Executive mba - stratégiai marketing szakirányú továbbképzés
Szak neve nagybetűsen EXECUTIVE MBA - STRATÉGIAI MARKETING SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS Szak neve executive MBA - stratégiai marketing szakirányú továbbképzés Végzettségek
Képzési terület gazdaságtudományok 4. A felvétel feltételei - szöveges Bármely képzési területen legalább alapképzési szakon szerzett oklevél.
Képzési idő 3 Kreditek száma 90 7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben A képzésben végzettek a marketing fogalmi kereteinek teljes ismeretét kapják. Megismerik a szakma tradicionális tudásanyagát és emellett a gyorsan változó környezethez, feltételrendszerhez igazodó modern megközelítéseket is. A képzés kiemelten foglalkozik a stratégiai képességek fejlesztésével. A hallgatók hozzájutnak a teljes piacszervezési gyakorlat strukturális ismeretéhez, a marketing tudás- és fogalomrendszerének használata mellett, annak gyakorlati felhasználására is kompetenssé válnak. Alapvető készségükké válik a szakma elhelyezése mind a tudomány, mind a teljes piacszervezési és a hozzá kapcsolódó kommunikációs tevékenység területén. A képzés során elsajátítandó kompetenciák: Az Executive MBA – Stratégiai marketing szaktanácsadó - képessé válik a marketing fogalomrendszerének értelmezésére, használatára, elhelyezni a szakmák és a tudomány területén; - megismeri a piacszervezés struktúráit és a legújabb marketingtechnikákat; - betekintést kap a fogyasztói magatartás témáiba; - elsajátítja a marketing szemléletet, képessé válik a stratégiai gondolkodásra; - megismeri a marketingkommunikációs módszereket, a részletes áttekintés alapján képessé válik kampányt tervezni, lebonyolítani; - biztonságot szerez kreatív feladatok megoldásaiban; - feldolgozza a márkázás és a személyes márkázás témakörét; - rálátást szerez a digitális marketing módszereire; - ízelítőt kap a speciális marketingmódszerekből. A képzés során megszerezhető tudáselemek, ismeretek: Tudáselemek: - stratégiai gondolkodás; - marketingszemlélet; - piac kezelése; - komplex kommunikációs módszerek alkalmazása; - a legújabb marketingtechnikák használata; - speciális marketingtudások elsajátítása. Ismeretek: Az Executive MBA - stratégiai marketing szaktanácsadó - rendelkezik stratégiaalkotási ismeretekkel és a kommunikációs módszerek integrált használatának képességével; - ismeri a kutatási módszereket és a fogyasztói motivációk értékelésének módszereit; - magas szinten ismeri a marketing eszközök használatát és a legújabb marketing technikák alkalmazását. A képzés során megszerezhető személyes adottságok, készségek: Az Executive MBA – stratégiai marketing szaktanácsadó végzettségű szakember képes - értékelni a piaci adatokat, információkat; - marketingkutatásokat szervezni; - kiválasztani a különféle adottságokkal rendelkező gazdasági szervezetek számára leghatékonyabb marketingtechnikát, eszközt, stratégiát; - azokat a gyakorlatban magas színvonalon alkalmazni; - alakítani különböző szándékokra a szervezet marketingkommunikációját; - kampányt tervezni, szervezni, összeállítani, levezényelni. A szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben: Konkrét környezet: - vállalatok, (termék, márka, szolgáltatás); - for-profit és non-profit szervezetek; - a szakmai és civil szféra; - kormányzati és önkormányzati szféra; - reklám- és médiaügynökségek; - médiumok; - nemzetek és régiók; - egyéb hatóságok marketingtevékenysége. Tevékenységrendszer: Tevékenységi körök: - a fenti szervezetek vezetője, középvezetői, felsővezetői, marketingesei, kommunikációs munkatársai, tulajdonosai; - szabadúszó kreatív szakemberek; - "self made man"-ek. bb) Tevékenységek: * a szervezetek napi piacszervezési gyakorlatában használt tevékenységi körök és konkrét feladatok tervezése, szervezése, lebonyolítása. * a marketing rendszerei, alrendszerei.
8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték Alapozó ismeretek: 35 kredit Marketingelmélet; Stratégiai gondolkodás; Közgazdaságtan – mikro- és makroökonómia; Fogyasztói magatartás; Marketingkutatás és –tervezés; Stratégiai menedzsment - stratégiai marketing; Vállalatgazdaságtan; Tréning – együttműködés és kreativitásfejlesztés A szakhoz kapcsolódó ismeretek: 51 kredit Trade marketing; Kisvállalati marketing; Digitális marketing - new media; Direkt marketing; Médiatervezés; Márkamenedzsment; Reklámkutatás és –tervezés; Marketing pénzügyi menedzsmentje; Reklámpszichológia; Nyilvánosságkezelés - politikai PR és marketing; Public Relations; Személyes márkázás (personal branding); CSR; Marketing a gyakorlatban – esettanulmányok; Jog és etika a marketingben; Szövegírás; Nemzetközi piacralépés; Sales – az eladás művészete
9. A szakdolgozat kreditértéke 4 kredit |