Nemzetközi bormarketing szakirányú továbbképzés
Szak neve nagybetűsen NEMZETKÖZI BORMARKETING SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS Szak neve nemzetközi bormarketing szakirányú továbbképzés Végzettségek
Képzési terület gazdaságtudományok 4. A felvétel feltételei - szöveges A képzésben bármely képzési területen legalább alapképzési szakon (korábban főiskolai szintű képzésben) szerzett oklevéllel rendelkezők vehetnek részt. Képzési idő 2 Kreditek száma 60 7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben A képzés célja olyan szakemberek képzése, akik ismerik a legfontosabb borrégiókat Európában és Európán kívül, tisztában vannak a borkészítési alapokkal és a nemzetközi trendekkel, a bor szerepével a gasztronómiában.
Elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek:
A szakirányú továbbképzési szakon végzett hallgató ismeri: – a nemzetközi borpiac és borkészítés legfontosabb trendjeit; – a borkészítés, borkóstolás alapjait; – és használni is képes a terület szakszókincsét; – az online és mobilmarketing működését, eszközeit; – a piacorientált stratégiai menedzsment, valamint az innovációmenezsment alapjait; – a rendezvények és egyéb események élményturisztikai szempontrendszerű megközelítését, megtervezését; – az olyan nagy borrégióknak a jellegzetességeit, mint Dél-, Nyugat- és Kelet-Európa, valamint az Európán kívüli térségekét; képes: – piacorientált vállalkozások vezetésére; – a piac, a fogyasztói szokások kutatására, és az ennek megfelelő marketingstratégia kialakítására; – a termékek megfelelő reklámstratégiájának kialakítására; – nemzetközi borvásárokon, kiállításokon való megjelenés megtervezésére és lebonyolítására; – sajtótájékoztatók, egyéb megjelenések megszervezésére; – egyedi módon alkalmazni a stratégiai, valamint az innovációmenedzsment során tanultakat; – egyéni és csoportos projektmunka megtervezésére, lebonyolítására és értékelésére; – a helyes és megfelelő színvonalú írásbeli és szóbeli kommunikáció alkalmazására, a szervezet/cég egységeivel, munkatársakkal, ügyfelekkel, továbbá külső partnerekkel történő megfelelő színvonalú kapcsolattartásra, és ennek tükrében a cégarculat közvetítésére; – meetingek, szakmai értekezletek, konferenciák megszervezésére és lebonyolítására; továbbá – önállóan megtervezni és lebonyolítani vállalkozások, nagyobb cégek bormarketing-menedzsment témakörébe tartozó feladatait, mind stratégiai, mind pedig operatív szinten; – a bor mint termék és a hozzá kapcsolódó szolgáltatások marketingjét piac- és vevőorientáltan kialakítani; – borral kapcsolatos rendezvényeken, szakmai kiállításokon a céget képviselni hazai és nemzetközi szinten; – a bor és a borral kapcsolatos rendezvények újszerű, élményorientált turisztikai megközelítésére is.
Személyes adottságok, készségek: - etikus és felelősségteljes hozzáállás jellemzi a személyekhez, illetve a társadalmi problémákhoz való viszonyulása során, tevékenysége során figyel a szélesebb körű társadalmi, ágazati, regionális, nemzeti és európai értékekre, illetve a kulturális és ökológiai fenntarthatósági szempontokra; - ismeri a projektben, teamben, munkaszervezetben való együttműködés, a projektvezetés szabályait és etikai normáit; - konstruktív, együttműködő és kezdeményező a rendszeres és projektjellegű csoportmunkában; - felelősséget vállal saját munkájáért, valamint az általa irányított szervezeti egységekért; képes - hatékonyan együttműködni interkulturális kihívásokkal járó környezetben, személyekkel és szervezetekkel egyaránt; - szakmai hálózatépítésre a hazai turisztikai szektor nemzetközi hatékonyságának növelése érdekében; - következtetései, valamint az őket megalapozó tudás és érvelés világos és egyértelmű kommunikálására.
A szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben: A szakirányú továbbképzési szakon végzettek alkalmasak marketing- és PR-menedzseri, rendezvényszervezési feladatok ellátására – borászatoknak; – borkereskedéseknél; – multinacionális borkereskedelmi láncoknál; – kiállításokat és rendezvényeket szervező cégeknél, szervezeteknél.
8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték Alapozó ismeretek: 10-15 kredit Nemzetközi borpiac; borászati alapismeretek: talaj- és növénytan, borkészítési alapok.
Szakmai törzsanyag: 30-40 kredit Marketingmenedzsment; értékesítésmenedzsment; termékfejlesztés; borkóstolás; bormarketing; bor és gasztronómia; szakmai angol.
Választható ismeretek: 3-10 kredit
9. A szakdolgozat kreditértéke 5 |