Kulturális turisztikai menedzser szakirányú továbbképzés
Szak neve nagybetűsen KULTURÁLIS TURISZTIKAI MENEDZSER SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS Szak neve kulturális turisztikai menedzser szakirányú továbbképzés Végzettségek
Képzési terület gazdaságtudományok 4. A felvétel feltételei - szöveges Bármely képzési területen legalább alapképzésben (korábban főiskolai szintű képzésben) szerzett oklevél. Képzési idő 2 Kreditek száma 60 7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben A képzés célja: A képzés során a kulturális szakemberek megismerkedhetnek a turizmus alapfogalmaival, a turisztikai termékfejlesztéssel, valamint kifejezetten a kulturális turisztikai termékekkel és azok marketingjével. A hallgatók olyan vállalkozási és szervezési ismereteket és tudást szereznek, amely képessé teszi őket a kulturális intézmények látogatóbarát kialakítására, sikeres pályázatok megírására és hosszú távú vállalati kapcsolatok kialakítására. A rendezvényszervezés és a médiakapcsolatok kialakítása is fontos szerepet kap a képzésben.
A kulturális turisztikai menedzser szakon végzettek ismerik: megvalósult hazai és nemzetközi kulturális és turisztikai projekteket; kulturális intézmények sikeres kapcsolatát a médiával; marketingkommunikációban rejlő lehetőségeket; kulturális intézmények látogatóbarát szemléletét stb.
A szakképzettség gyakorlásához szükséges személyes adottságok és készségek: problémafelismerő-képesség; kreativitás; kezdeményezőkészség; döntéshozatali képesség; érdeklődés a kultúra és a turizmus iránt; elkötelezettség a folyamatos szakmai-emberi fejlesztésre; együttműködési és feladatdelegálási képesség.
A szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben:
Kulturális turisztikai menedzser képes lesz: különböző kulturális rendezvények – úgymint fesztiválok, kiállítások stb. –, menedzseri feladatainak ellátására; a kultúra és turizmus területén a kulturális turisztikai piac kommunikációs és marketingeszközeinek, ezen belül az on-line marketing eszközeinek használatára; célirányos kapcsolatépítésre a médiával; kulturális turisztikai projektek menedzselésére.
A megszerzett szakképzettség használható a következő ágazatokban, területeken: kulturális turizmus, örökségvédelem, műemlékvédelem, egyéb kulturális területek az önkormányzatoknál, turisztikai szervezeteknél stb.
Álláshelyek, pozíciók: turisztikai menedzser, kulturális menedzser, rendezvényszervező, létesítményvezető, marketinges munkatárs.
A következő szervezeteknél, szervezettípusoknál lehetséges a végzettek elhelyezkedése: Települési és intézményi kulturális szervezetek – ezen belül kiemelten: kastélyok, várak, múzeumok, színházak, koncerttermek, művelődési házak, kiállítótermek, települési önkormányzatok, TDM-szervezetek stb. 8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték Turisztikai termékek: 5 kredit Kulturális intézmények marketingje: 5 kredit Kulturális turizmus esettanulmányok: 5 kredit Marketingkommunikáció és menedzsment: 5 kredit Üzleti és projekttervezés: 5 kredit Látogatómenedzsment: 5 kredit Rendezvényszervezés: 5 kredit On-line marketing: 5 kredit Kulturális projektek: 5 kredit Vállalati felelősségvállalás a kultúra területén: 5 kredit Választható tárgyak (médiakapcsolatok vagy fesztiválturizmus): 5 kredit 9. A szakdolgozat kreditértéke 5 kredit |