és annak működtetéséért; - a stakeholder-menedzsment során erkölcsösen cselekszik, és felelősséget vállal döntéseiért és cselekedeteiért; - önállóan vagy szakmai segítséget igénybe véve követi végig a projekt életciklusát; - az általa elkészített tervekért felelősséget vállal. 8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték 8.1. Projekttervezési és működtetési ismeretek: 18-22 kredit A projektek alapvető megközelítése, életciklusa, tudásterületei; a projekttervek és azok betartatása
8.2. Stakeholder-menedzsmenthez ismeretek: 12-16 kredit A projektszervezet felállítása; a projektcsapat motiválása és hatékony működése; a projekt egyéb fontos érintettjei; kommunikáció
8.3. A projektmenedzsment aktuális kérdéseihez kapcsolódó ismeretek: 16-20 kredit Különböző módszertanok; digitális projektmenedzsment; a szakmában elért legújabb eredmények
8.4. Választható tantárgy: 3 kredit 9. A szakdolgozat kreditértéke 5 |