Integrált motorkerékpár- és versenyszakmérnök szakirányú továbbképzés
Szak neve nagybetűsen INTEGRÁLT MOTORKERÉKPÁR- ÉS VERSENYSZAKMÉRNÖK SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS Szak neve integrált motorkerékpár- és versenyszakmérnök szakirányú továbbképzés Végzettségek
Képzési terület műszaki 4. A felvétel feltételei - szöveges A képzésben legalább alapképzésben szerzett (vagy ezzel egyenértékű korábbi főiskolai) végzettséggel és mérnök szakképzettséggel rendelkezők vehetnek részt. Képzési idő 4 Kreditek száma 120 7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben A képzés célja olyan szakemberek képzése, akik a motorkerékpár- és versenytechnika szakterületéhez kapcsolódó, természettudományos, specifikus műszaki, gazdasági/menedzsment, informatikai, jogi, ipari és technológiai ismereteik birtokában alkalmasak a vállalatokon, versenycsapatokon, szakképző intézményeken és államigazgatáson belül fölmerülő többdimenziós műszaki, informatikai, logisztikai, pedagógiai, jogi problémák szakmai elemzésére, tervezésére, szervezésére, megoldására, és irányítására.
7.2. Szakmai kompetenciák:
7.2.1. Tudás:
A szakirányú továbbképzési szakon végzettek ismerik:
– a motorkerékpárok és versenyjárművek mechanikai berendezéseit, rendszereit, folyamatait; – a motorkerékpárok és versenyjárművek elektronikai és informatikai berendezéseit, rendszereit, folyamatait; – a motorkerékpárok és versenyjárművek mozgását; – a technikai sportok felépítését, a versenycsapatok működését; – a motorkerékpárok és versenyjárművek szervizhátterét; – a motorkerékpárokra és versenyjárművekre vonatkozó államigazgatási feladatokat, jogszabályokat.
7.2.2. Képességek:
A szakirányú továbbképzési szakon végzettek – megfelelő technikai, módszertani és technológiai ismereteik birtokában – képesek: – motorkerékpárok és versenyjárművek mechanikai berendezéseinek, rendszereinek, folyamatainak átlátására, elemzésére és tervezésére, tapasztalatainak közérthető megosztására; – motorkerékpárok és versenyjárművek elektronikai és informatikai berendezéseinek, rendszereinek, folyamatainak átlátására, elemzésére és tervezésére, tapasztalatainak közérthető megosztására; – motorkerékpárok és versenyjárművek mozgásának elemzésére és tervezésére, tapasztalatainak közérthető megosztására; – motorkerékpárok és versenyjárművek állapotának elemzésére és tervezésére, tapasztalatainak közérthető megosztására; – a technikai sportok felépítésnek, rendszerének elemzésére, versenycsapatok működésének megtervezésére, versenyzői és csapatéletpálya megtervezésére, megvalósítására, elképzeléseinek közérthető megosztására; – a motorkerékpárok és versenyjárművek szakképzésben elfoglalt helyének áttekintésére, speciális tananyagok, taneszközök módszerek fejlesztésére, mérnöki ismereteinek közérthető, didantikailag megalapozott megosztására; – motorkerékpárok és versenyjárművek szervizhátterének elemzésére és tervezésére, szakmai továbbképzések didantikailag megalapozott megtervezésére, megtartására, mérnöki tudásával a fenntartó iparban dolgozó szakemberek munkájának segítésére; – a motorkerékpárok és versenyjárművek közlekedéséből adódó államigazgatási feladatok felmérésére, elemzésére, mérnöki tudásuk felhasználásával jogszabályelőkészítő, -alkotó munkában való részvételre, a jogszabályok végrehajtásához szükséges műszaki rendszerek kidolgozására, működtetésére.
7.2.3. Attitűdje:
– kreativitás, rugalmasság; – többdimenziós problémafelismerő és -megoldó készség; – intuíció és módszeresség; – tanulási készség és jó memória; – széles műveltség; – információfeldolgozási képesség; – környezettel szembeni érzékenység; – elkötelezettség és igény a minőségi munkára; – a szakmai továbbképzéshez szükséges pozitív hozzáállás; – kezdeményezés, személyes felelősségvállalás és gyakorlás, döntéshozatal; – alkalmasság az együttműködésre, a csoportmunkában való részvételre, kellő gyakorlat után vezetői feladatok ellátására.
7.2.4. Autonómiája és felelőssége:
A szakirányú továbbképzési szakon végzettek alkalmasak: - a megszerzett tudás alkalmazására és gyakorlati hasznosítására, a problémamegoldó technikák felhasználására; - a tudományágban megszerzett szakmai tapasztalat ismereti határairól származó információk, felmerülő új problémák, új jelenségek feldolgozására; - a lehetőségek szerint helytálló bírálat vagy vélemény megfogalmazására, döntéshozásra, következtetések levonására; - többdimenziós problémák megértésére és megoldására, eredeti ötletek felvetésére, felelős döntéshozatalra; - feladatok szakmailag magas szinten, önállóan történő megtervezésére és végrehajtására; - önművelésre, önfejlesztésre, a saját tudás magasabb szintre emelésére; - a műszaki-gazdasági-humán erőforrások kezelésének komplex szemléletére; - rendszerszemléletű, folyamatorientált gondolkodásmód alapján komplex rendszerek globális tervezésére; - integrált ismeretek alkalmazására a motorkerékpár- és versenytechnika területén; - állapotfelmérések elvégzésére, ezek alapján értékelések és javaslatok kidolgozására, a motorkerékpárokat és versenyjárműveket érintő komplex rendszerek fejlesztésére, felső szintű tervezésére, szervezésére és irányítására.
8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték 8.1. Szakmai alapismeretek: 22 kredit Motor- és versenytechnika; motor- és verseny-elektrotechnika; motor- és versenydiagnosztika.
8.2. Műszaki alapismeretek: 28 kredit Általános technikai-sport ismeretek; szakmai specialitások gyakorlat; technika-sport specialitások gyakorlat; versenyjármű aerodinamika; motorkerékpár technikai specialitásai.
8.3. Szakmai törzsanyag kötelező ismeretkörei: 55 kredit Motor- és versenytechnika gyakorlat; versenyjármű-menedzsment gyakorlat; K + F projektgyakorlat, szakmai gyakorlat.
9. A szakdolgozat kreditértéke 15 |