Diplomás településmarketing szakreferens szakirányú továbbképzés
Szak neve nagybetűsen DIPLOMÁS TELEPÜLÉSMARKETING SZAKREFERENS SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS Szak neve diplomás településmarketing szakreferens szakirányú továbbképzés Végzettségek
Képzési terület gazdaságtudományok 4. A felvétel feltételei - szöveges Bármely képzési területen alapképzésben szerzett oklevél. Képzési idő 3 Kreditek száma 90 7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben A képzés során megszerezhető személyes adottságok és készségek: elemző, problémamegoldó készség; döntésképesség; szakmai elhivatottság; elkötelezettség, felelősségtudat, szervezőkészség; precizitás, irányítókészség, gyakorlatias feladatértelmezés; magas szintű kommunikáció; racionalitás, térszemlélet és lokális gondolkodás, komplex feladatmegoldó készség.
A képzés során megszerezhető alapozó tudáselemek: közgazdasági, pénzügyi, számviteli, közigazgatási és adózási ismeretek; gazdasági jogi, vállalkozási, statisztikai, informatikai ismeretek; marketing és menedzsment ismeretek.
A képzés során megszerezhető szakmai és szakma specifikus tudáselemek: marketingmenedzsment, regionális gazdaságtani és településfejlesztési ismeretek; marketing eszközökhöz kapcsolódó ismeretek; településmarketing elemzéséhez és tervezéséhez kapcsolódó speciális ismeretek.
A szakképzettség birtokában a diplomás településmarketing szakreferens legyen képes felismerni és értelmezni a gazdasági folyamatok szerepét és összefüggéseit a települések fejlődésében; felismerni és értelmezni a globalizáció egyre erősödő hatását az egyes területi szintek, települések működésére; megérteni az alapvető közgazdasági és regionális gazdaságtani, marketing ismeretek alapján a térségi gazdasági jelenségeket; átlátni a települések döntési lehetőségeit a hazai közigazgatásban; részt venni a települési szintű marketingstratégiai fejlesztésekben; megítélni a települések lehetőségeit és ennek alapján fejlesztési célokat megfogalmazni; alkalmazni a pályázati úton elérhető pénzeszközök elnyerésének és felhasználásának elméleti és technikai ismereteit; megítélni a település- és vidékfejlesztéssel kapcsolatos legújabb híranyagokat; a témakörrel kapcsolatos nemzetközi, EU-s és hazai anyagokban eligazodni, a szakmai fórumokon érdemben részt venni; az EU-s és hazai fejlesztési politikát megérteni és megítélni.
A szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben: A szakképzettség birtokában a diplomás településmarketing szakreferens alkalmas települési, térségi szinten marketingszemléletű fejlesztések tervezésében, pályázatok megírásában közreműködni; marketing tervek, pályázatok megvalósításában közreműködni; a fejlesztésben érintett szervezetek között koordináló feladatokat ellátni.
A végzett hallgató tudását kamatoztathatja: települési önkormányzati hivatalok és intézmények alkalmazottaiként; kormányhivatalok alkalmazottaiként; térségi és településfejlesztési projektekben végzendő részfeladatok ellátásában; pályázati és tanácsadási vállalkozóként.
A képzés azoknak ajánlható, akik üzleti képzési területen szerzett felsőfokú végzettséggel rendelkeznek és szakirányú látókörüket szeretnék szélesíteni újabb ismeretek elsajátításával; az üzleti szférában általános marketing szemléletmód érvényesítéséhez szeretnének újabb ismereteket szerezni; munkakörüknél fogva aktívan részt vehetnek adott településen élők igényeinek kielégítésében; pályázatokkal foglalkozó üzleti és civil szervezetek munkatársai. 8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték Alapozó ismeretek: 30 kredit Közgazdaságtan, Pénzügyi és számviteli ismeretek, Gazdasági jog, Vállalkozások gazdaságtana, Statisztika, Menedzsment, Marketing és marketingkutatás alapjai, EU integrációs és világgazdasági ismeretek, Alkalmazott informatika, Közigazgatási és adózási ismeretek
Szakmai ismeretek: 27 kredit Marketingmenedzsment, Szervezeti és fogyasztói piac, Szolgáltatás marketing, Marketingkommunikáció, Média- és reklámismeretek, Európai Unió regionális politikája, Gazdasági földrajz, Terület- és településfejlesztés
Speciális szakmai ismeretek: 25 kredit Régió- és településmarketing, Térségmárkázás, Projekttervezés és projektmenedzsment, Térségi és helyi TDM, PR és szponzorálás, Regionális gazdaságtan, Stratégiai tervezés módszerei, Esettanulmányok 9. A szakdolgozat kreditértéke 8 kredit |