Borgasztronómiai menedzser szakirányú továbbképzés
Szak neve nagybetűsen BORGASZTRONÓMIAI MENEDZSER SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS Szak neve borgasztronómiai menedzser szakirányú továbbképzés Végzettségek
Képzési terület gazdaságtudományok 4. A felvétel feltételei - szöveges Bármely képzési területen legalább alapképzésben (korábban főiskolai szintű képzésben) szerzett oklevél. Képzési idő 2 Kreditek száma 60 7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben Tudása:
Tudja, ismeri: - a hazai szőlő-, bor- és pezsgőfajtákat; - az oltalom alatt álló borokat és pezsgőket; - a borok, pezsgők, habzóborok elkészítési módját; - a hazai és nemzetközi borrégiókat és azok legfőbb jellemzőit; - a terroire szerepét és jelentőségét a borkultúrában; - a borkóstolás technikáját és feltételeit; - a szakszerű borkínálást és felszolgálást; - borlapkészítés alapvető ismereteit; - a borok helyes tárolásának feltételeit; - a borkészlettel való gazdálkodás alapvető ismereteit; - a borok ízével harmonizáló ételeket; - a borok mellé ajánlható egyéb italokat, dohányipari termékeket.
Képességei:
Képes - borkóstolót, borvacsorát megszervezni, az ehhez szükséges étlapot és a vele harmonizáló itallapot összeállítani; - borhoz kapcsolódó rendezvényeket megtervezni, megszervezni és lebonyolítani; - borokat értékelni, jellemezni, összehasonlítani; - borhibákat felismerni, borbetegségeket kiszűrni, megelőzni, elhárítani; - terroir borászati és gasztronómiai termékeket egymáshoz társítani; - a borkereskedelem rendszerét átlátni, abban tevékenykedni; - bormarketing tervezésére, megvalósítására, ellenőrzésére, magyar borok népszerűsítésére.
Attitűdje:
- érzékeny a borkultúrával, borgasztronómiával kapcsolatos környezeti és szervezeti problémákra; - nyitott az újszerű, innovatív megoldásokra a borkultúra, borgasztronómia és a kapcsolódó területek mindegyikén; - nyitott a folyamatos tanulásra és megoldások alkalmazására a borkultúra, borgasztronómia népszerűsítése során; - törekszik a társadalmi, környezeti és gazdasági szempontokat mindinkább érvényesíteni a területtel foglalkozó vállalkozások, szervezetek működtetése során.
Autonómiája és felelőssége:
- felelősségteljesen viszonyul a globális társadalmi, gazdasági és környezeti problémákhoz; - felismeri az egyre nagyobb szerepet kapó innovatív megoldások fontosságát és azokat felelősen alkalmazza; felismeri és figyelembe veszi a környezetvédelem, az energiahatékonyság, a társadalmi igazságosság fontosságát projektek megvalósítása során. 8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték Alapozó ismeretkör/ismeretek: 15 kredit Vendéglátó-ipari alapismeretek, Vállalati gazdaságtan, Menedzsment
Szakmai ismeretkör/ismeretek: 20 kredit Szőlőfajták és betegségeik, Borkészítési alapismeretek, Pezsgőkészítés alapjai, Borrégiók és jellemzőik
Gyakorlati ismeretkör/ismeretek: 20 kredit Bormarketing, Terroir termékek összeillő gasztronómiai tervezése, Kóstolás-technika, Oltalom alatt álló borászati termékek és menedzsmentjük 9. A szakdolgozat kreditértéke 5 |