felvi.hu


7 módszer az egyetem utáni stressz levezetésére

2021.07.07

Nap mint nap találkozunk olyan élethelyzetekkel, amelyektől idegesek lehetünk. Az egyetem után engedd el a vizsgák okozta aggodalmakat és legyen gondtalan nyári szüneted! Mutatunk 7 módszert, hogyan kezeld te is a stresszes helyzeteket.

Az eddig is magas stressz szintet a koronavírus okozta életmódváltás, a különböző korlátozások, társadalmi elszigeteltség, pénzügyi bizonytalanság és egészségünkkel kapcsolatos aggodalmak még jobban súlyosbították. Az állandó akut stresszszint emésztési problémákat, alváshiányt és koncentrációs problémákat is okozhat. Ezért kell mihamarabb megtanulnunk kezelni az ilyen helyzeteket. Ahhoz, hogy te is felülkerekedj, a következőket tanácsoljuk.

Mozogj!

Legyen az futás, egy kerti aerobik, internetes fitness feladatok vagy tánc és jóga, bármilyen mozgás segít ellazítani az idegrendszeredet! Irodai munkavégzés esetén Alan Hedge 20-8-2 perces bontást javasol. Ez azt jelenti, hogy 20 perc ülés után 8 perc állás és 2 perc mozgás szükséges testünk egészségének megőrzése érdekében. Ezt jó, ha észben tartod az otthoni órák és tanulás során.

Tartsd kordában az elméd!

Ha egy olyan feladatba vágsz, amitől tudod, hogy ideges leszel (legyen egy egyetemi számonkérés, vagy a forgalmi vizsga), egy rövid 10 perces meditáció segíthet megszakítani a benned kialakuló stresszt. Ehhez nem kell mást tenned, mint öt mély lélegzetet venni, majd sorozatban újra megismételni, összesen öt alkalommal. Amikor a mély lélegzésre koncentrálsz, kikapcsolod a zavaró tényezőket, lecsökkented a pulzusod, több oxigén árad szét a testedben és mindez csökkenti a stressz szintet.

Fújj buborékot!

Ha elsőre még furcsának is tűnhet, a buborék fújása megköveteli, hogy mély levegőt vegyél, növelve a test oxigénbevitelét. A megnövekedett oxigén szint pedig „üzenetet küld" az agyadnak, hogy nyugi és lazíts. Így egy számonkérés előtt a buborék fújás a biztos módszer, hogy gondtalanul és magabiztosan kezdj neki.

Vezess hálanaplót!

A hála kifejezése hosszú távú pozitív hatással van az agyunkra és lecsökken a depresszióra való hajlam. Vezess egy naplót, amibe ébredés után minden nap leírsz három olyan dolgot, amiért hálás vagy. Ezzel megalapozod a derűlátó reggelt és még egy hétfőt is vidáman indíthatsz.

További tippeket olvashatsz az unilife.hu-n »