Biztosításmarketing szakközgazdász szakirányú továbbképzés
Szak neve nagybetűsen BIZTOSÍTÁSMARKETING SZAKKÖZGAZDÁSZ SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS Szak neve biztosításmarketing szakközgazdász szakirányú továbbképzés Végzettségek
Képzési terület gazdaságtudományok 4. A felvétel feltételei - szöveges A képzésben bármely képzési területen legalább alapképzésben szerzett közgazdász oklevéllel rendelkezők vehetnek részt. Képzési idő 2 Kreditek száma 60 7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben A képzés során megszerezhető személyes adottságok és készségek: ⦁ elemző-, problémamegoldó készség; ⦁ döntésképesség; ⦁ szakmai elhivatottság; ⦁ elkötelezettség, felelősségtudat, szervezőkészség; ⦁ precizitás, irányítókészség, gyakorlatias feladatértelmezés; ⦁ magas szintű kommunikáció; ⦁ racionalitás, térszemlélet és lokális gondolkodás, komplex feladatmegoldó készség.
A szakképzettség birtokában a biztosításmarketing szakközgazdász képes ⦁ megérteni a biztosítási marketing legfontosabb kategóriáit és fejlődési folyamatát; ⦁ megítélni a piaci környezet változásait adott vállalat helyzete szempontjából; ⦁ alkalmazni a marketing eszközeit a piaci változásokra való reagálás céljából; ⦁ felismerni a fogyasztók és a biztosítási szervezetek magatartási motivációit; ⦁ összehasonlítani a különböző biztosítók termékpolitikáját; ⦁ alkalmazni a pályázati úton elérhető pénzeszközök elnyerésének és felhasználásának ismereteit; ⦁ megismerni a biztosítással, illetve kockázatkezeléssel kapcsolatos döntés-előkészítéshez szükséges információk beszerzésének és elemezésének módszereit.
A képzés során megszerezhető szakmai és szakmaspecifikus tudáselemek: ⦁ marketingmenedzsment, marketingkommunikációs ismeretek; ⦁ személyes eladási technikákhoz kapcsolódó ismeretek; ⦁ online marketing ismeretek; ⦁ biztosításmarketing tevékenységéhez és folyamatához kapcsolódó speciális ismeretek.
A szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben: A szakképzettség birtokában a biztosításmarketing szakközgazdász alkalmas: ⦁ különböző biztosítók, pénzintézetek biztosítói üzletágaiban marketing vezetőként tevékenykedni; ⦁ többes ügynöki és biztosító közvetítők marketing és értékesítő támogatói alkalmazottaiként, pályázati és tanácsadási vállalkozóként dolgozni.
A szakember a szakképesítés megszerzését követően tudását kamatoztathatja ⦁ multinacionális és hazai vállalkozásoknál; ⦁ biztosítási és pénzintézeti vállalkozásoknál; ⦁ biztosítási tevékenységhez kapcsolódó pályázatkészítői és tanácsadói vállalkozóként.
A képzés azoknak ajánlható, akik közgazdász végzettséggel rendelkeznek és ⦁ szakirányú látókörüket szeretnék szélesíteni újabb ismeretek elsajátításával; a biztosítási, pénzintézeti értékesítés, marketing területein kívánnak tevékenykedni a multinacionális és hazai vállalkozási szférában. 8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték Szakmai ismeretek: 27 kredit Marketingmenedzsment elmélet, Szervezeti és fogyasztói piac, Szolgáltatás marketing, Marketingkommunikáció, Média- és reklámismeretek, Személyes eladás, E- kereskedelem, Online marketing, Vírus és gerilla marketing
Speciális szakmai ismeretek: 27 kredit Kockázatkezelés, Biztosítás jog, Termékfelelősség és fogyasztóvédelem, Nem életbiztosítások, Életbiztosítások, Esettanulmányok, Stratégiai tervezés módszerei, Viszontbiztosítás, Pályázati tanácsadás 9. A szakdolgozat kreditértéke 6 kredit |