Designkommunikációs termék- és vállalkozásfejlesztési szakirányú továbbképzés
Szak neve nagybetűsen DESIGNKOMMUNIKÁCIÓS TERMÉK- ÉS VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS Szak neve designkommunikációs termék- és vállalkozásfejlesztési szakirányú továbbképzés Végzettségek
Képzési terület gazdaságtudományok 4. A felvétel feltételei - szöveges A képzésben bármely képzési területen – a gazdaságtudományok képzési területen közgazdász szakképzettséggel rendelkezők kivételével – legalább alapképzésben megszerzett oklevéllel rendelkezők vehetnek részt. Képzési idő 4 Kreditek száma 120 7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben A designkommunikációs termék- és vállalkozásfejlesztési szakirányú továbbképzés keretében azoknak az ismereteknek és készségeknek az elsajátítására kerül sor, amelyek a designkommunikációs rendszertervező tevékenység ellátásához szükségesek. Elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek: Designkommunikációs rendszertervező szakképzettséget igazoló oklevelet azok kaphatnak, akik a képzés során megszerzett kompetenciáikat illetően bizonyították, hogy képesek * konkrét vállalati termékfejlesztéssel kapcsolatos differenciált és integrált, azaz komplex tervezési és vezetési feladatok megoldására; * a menedzsmentelmélet oldaláról megalapozott vezetői gondolkodásmódot összekapcsolni a vállalkozói/alkotói/kreatív szemlélettel; * az interdiszciplináris és interprofesszionális együttműködésre; * a képzettségüknek megfelelő területen a fejlesztésbe integrált kommunikációt alkalmazni; * a tanulási folyamatba integrált vállalkozásokat létrehozni, amelyekben stratégiai, üzleti inkubációs és döntéshozatali képességeket gyakorolnak; * a kreatív, innovatív és designközpontú gondolkodásra, továbbá rendelkeznek * vállalkozói szemlélettel; * tervezői/alkotói képességgel. A képzésben résztvevők az alábbi ismereteket sajátíthatják el: * tervezés és vezetési ismeretek (vállalatirányítás-, döntéselméletek) * kommunikációs ismeretek (média-, marketing- és designkommunikáció) * kreatív innováció, kreatív (info)technológia, kreatív tradícióelméletek és -gyakorlatok; * a gazdaság és a társadalom kulturális dimenziói (pszichológiai, etikai és művészeti); * identitásmenedzsmenti ismeretek; * marketing- és vállalkozói ismeretek (tárgy, termék, márka, szoftver); * szerzői jogi ismeretek (hazai és nemzetközi szerzői jog). A képzés során megszerezhető személyes adottságok, készségek: A képzésben résztvevők jártasságot és készséget szerezhetnek a teljes termékút szimultán, mély együttműködésben és párhuzamos fejlesztésben történő designkommunikáció-szemléletű menedzselésében. Az ismereteknek a művészet, a design által kezdeményezett sokféle párosításával, rendszerezésével kívánjuk tágítani a kreatív értékteremtés vezetési lehetőségeit a digitális kor gazdaságában, társadalmában. Külön kiemelendők a következő gyakorlati témakörök: * differenciált és integrált identitás, komplex csapatidentitás; * kreatív ötletinkubáció/-akceleráció: termék/szolgáltatás/eljárás vízióinak megfogalmazása, egyeztetés és együttműködés a kreatív termékfejlesztés és gyártó, kivitelező területek szakértőivel; * startup akceleráció, a finanszírozók bevonása; * spinoff projektek integrálása szponzor cég profiljába; * kritikus döntések; * kreatív termékfejlesztés; * modellezés, mockupolás; * közösségi finanszírozás; * műnyilvántartásba vétel, mintaoltalom, szabadalmaztatás; * együttműködési és összeférhetetlenségi szituációk elemzése, feldolgozása, megoldása. A szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben: A XXI. századi vállalati ökoszisztéma egyik meghatározó szervezeti formája, működési modellje, értékrendszere a STARTUP vállalkozói formátum. A designkommunikációs termék- és vállalkozásfejlesztési szakirányú továbbképzési szak a startup vállalkozói formátumalakítási, működtetési, fejlesztési alapvető ismeretek átadásával kreatív és innovatív vezetőket képez. Az elsajátított tudás így alkalmazható mind a startup, mind pedig a nagyvállalati közegben. A végzett hallgatók alapvetően startup vállalkozásokban, létező szervezetek innovációs részlegeinél, innovációs projektekben, design projektekben dolgozhatnak, tervezői, projektvezetői, fejlesztési vezetői, innovációs vezetői pozíciókban vagy egyéni vállalkozóként. 8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték Vezetési ismeretek 34 kredit Alapvető társadalmi gazdasági összefüggések; Kreatív döntéshozatal; Kreatív vezetői ismeretek Tervezői gyakorlat 80 kredit Designkommunikációs alapvető ismeretek; Kreatív tervezői ismeretek; Designkommunikáció-tervezői módszertan; Vállalkozói fejlesztői ismeretek 9. A szakdolgozat kreditértéke 6 kredit |