Előadó-művészeti marketingmenedzser szakirányú továbbképzés
Szak neve nagybetűsen ELŐADÓ-MŰVÉSZETI MARKETINGMENEDZSER SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS Szak neve előadó-művészeti marketingmenedzser szakirányú továbbképzés Végzettségek
Képzési terület gazdaságtudományok 4. A felvétel feltételei - szöveges A képzésben bármely képzési területen legalább alapképzésben (korábban a főiskolai képzésben) megszerzett oklevéllel rendelkezők vehetnek részt. Képzési idő 4 Kreditek száma 120 7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben A képzés célja előadó-művészeti és előadó-művészet fő profilú közművelődési intézmények, vállalkozások, együttesek marketingmenedzsereinek professzionális és interdiszciplináris képzése. A képzés során az előadó-művészeti törvényben meghatározott kritériumok szerint nyilvántartott és besorolt professzionális előadó-művészeti szervezetben sajátítják el a gyakorlathoz kapcsolódó ismereteket. Elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek: A szakot elvégző hallgató: * képes előadó-művészeti szervezetek, csoportok, intézmények számára hatékony marketingtevékenységet végezni; * ismeri az előadó-művészetek történetét és műfajait; * átlátja a szakirányú építészeti, műszaki és üzemeltetési feladatok összefüggéseit; * képes részleteiben is megérteni az előadó-művészeti alkotói folyamatokat; * felkészült a szervezési és szervezetirányítási feladatok elvégzésére; * képes előadóművészekkel és az előadó-művészeti háttérszakmák képviselőivel hatékonyan együttműködni; * képes átlátni az előadó-művészeti területhez kapcsolódó különböző üzemeltetési és marketing-munkafolyamatokat (tervezés, közönségszervezés, kommunikáció, értékesítés stb.); * ismeri az előadó-művészeti szervezetek gazdálkodásiterv-készítésének alapelveit, konkrét mechanizmusait, jellemzőit; * ismeri a marketing alapelveinek – mint a termék, ár, értékesítési csatorna, reklám – előadó-művészeti területen megjelenő konkrét formáit, mechanizmusait, jellemzőit, a projektmenedzsment alapjait, alkalmazói szinten a márkaépítés és az értékesítési technikák alapjait; * elméleti és gyakorlati kommunikációs ismeretekkel rendelkezik; * ismeri a különböző intézményi munkaszervezeti formákban, továbbá produkcióban, projektben, teamben való együttműködés, a projekttervezés és -vezetés szabályait, * személyes tapasztalatokkal is rendelkezik az előadó-művészet kollektív alkotói folyamatainak összetettségéről, * képes az előadó-művészeti szervezet produkciós és marketingtevékenységének összehangolására és irányítására, * gyakorlatot szerez az előadó-művészeti közönségszervezés és a nézőtéri feladatok ellátásában, * képes a valós és lehetséges marketing- és kommunikációs stratégiát, annak feltételeit, eszközeit és módszereit kialakítani, * széles kontextusban ismeri az előadó-művészeti szervezetek (közintézmények, non-profit szervezetek, vállalkozások stb.) humánerőforrás-gazdálkodási feltételeit, a stratégiai tervezés eszközeit és módszereit, valós és lehetséges marketingstratégiáit; * rendszerezi és kritikailag elemzi a szervezet működésére vonatkozó „termék, ár, értékesítési csatorna, reklám” információkat, forrásokat, adatokat, ismeri a költségvetési- illetve üzletiterv-készítés, mérlegbeszámoló intézményi és vállalkozási feltételeit, vezetői feladatait, a vonatkozó munkajogi, pénzügyi és szerződéses kötelezettségeket, előírásokat; * ismeri a projektmenedzsmentet, átlátja a komplex kulturális vállalatirányítás összefüggéseit, * átfogó előadó-művészeti kommunikációs ismeretekkel rendelkezik, tisztában van saját művészeti ága szakmaként, illetve a kulturális intézményrendszer részeként való működésével, közösségfejlesztési összefüggéseivel, szabályozásával, * tisztában van a saját művészeti ágára vonatkozó szakmai és etikai szabályokkal, szerzői és egyéb jogokkal, * eligazodik a kortárs előadó-művészet szakmai és közösségi folyamataiban, * képes komplex marketingproblémák megoldására irányuló stratégiák kialakítására, a megoldás megtervezésére, döntések meghozatalára, marketingtanácsadásra a művészeti intézmény vezetője részére. Személyes adottságok, készségek: A szakot elvégző hallgató: * szervezőkészsége magas szintű; * képes a marketing szakmai elveinek megfelelően alkalmazni tudását eltérő előadó-művészeti intézményes keretek között is; * kezdeményező a problémák megoldásában, marketingstratégiák kialakításában, csoportok és munkatársak együttműködésében; * önálló az átfogó és a speciális művészeti marketingkérdések felvetésében, kidolgozásában, szakmai nézetek képviseletében, indoklásában; * képes komplex problémák megoldására irányuló tervezési, kommunikációs és értékesítési stratégiák kialakítására, a megoldás megtervezésére, döntések meghozatalára, szakmai tanácsadásra; * az intézménye működésére vonatkozó információkat, forrásokat, adatokat rendszerezi, kritikailag elemzi az info-kommunikációs technológiai eszközök segítségével is; * felismeri művészeti marketingtevékenységének intézményi és társadalmi hatásait; * elfogadja és marketingtevékenysége kapcsán hitelesen közvetíti művészeti területének társadalmi szerepét, értékeit; * önállóan azonosítja, tervezi és szervezi saját és beosztottjai szakmai és általános fejlődését; * képviseli, betartja és betartatja a szervezet etikai normáit a marketingtevékenység során is. A szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben: A marketingmenedzser előadó-művészeti területen szakvégzettséggel rendelkezők az előadó-művészeti terület (prózai és zenés színház, operaház, zenekar, balett- és táncegyüttes, cirkusz stb.) marketingtevékenységét vezetik, elemzik, tervezik és valósítják meg az intézményi stratégiának megfelelően. 8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték Elméleti alapismeretek: 11 kredit Az előadóművészetek története; Előadó-művészeti műfajok Elméleti szakismeretek: 43 kredit Építészeti, műszaki és üzemeltetési ismeretek; Mozgókép- és előadó-művészeti alkotói ismeretek; Szervezetirányítási alapismeretek; Az előadóművészetek marketing menedzsmentje; Az előadó-művészeti szervezet kommunikációja; Jogi ismeretek; A kortárs előadó-művészet (alkotók, alkotások); A marketingvezető (előadóművészetek) professziója Gyakorlati alapismeretek: 30 kredit Az előadás-készítés elmélete és gyakorlata; Az intézményüzemeltetés elmélete és gyakorlata; A gazdasági tervkészítés elmélete és gyakorlata; A marketing elmélete és gyakorlata; A kommunikáció elmélete és gyakorlata Szakmai gyakorlatok 30 kredit Előadó-művészeti produkciós gyakorlat; Színész-, zenész-, tánc-, cirkuszművészeti gyakorlat; Produkciós menedzsment gyakorlat; Közönségszervezési és nézőtéri gyakorlat; Előadó-művészeti marketing és kommunikációs gyakorlat 9. A szakdolgozat kreditértéke 6 kredit |