Üzletvezetés a digitális korban szakirányú továbbképzés
Szak neve nagybetűsen ÜZLETVEZETÉS A DIGITÁLIS KORBAN SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS Szak neve üzletvezetés a digitális korban szakirányú továbbképzés Végzettségek
Képzési terület gazdaságtudományok 4. A felvétel feltételei - szöveges a) Gazdaságtudományok, társadalomtudomány, műszaki, informatika vagy államtudományi képzési területen legalább mesterképzésben (a korábbi képzési struktúrában egyetemi szintű képzésben) szerzett oklevél; és b) A felvétel nyelvi követelménye: TOEFL vizsgán szerzett minimum 570-es pontszám, vagy az ezzel egyenértékű, az alábbiakban felsorolt nyelvvizsgák valamelyike: – TOEFL (Internet-based) 88 – TOEFL (Paper-based) 570 – International English Language Test (IELTS) 6.5 – Cambridge Proficiency Examination C – Cambridge Advanced English Test B – Pearson's Test 59; és c) GMAT, GRE, illetve egyetemi matematikai teszt. Képzési idő 4 Kreditek száma 120 7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben 7.1. A képzés célja: A képzés célja, hogy szakembereket képezzen az üzletvezetés és az üzleti adminisztráció területén. A hallgatók lényegesen jobban megérthetik az üzletvezetéssel kapcsolatos kérdéseket azáltal, hogy tudásra és szakirányú képességekre tesznek szert az üzleti adminisztráció különféle területein.
7.2. Szakmai kompetenciák:
7.2.1. Tudás:
– a menedzsment elméleti modelljeire vonatkozó alapvető ismeretek megszerzése; – empirikus tudás az üzleti adminisztráció különféle aspektusairól, esettanulmányokon és oktatási anyagokon keresztül; – a főbb vezetési modellek megismerése, ideértve a stratégiai és operatív menedzsmentet; – a szervezeti működés főbb elméleteinek elsajátítása; – a vállalkozással és az innovációval kapcsolatos elméletek megismerése; – a nem piaci környezet alapvető koncepcióinak elsajátítása, ideértve a politikai és hivatali intézményeket; – a gyakorlati és elméleti tudás megszerzése az üzleti etika tárgyában; – a kvantitatív és kvalitatív módszerek alapjainak megismerése; – az esettanulmányok módszertanának ismerete.
7.2.2. Képességek:
A képzésben részt vevő hallgató képes lesz: – erősíteni analitikus és logikai képességeit; – kialakítani kutatási terveket, azonosítani azok főbb kérdéseit; – alkalmazni a kvantitatív és kvalitatív módszerek alapjait, mind az esettanulmányok, mint a terepkutatás során; – kialakítani és megvalósítani a cégek üzleti elemzéseit, összehasonlító módon is; – kritikusan elemezni és értelmezni a kutatás eredményeit; – alkalmazni és továbbfejleszteni az üzleti adminisztráció következményeit, az esettanulmányok és kutatási tárgyú cikkek elemzése révén.
7.2.3. Attitűd:
– célirányos, kritikus megközelítés; – a pártatlanságra és a tárgyszerűségre való törekvés; – az érvelésre és a kritikai gondolkodásmódra való törekvés; – érzékenység a kutatással kapcsolatos kvantitatív és kvalitatív megközelítések integrálása szempontjából; – érzékenység az üzleti tevékenységből eredő szélesebb társadalmi következmények szempontjából; – együttműködő csapatmunka; – nyitottság az önreflexió és önkorrekció tárgyában; – nyitottság az elmélet és a gyakorlat közötti integráció tárgyában.
7.2.4. Autonómia és felelősség:
A megszerzett tudással és képességekkel a hallgatók képesek lesznek a következőkre: – fogalmat alkotni a kutatás megtervezéséről; – kidolgozni és megindokolni a kutatás által felvetett kérdéseket; – kiválasztani azt a megfelelő kutatási módszert, amely a kérdésfelvetésnek megfelel, megindokolni a módszer kiválasztását; – feltenni a kutatásra vonatkozó kérdéseket, kidolgozni a tesztelési paramétereket; – kiválasztani a független és a függő változókat a hipotézis tesztelésére, azok operatív meghatározása az esetek kiválasztásához, megindokolva az eset kiválasztását; – összegyűjteni a kvantitatív és/vagy kvalitatív tanulmányok adatait, ami a következőket jelenti: o különböző adathalmazok kiválasztása és felhasználása; o interjúk készítése; o résztvevők megfigyeléseinek kezelése; o fókuszcsoportok létrehozása; o kérdőíves kutatás; o piackutatás; – ismerni a menedzsment szakterületeivel kapcsolatos néhány legfontosabb szakirodalmi művet, és képesnek lenni az ahhoz való kritikus viszonyulásra; – feldolgozni és elemezni az összegyűjtött adatokat, a kiválasztott módszerek és technikák alkalmazásával olyan esetek és kutatási beszámolók elkészítése, amelyek az elért eredményeket értelmezik, angol nyelven.
8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték 8.1. Alapismeretek és szakmai törzsanyag: 40 kredit Alapismeretek: stratégia; operációs menedzsment; szervezeti magatartás; vállalkozás; kvalitatív kutatási módszerek.
Szakmai törzsanyag és szakismeretek: nem piaci stratégiák és intézmények; mikroökonómia; makroökonómia; pénzügy; üzleti integritás; adatelemzés; innováció; emelt szintű fogyasztáskutatás; BOOST (élvonalbeli technikák a stratégiai menedzsmentben); energiagazdálkodás; üzleti antropológia.
8.2. Speciális szakismeretek: 32 kredit Menedzsment; vállalkozás és innováció; üzlet és társadalom.
8.3. Szabadon választható: 12 kredit 9. A szakdolgozat kreditértéke 36 |