Borkereskedelmi szakmérnök szakirányú továbbképzés
Szak neve nagybetűsen BORKERESKEDELMI SZAKMÉRNÖK SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS Szak neve borkereskedelmi szakmérnök szakirányú továbbképzés Végzettségek
Képzési terület agrár 4. A felvétel feltételei - szöveges Agrár képzési területen legalább alapképzésben szerzett mérnöki oklevél. Képzési idő 2 Kreditek száma 60 7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben A képzés keretében a hallgatók a bormarketing és a borkereskedelem területén naprakész és gyakorlati tudást szereznek. Olyan szakembereket képez, akik hosszabb távon kívánnak a borok piacra juttatásával, eladásával foglalkozni és ismereteket szeretnének szerezni a felelős bormarketing stratégiai döntéshozatalhoz. Kompetenciák, tudáselemek, ismeretek: A hallgatók megismerik: * a nemzetközi és a hazai borpiaci trendeket, a borpiac szegmentációját, valamint megszerzik a borpiaci tendenciák elemzési készségét; * az EU közös borpiacszervezési alapelveit és szabályait, valamint a borászati vállalkozások számára igénybe vehető, azok versenyképességét és termékeik piacra jutását javító európai uniós és hazai támogatásokat, valamint azok igénylését; * elméleti, illetve gyakorlati foglalkozások keretében a nemzetközi és a hazai piacon jellemző borászati termékkategóriákat és terméktípusokat, valamint azok legfontosabb jellemzőit; * a borkereskedelemhez kapcsolódó aktuális jogi szabályozási ismereteket, a jövedéki szabályozást, a nyilvántartási szabályokat, a borforgalmazási szabályokat és a hozzá kapcsolódó dokumentumokat (szállítási és kísérőokmányok), a borminősítésre és forgalomba hozatalra vonatkozó szabályokat és a hozzá kapcsolódó dokumentumokat (származási bizonyítványok, borforgalomba hozatali engedély), adózási és járulékfizetési szabályokat, valamint azok alkalmazási képességét szerzik meg a hallgatók (nyilvántartások, bevallások vezetése, a dokumentumok kitöltése stb.); * a borok földrajzi árujelzői és minősége közti összefüggéseket, a nemzetközi és hazai bor-eredetvédelmi rendszerek megismerését, a borok jelölésére és címkézésére vonatkozó ismereteket; * a nemzetközi és a hazai borpiaci szereplők, kis, közép- és nagyvállalkozások, borászati birtokok, termelői együttműködések, vertikális koordinációk piaci stratégiáját; * főként az eladásösztönzés és promóció eszközeinek alkalmazási képességét szerzik meg a borászati termékekre vonatkozóan; * a borértékesítési csatornák jellemzőit, valamint megszerzik az egyes értékesítési utak esetében a hatékony marketing eszközök alkalmazási készségét; * a borkereskedelem gyakorlatát; * a nemzetközi és hazai borturisztikai szolgáltatásokat, megszerzik ezek szervezési készségét, valamint a keresleti oldal, a borturista profiljának elemzési készségét; * a bor és gasztronómia kapcsolatának elsajátítása során a kulturált borfogyasztás alapjait, elsajátítják a vendéglátásban az ételek és borok harmóniájára vonatkozó képességeket, valamint a borgasztronómiai rendezvények szervezését. Személyes adottságok, készségek: A képzés a bormarketing és a borkereskedelem időszerű kérdéseivel foglalkozik, fejleszti a hallgatók problémafelismerő és problémamegoldó képességét, rendszerező és szervezőkészségét, valamint stratégiai szintű gondolkodását. A szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben: A szakirányú továbbképzést elvégzők ismereteiket egyrészt saját borászati vállalkozás indításához, illetve már működő vállalkozás vezetéséhez használhatják fel, másrészt sikeresen pályázhatnak a borászati, illetve bor kis- és nagykereskedelemmel foglalkozó vállalkozások, szakmai érdekképviseleti szervezetek és termelői csoportok által meghirdetett állásajánlatokra. A szakhoz kapcsolódó korszerű borpiacszervezési, bormarketing, és borkereskedelemhez kapcsolódó jogi ismeretek elősegítik a területen foglalkoztatottak megbízható tanácsadói munkáját is, amely lehetővé teszi a borászati vagy borkereskedelemmel foglalkozó vállalkozások számára nyújtott szolgáltatási területen történő elhelyezkedést is. 8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték Alapozó ismeretek: 25 kredit Borpiaci és borpiacszervezési ismeretek; Borászati termékek és borismeret; Borkereskedelem jogi ismeretei; Borminőség és eredetvédelem Specifikus ismeretek: 25 kredit Bormarketing; Borgazdaságok; Borértékesítési csatornák; Borkereskedelem gyakorlata; Borturizmus; Bor és gasztronómia. 9. A szakdolgozat kreditértéke 10 kredit |