Executive mba - public relations szakirányú továbbképzés
Szak neve nagybetűsen EXECUTIVE MBA - PUBLIC RELATIONS SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS Szak neve executive MBA - Public Relations szakirányú továbbképzés Végzettségek
Képzési terület gazdaságtudományok 4. A felvétel feltételei - szöveges Bármely képzési területen legalább alapképzési szakon szerzett oklevél.
Képzési idő 3 Kreditek száma 90 7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben A képzésben végzett hallgatók üzleti szempontú megközelítésben sajátítják el az elektronikus üzletvitel teljes körű elméleti és gyakorlati tudásanyagát. Az egész képzést meghatározza a strukturált üzleti (MBA) nézőpont, amelyen keresztül megismerhetik mindazokat a menedzsment, marketing, jogi, pénzügyi és technológiai ismereteket, amelyek gyakorlati felhasználására alkalmassá válnak. E gyorsan változó szektorból folyamatosan a legaktuálisabb, a gyakorlatban kipróbált elméleteket és módszereket biztosítja számukra a képzés.
A képzés során elsajátítandó kompetenciák:
A képzés célja az üzleti szféra szervezetei számára olyan szakemberek képzése, akik egyszerre rendelkeznek megfelelő üzleti, menedzsment és átfogó informatikai ismeretekkel, és az ismeretek birtokában képesek a szakterületnek és a gyakorlati elvárásoknak megfelelő követelmények teljesítésére: - az elektronikus üzletvitel speciális szaknyelvének és gondolkodásmódjának ismeretére és alkalmazására; - az online csatornák és az elektronikus üzleti terület elhelyezésére, a gazdaság és a tudomány tágabb rendszereibe való beillesztésére; - a speciális gondolkodási sémák mentén stratégiai döntések megalapozására, meghozatalára; - saját online vállalkozás vagy egy elektronikus üzleti terület, csatorna szisztematikus felépítésére és működtetésére; - a szektor folyamatainak, informatikai és üzleti együttműködési területeinek áttekintésére; - az e-business szektorban felmerülő informatikai fejlesztési, beruházási, üzemeltetési, tanácsadási, vezetői feladatok ellátására; - a felmerülő problémák felismerésére, a kínálkozó lehetőségek kihasználására; - a partnerekkel és minden érintettel történő harmonikus kapcsolat kialakítására; - az általánosan elfogadott értékek magas szintű megjelenítésére, közvetítésére.
A képzés célja, hogy – támaszkodva a közgazdasági, vállalati, pénzügyi alapismeretekre, – a hallgatókat átfogó szemlélettel megtanítsa az e-business témakör összefüggéseire, s így különösen piacképessé és versenyképessé tegye őket a munkaerőpiacon. A képzés célja megismertetni a hallgatókkal a szektor alapfogalmait, üzleti filozófiáját, folyamatait, informatikai rendszereinek felépítését, együttműködési rendszerét, technológiai hátterüket, valamint információ-, tudás-, projekt- és egyéb menedzsmentismeretekkel felkészíteni őket az e-business szektorban felmerülő informatikai fejlesztési, beruházási, üzemeltetési, tanácsadási, vezetői feladatok ellátására, az általánosan elfogadott értékek magas szintű megjelenítésére, közvetítésére.
A képzés során megszerezhető tudáselemek, ismeretek: Tudáselemek: A végzetek ismerik: - az elektronikus kereskedelmi szektor, valamint a vállalatok hálózati, elektronikus üzleti és kommunikációs alrendszereinek üzleti folyamatait, informatikai rendszereinek felépítését, együttműködési rendszerét, technológiai hátterüket; - olyan információ-, tudás-, projekt- és egyéb menedzsmentismeretekkel rendelkezik, amely révén képesek az adott szektorban felmerülő üzletfejlesztési, beruházási, informatikai fejlesztési, üzemeltetési feladatok irányítására, valamint tanácsadási, vezetői feladatok ellátására.
