Vr fejlesztő szakember szakirányú továbbképzés
Szak neve nagybetűsen VR FEJLESZTŐ SZAKEMBER SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS Szak neve VR fejlesztő szakember szakirányú továbbképzés Végzettségek
Képzési terület informatika Képzési idő 3 Kreditek száma 90 7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben 7.1. A képzés célja:
Olyan szakember képzése, aki – a VR iparághoz kapcsolódó VR koncepciót és filozófiát érti; – alkalmas 3D VR alkalmazások készítésére, a 3D VR platform bevezetésére, fejlesztésére ipari, termelői, szolgáltatói és oktatási környezetben egyaránt; – képes a VR kontroll és folyamatirányítási alkalmazások vállalati tevékenységrendszerbe történő illesztésére.
7.2. Szakmai kompetenciák:
7.2.1. Tudás: Az e szakon végzettek – megfelelő technikai, módszertani és technológiai ismereteik birtokában – képesek – a 3 dimenziós VR terek tervezési és megvalósítási folyamatainak átlátására, elemzésére, megszervezésére, megtervezésére, végrehajtására és irányítására; – VR alkalmazások grafikai és programozástechnikai támogatására; – a VR iparág koncepcióinak fejlődési irányainak megértésére, átlátására, a fejlődéshez igazodó VR alkalmazások készítésére; – ezen szakmai területen folyamatosan figyelemmel kísérni a változó szerzői jogi és technikai környezet tényezőit; – a szakmai területükön a hazai és nemzetközi tapasztalatok, eredmények feldolgozására és munkájukba való adaptálására.
7.2.2. Képesség:
A szakirányú továbbképzési szakon végzettek alkalmasak – a VR iparághoz kapcsolódó koncepciók megértésére, átlátására; – VR alkalmazások készítésére; – VR alkalmazások grafikai előkészítésére, támogatására; – VR alkalmazások programozástechnikai támogatására; – a VR és AR megoldások használatára az Industry 4.0-hoz kapcsolódóan; – a megszerzett tudás alkalmazására és gyakorlati hasznosítására, a kollaboratív és problémamegoldó technikák felhasználására; – a tudományágban megszerzett szakmai tapasztalat ismereti határairól származó információk, felmerülő új problémák, új jelenségek feldolgozására; – a megoldandó problémák megértésére és megoldására, eredeti ötletek felvetésére; – szakmailag magas szinten önállóan megtervezni és végrehajtani a feladatokat; – önművelésre, önfejlesztésre, a saját tudás magasabb szintre emelésére; – a műszaki, gazdasági, informatikai erőforrások kezelésének komplex szemléletére; – rendszerszemléletű, gondolkodásmód alapján komplex elemzésre, következtetésre és tervezésre.
7.2.3. Attitűd:
– kreativitás, rugalmasság; – problémafelismerő és -megoldó készség; – tanulási készség és jó memória; – széles műveltség; – információfeldolgozási képesség; – környezettel szembeni érzékenység; – elkötelezettség és igény a minőségi munkára; – a szakmai továbbképzéshez szükséges pozitív hozzáállás.
7.2.4. Autonómia és felelősség:
– kezdeményezés, személyes felelősségvállalás és gyakorlás, döntéshozatal; – alkalmasság az együttműködésre, a csoportmunkában való részvételre, kellő gyakorlat után vezetői feladatok ellátására; – ismeri és alkalmazza a VR és AR megoldásokat az Industry 4.0-hoz kapcsolódóan; – képes az Industry 4.0-hoz kapcsolódó VR tréning, VR monitoring és VR kontroll megoldásokat tervezni és készíteni.
8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték 8.1. Alapozó ismeretek: 23 kredit VR alapfogalmak, architektúrák, platformok; Disruptive technológiák; Kognitív Infokommunikáció; VR alkalmazások és hasznosítás; VR kollaboráció, VR IoT.
8.2. Szakterületi ismeretek: 49 kredit 3D VR terek grafikai tervezése; VR programozás; VR integrált HTML, 3D VR szimulációk; VR megoldások az Ipar 4.0-ban; VR user interfészek; VR APP programozás; VR webterek készítése.
8.3. Szabadon választható ismeretek: 8 kredit 9. A szakdolgozat kreditértéke 10 |