Diplomás sales manager szakreferens szakirányú továbbképzés
Szak neve nagybetűsen DIPLOMÁS SALES MANAGER SZAKREFERENS SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS Szak neve diplomás sales manager szakreferens szakirányú továbbképzés Végzettségek
Képzési terület gazdaságtudományok 4. A felvétel feltételei - szöveges Bármely képzési területen alapképzésben szerzett oklevél. Képzési idő 3 Kreditek száma 90 7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben A képzés során megszerezhető alapozó tudáselemek: közgazdasági, pénzügyi, számviteli, közigazgatási és adózási ismeretek; gazdasági jogi, vállalkozási, statisztikai, informatikai ismeretek; marketing és menedzsment ismeretek.
A képzés során megszerezhető szakmai és szakmaspecifikus tudáselemek: marketingcsatorna elemzési és tervezési ismeretek, piacelemzéshez és konkurenciavizsgálathoz kapcsolódó ismeretek, értékesítés menedzseléséhez, értékesítési technikák alkalmazásához és értékeléséhez kapcsolódó ismeretek, szakspecifikus ismeretek.
A szakképzettség birtokában a diplomás sales manager szakreferens legyen képes az eladásmenedzsment-problémák feltárására, megoldására; tárgyalástechnika és motivációpszichológiai módszerek hatékony alkalmazására; ellátási lánc menedzsment problémáinak elemzésére; a kapcsolati marketing és marketingcsatorna-rendszerek alkalmazására; az értékesítési adatok elemzése alapján az optimálistól való eltérések okainak feltárása révén változtatások megfogalmazására és azok megvalósításának megtervezésére.
A képzés során megszerezhető személyes adottságok és készségek: elemző, problémamegoldó készség; döntésképesség; szakmai elhivatottság; elkötelezettség, felelősségtudat, szervezőkészség; precizitás, gyakorlatias feladatértelmezés; magas szintű kommunikáció; racionalitás, rugalmasság, komplex feladatmegoldó készség.
A szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben: A szakképzettség birtokában a diplomás sales manager szakreferens alkalmas: komplex értékesítési tervek készítésére, megvalósítására és a tervezettől való eltérések elemzésére; eladásmenedzsment problémáinak megoldására; az értékesítés problémáinak felismerésére, beavatkozási lehetőségek kiválasztására, a választott módszer gyakorlati kivitelezésére; ügyfél-, törzsvásárlói és panaszhelyzet-kezelési rendszerek alkalmazására; a piac és a versenytársak elemzésére, valamint a vásárlói magatartás változásának figyelemmel kísérésére, versenyelőnnyel bíró és ügyfélorientált ajánlatok kidolgozására; hatékony tárgyalások lefolytatására, az értékesítési team tagjainak kiválasztására és jobb teljesítményre való ösztönzésükre.
A végzett hallgató tudását kamatoztathatja: termelő vállalkozások értékesítési vezetőjeként és key account munkakörben; kereskedelmi üzletláncok értékesítési vezetőjeként; szolgáltatással foglalkozó vállalakozások értékesítésének vezetőjeként, szervezőjeként; területi vezető és üzletkötő munkakörben; egyéb értékesítési területen.
A képzés azoknak ajánlható, akik felsőfokú végzettséggel rendelkeznek és szakirányú látókörüket szeretnék szélesíteni újabb ismeretek elsajátításával; az értékesítés területein, a vállalkozási szférában vagy az értékesítéssel foglalkozó egyéb területeken dolgoznak vagy kívánnak tevékenykedni. 8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték Alapozó ismeretek: 30 kredit Közgazdaságtan, Pénzügyi és számviteli ismeretek, Gazdasági jog, Vállalkozások gazdaságtana, Statisztika, Menedzsment, Marketing és marketingkutatás, EU integrációs és világgazdasági ismeretek, Alkalmazott informatika, Közigazgatási és adózási ismeretek
Szakmai ismeretek: 27 kredit Trade marketing, Piacbefolyásolás, Marketingcsatorna tervezése és menedzselése, Kapcsolati marketing, Piacelemzés és konkurenciafigyelés módszerei, Elosztási logisztika, Szervezeti és fogyasztói piac, Alternatív értékesítési módok
Speciális szakmai ismeretek: 27 kredit Értékesítés elemzése, Aktivitások és marketingkommunikáció, Szolgáltatás marketing, Eladásmenedzsment, Brand építés, Árazás és árajánlat készítés, Törzsvásárlói rendszerek, Személyes eladás, Tárgyalástechnika és ösztönzésmenedzsment 9. A szakdolgozat kreditértéke 6 kredit |