Ismeretek: A végzettek - rendelkeznek magas szintű stratégiaalkotási és üzleti tervezési ismeretekkel; - konkrét projektek szintjén képesek irányítani elektronikus üzletviteli fejlesztéseke és hatékonyan támogatni a szervezet piaci törekvéseit, kampányokat felügyelni online marketingeszközök és -módszerek segítségével; - ismerik a szektor jogi és pénzügyi hátterét, szabályait és kereteit, valamint az informatikai eszközöket, technológiákat, lehetőségeket, a digitális megjelenés módozatait, képesek a megfelelő eszközök kiválasztásában és alkalmazásában megalapozott döntéseket hozni; - mindezeket képesek adaptálni a saját szervezetükre, vállalkozásukra, üzleti ötletéire.
A képzés során megszerezhető személyes adottságok, készségek: - szóbeli és írásbeli prezentációs készség; - vitakészség; - helyzetelemzés és döntés-előkészítés; - folyamatmodellezés; - stratégiaalkotás, üzleti tervezés, projektszintű folyamatirányítás; - pénzügyi tervezés és forrásteremtés; - rendszerszemléletű gondolkodás; - problémamegoldás.
A szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben:
Konkrét környezet: nagyvállalati elektronikus csatornák; startup cégek; tartalomszolgáltatók; termelő és szolgáltató vállalatok; pénzügyi szektor; kis- és középvállalkozások; civil szervezetek.
Tevékenységrendszer Tevékenységi körök: - az elektronikus értékesítés vagy szolgáltatás területe felé nyitni kívánó leendő vállalkozók, működő vállalatok, kis- és középvállalkozások, civil szervezetek tulajdonosai, vezetői, szakemberei; - az elektronikus üzleti világban működő kezdő vállalkozók, „startupperek”, akik rendszerezni, mélyíteni és kiegészíteni szeretnék szakmai ismereteiket, hogy a megérzések mellett megalapozott tudatossággal haladhassanak a jövőbeli üzleti sikerek irányába; - a nagyvállalati elektronikus értékesítési csatornák és rendszerek üzleti vezetői és munkatársai, valamint az e rendszereket fejlesztő és üzemeltető munkatársak; - a tartalomszolgáltatási ágazatban dolgozó üzleti szakemberek, üzemeltetők, fejlesztők, szállítók, tanácsadók és munkatársaik; - az e-business területen is működő termelő és szolgáltató vállalatok, pénzügyi intézmények számítástechnikai és informatikai részlegeiben dolgozó, bővebb, specifikus menedzsment ismereteket igénylő szakemberek.
Tevékenységek: - az elektronikus üzletvitel területén működő szervezetek stratégiai, taktikai és operatív feladatainak tervezése, szervezése, végrehajtása és értékelése, elemzése; - elektronikus csatornák vagy üzletágak menedzsmentfeladatai (nagy)vállalati környezetben; - vállalkozás létrehozása és működtetése az e-üzlet világában.
8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték Elektronikus üzletviteli és üzleti ismeretek: 35 kredit Bevezetés az e-businessbe; Információ-gazdaságtan; Digitális marketing; E-business projektlabor; E-business logisztika; E-business rendszerek és esettanulmányok Menedzsment ismeretek: 28 kredit Internetgazdaság; internetstratégia; E-business projektmenedzsment; Tudásmenedzsment; KKV-k finanszírozása és menedzsmentje; E-business biztonsági rendszerek szervezése; Az e-business speciális számviteli és adózási kérdései Jogi ismeretek: 7 kredit Az elektronikus üzletvitel joga; Adatvédelem és információszabadság Informatikai ismeretek: 15 kredit Big Data és adatbányászat; Az e-business technológiai elemei; User experience, ergonómia és webdesign
9. A szakdolgozat kreditértéke 5 kredit |