Tipográfus (print- és webdesign) szakirányú továbbképzés
Szak neve nagybetűsen TIPOGRÁFUS (PRINT- ÉS WEBDESIGN) SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS Szak neve tipográfus (print- és webdesign) szakirányú továbbképzés Végzettségek
Képzési terület művészet 4. A felvétel feltételei - szöveges Bármely képzési területen legalább alapképzésben (korábban főiskolai szintű képzésben) szerzett oklevél. Képzési idő 4 Kreditek száma 120 7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben Tudása: megfelelő elméleti tudással rendelkezik a tipográfia arányrendszeréről, stílusairól; a tipográfia arányrendszerének elemeit azonosítani tudja, stílusait felismeri, és megfelelő módon tudja alkalmazni saját munkájában; ismeri a műfaji sajátosságokat és magas szinten alkalmazza elméleti tudását a gyakorlati munkájában; megfelelő történeti és esztétikai alapismeretekkel rendelkezik, ezeket alkalmazni tudja a tipográfiai tervezésben; ismeri a legújabb trendeket, rálátással rendelkezik a hazai- és a nemzetközi tipográfia világára; alkalmazza tervezői feladataiban a szöveg- és képszerkesztés integrált tudását; maradéktalanul ismeri a szakma nyelvét és technikai alapjait; ismeri és magas szinten tudja használni a tipográfiai tervezéshez szükséges számítógépes programokat, akár a print-, akár a webes felületekre történő tervezéshez.
Képességei: Képes a rábízott feladat funkcióinak felmérésére, megértésére; az adott funkciók szerint értékelni a feladatát – a cél érdekében intuitív módon is –, és kreatív megoldásokkal szolgálni e funkciókat; a mondanivalót a vizualitás nyelvére adaptálni, és hatásos vizuális megfogalmazással orientálni az olvasót/felhasználót; bármely szöveges üzenetet print- és/vagy webfelületre alkalmazni; kiválasztani az adott helyzetben leghatékonyabb technikát, eszközt, stratégiát; mérlegelni többféle megoldás előnyeit, hátrányait, esztétikai, gazdasági és a megrendelő igényei szempontjából; szakmai érvekkel indokolni döntéseit; hatásosan prezentálni a megbízó felé és vizuális kommunikációval sikeres tervezői munkát végezni.
Attitűdje: esztétikus és hatásos módon, magas színvonalon alkalmazza szakmai tudását a tervezésben;
a céltól függően alakítja a tervezési folyamatot a gyakorlati megvalósításig; a tervezés valamennyi szintjén színvonalasan oldja meg a feladatot; elsősorban tipográfiai megoldásokban gondolkodik; munkájában magas színvonalra törekszik, megrendelőjével jó kapcsolatot ápol, és gondoskodik arról, hogy a megrendelő szándékai megvalósuljanak – mindig a szakmai minőség keretein belül; törekszik a gazdaságos megoldásokra; a munkafolyamat során az együttműködő szakemberek tudását megbecsüli, az erőforrásokkal etikusan bánik; tudását állandóan fejleszti, önállóan tájékozódik, lépést tart a korral.
Autonómiája és felelőssége: ismeri a tervezés folyamatát az elmélettől a megvalósításig;
konkrét megbízások (briefingek) értelmezésével, vizuális megtervezésével szóló-, sorozat- és kampányterveket készít; részletes szakmai, elméleti felkészítése alapján a tipográfiai tervezés kihívásainak maradéktalanul eleget tesz; nemcsak az operatív tervezési folyamatokban, de a lay out-tól a végső megvalósításig kísérni tudja a projektet; tervezői munkacsoportot irányít, motivál; szervez, feladatot és felelősséget delegál; komplex tervezési és kivitelezési feladatokban más szakemberekkel együttműködik, saját szakmai látásmódját érvényesíti. 8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték Szakmai, gyakorlati ismeretek: 83 kredit
Tipográfiai tervezés; Betűtervezés alapjai; Kalligráfia; Kiadványtervezés (print), Kiadványtervezés (web), Webtervezés, Tipográfia és kiadványtervezés
Elméleti ismeretek: 21 kredit Tipográfia történet; Kortárs tipográfia
Technikai ismeretek: 8 kredit A számítógépes kiadványszerkesztés technikai háttere; Műhelyismeretek; Prezentációkészítés
Szakdolgozat: 8 kredit 9. A szakdolgozat kreditértéke 10 |