Executive mba - public relations szakközgazdász szakirányú továbbképzés
Szak neve nagybetűsen EXECUTIVE MBA - PUBLIC RELATIONS SZAKKÖZGAZDÁSZ SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS Szak neve executive MBA - Public Relations szakközgazdász szakirányú továbbképzés Végzettségek
Képzési terület gazdaságtudományok 4. A felvétel feltételei - szöveges A képzésben bármely képzési területen legalább alapképzésben szerzett közgazdász oklevéllel rendelkezők vehetnek részt. Képzési idő 3 Kreditek száma 90 7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben A képzésben végzettek a PR fogalmi kereteinek teljes ismeretét kapják, alapvető készségükké válik a szakma elhelyezése mind a tudomány, mind a teljes kommunikációs szakma területén.
A képzés során elsajátítandó kompetenciák: Az Executive MBA – Public Relations szakközgazdász - képessé válik a PR fogalomrendszerének értelmezésére, használatára, elhelyezni a szakmák és a tudomány területén; - érti a nyilvánosság működését, képes azt használni; - magas szinten kezeli a sajtókapcsolatokat; - releváns megoldási módokat vázol fel krízis esetén; - érti egy márka építésének folyamatát, annak folyamatában alkotó módon részt vesz; - kezeli a hírnév, image, arculat kérdéseit; - értő módon építi a szervezetek kapcsolatrendszerét; - használja az Issue Management technikáit; - a gyakorlatban alkalmazza a társadalmi felelősségvállalás fogalomkörét; - létrehoz és vezet önálló és támogató kommunikációs folyamatokat.
A képzés során megszerezhető tudáselemek, ismeretek: Tudáselemek: - stratégiai gondolkodás; - nyilvánosságkezelés; - a kommunikáció menedzsment funkcióként való kezelése; - modern kommunikációs eszközök felhasználása; - sajtókezelés; - issue menedzsment technikák; - vállalati kapcsolatrendszer kezelése; - public affairs típusú ügykezelés; - márkaépítés.
Ismeretek: Az executive MBA – Public Relations szakközgazdász - rendelkezik stratégiaalkotási ismeretekkel és a PR-technikák összehasonlításának képességével; - magas szinten ismeri a PR-eszközök használatát és a PR-technikák alkalmazását; - ismeri a PR egyes területeire vonatkozó leghatékonyabb módszereket.
A képzés során megszerezhető személyes adottságok, készségek: Az executive MBA – Public Relations szakközgazdász képes - kiválasztani a különféle adottságokkal rendelkező gazdasági szervezetek számára leghatékonyabb PR-technikát, eszközt, stratégiát; - azokat a gyakorlatban magas színvonalon alkalmazni; - részt venni a vállalati és szervezeti kommunikáció fejlesztésében; - stratégiai döntéseket előkészíteni és magas színvonalon végrehajtani.
A szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben: Konkrét környezet: - kis- és nagyvállalatok; - for-profit és non-profit szervezetek; - PR- és kommunikációs ügynökségek; - médiaügynökségek; - médiumok (online és offline); - a szakmai és civil szféra; - kormányzati és önkormányzati szféra; - egyéb hatóságok PR-tevékenysége; - a nyilvánosságban önállóan megjelenő és márkát építő személyek.
Tevékenységrendszer: Tevékenységi körök: - vállalat, szervezet, vállalkozás vezetője; - a fenti szervezetek kommunikációs vezetői, munkatársai; - ügynökségvezető; - középvezető; - felsővezető; - újságíró; - szabadúszó kommunikációval foglalkozó személy; - énmárkát építő természetes személy. Tevékenységek: - a PR modern, a hazai és nemzetközi szervezetek napi gyakorlatában használt tevékenységi körök és konkrét feladatai; - a PR rendszerei, alrendszerei; - a nyilvánosság tere, rendszere.
8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték Alapozó tárgyak: 28 kredit Tréning – együttműködés és kreativitásfejlesztés; Kommunikációelmélet és pszichológia; Közgazdaságtan – mikro- és makroökonómia; Marketing; Stratégiai menedzsment; Stratégiai gondolkodás; Corporate Affairs – Issue Menedzsment Szakhoz kapcsolódó ismeretek: 58 kredit PR elmélet és menedzsment; PR kutatás; PR pénzügyek menedzsmentje – kampánytervezés; Kisvállalati PR; Hírnévmenedzsment; CSR; Nyilvánosságkezelés-politikai PR és marketing; Személyes márkázás (personal branding); Kommunikációs jog és etika; Rendezvényszervezés és protokoll; Kríziskommunikáció; Személyes arculat- és stílustervezés; Szóvivői képességek; PR szöveg- és beszédírás; Médiafelkészítés; Sajtókapcsolatok-sajtókezelés; Online PR megoldások és new média; PR a gyakorlatban – esettanulmányok
9. A szakdolgozat kreditértéke 4 kredit |