felvi.hu


Keresztféléves e-ügyintézés január 9-ig

2019.12.13

Elérhetők az E-felvételi ügyintézési funkciói: a februárban induló képzésekre jelentkezők január 9-ig használhatják a felületet dokumentumpótlásra, adat- és sorrendmódosításra.


Az E-felvételi ügyintézési felületén a jelentkezők ellenőrizhetik a központi nyilvántartásban szereplő személyes adataikat, az általuk megjelölt képzéseket és azok megfelelő sorrendjét. Szükség esetén a megadott adatok az e-ügyintézési funkciók segítségével egyszerűen javíthatók. A jelentkezői státuszlapon pedig egyben, összegezve láthatók a fenti adatok és az aktuális pontszámok. A státuszlap a Hivatalos iratok menüpontban nézhető meg, és az eljárás során folyamatosan elérhető, letölthető, illetve kinyomtatható.

Szintén az E-felvételi felületén ellenőrizhető a már benyújtott dokumentumok feldolgozottsága, a feldolgozás eredménye, valamint megtekinthetők az egyes dokumentumképek is.

Jelentkezések és pontszámok menüpontban a jelentkezők megnézhetik az egyes jelentkezési helyeiken számított felvételi összpontszámaikat és annak részleteit is. A pontszámítás alapját a közhiteles nyilvántartásokból származó információk és a dokumentummal megfelelően igazolt és feldolgozott eredmények képezik. Így ha egy újonnan feldolgozott dokumentum hatással van az összpontszámra, a változás csak a dokumentum feldolgozását követő napon jelenik meg a pontszámban! Érdemes tehát a jelentkezőknek az ügyintézési időszakban többször is visszalátogatniuk az E-felvételi felületére, hogy az aktuális értéket láthassák.

Az E-felvételiben a táblázatok mellett található útmutatók segítenek a megjelenített információk pontos értelmezésében, így érdemes átnézni az ott szereplő információkat is.

Hiánypótlás


A jelentkezők legkésőbb december 26-ig általános tájékoztatást is kapnak az egyes pontszámítási módokhoz szükséges dokumentumokról és ezek ellenőrzéséről. Ezen felül legkésőbb 2020. január 3-ig a hiányos jelentkezést benyújtó felvételizők a jelentkezéskor megadott e-mail címükre felszólítást is kapnak a pótlásról. Fontos tehát a megadott postafiók rendszeres figyelése!

A felszólításokat szintén az E-felvételiből lehet letölteni (a Hivatalos iratok menüpontból), amelyről külön értesítő e-mailt kapnak az érintettek. Ezért is fontos, hogy a jelentkezők rendszeresen megnézzék az E-felvételit, valamint a megadott e-mail címüket.

A hiánypótlásról bővebben a Tájékoztatóban lehet olvasni »


Dokumentumpótlás, sorrendmódosítás


A február 15. után megszerzett és a pontszámításhoz nélkülözhetetlen vagy többletpontokat igazoló dokumentumok legkésőbb 2020. január 9-ig pótolhatók. Ezeket szkennelés után az E-felvételi rendszerébe fel kell tölteni.

Nem kell feltölteni a 2006. január 1. után megszerzett érettségi eredményeket igazoló dokumentumok (bizonyítvány vagy tanúsítvány) másolatát. Ezeket az adatokat a Köznevelés Információs Rendszeréből elektronikusan szerezzük be. Szintén nem kell benyújtani a 2003. január 1. után szerzett nyelvvizsga bizonyítványokat. Amennyiben a jelentkező a november 15-i jelentkezési határidő után szerezte vagy szerzi meg a nyelvvizsgáját, akkor a felületen csak a nyelvvizsga-bizonyítvány adatait kell megadnia.

A jelentkezési sorrend módosítására az eljárás során egyetlen alkalommal van lehetőség, legkésőbb január 9-ig, szintén az E-felvételi felületén a Sorrendmódosítás menüpontban. Itt jelennek meg a jelentkező által megadott képzések, amelyek a mellettük lévő kis nyíl ikonnal sorolhatók lejjebb vagy feljebb lehet a képzések között. A sorrendezés után a Mentés gombra kattintva véglegesíthető az új jelentkezési sorrend, ezután már nem lehet tovább módosítani.

Az egyszeri sorrendmódosítás lehetőségével akkor érdemes élni, ha valamely okból megváltozott a felvételizők preferencia-sorrendje, ami alapján a jelentkezéseiket rangsorolták. Nem érdemes sorrendet módosítani, ha valamelyik jelentkezési helyen nem sikerült az alkalmassági vizsga, hiszen ez esetben az adott szakra egyébként is sikertelennek számít a jelentkezés.


Szintén az E-felvételi felületén lehet visszavonni a korábban megadott jelentkezési helyet/helyeket. Ezt azoknak érdemes választaniuk, akik meggondolták magukat és már nem szeretnének valamelyik megjelölt jelentkezési helyre bejutni. Érdemes azonban alaposan megfontolniuk, a visszavont jelentkezések ugyanis már nem vehetők fel újra.

Fontos megemlíteni, hogy a változtatások az ügyintézési felületen nem jelennek meg azonnal, hiszen az elküldött kérelmeket még fel is kell dolgozni. A benyújtott kérelmek státuszát a Kérelmek menüpontban lehet ellenőrizni.

Az ügyintézésről bővebben a Tájékoztatóban »


Minden fontos információ az E-felvételiben


A felvételizők a jelentkezéseik, a közhiteles nyilvántartástól átvett adataik, a dokumentumaik és a kérvényeik állapotát kizárólag az E-felvételiben tudják nyomon követni. A ponthatárok megállapítását – várhatóan 2020. január 23-át – követően erről a saját online felületről tölthetik le a besorolási döntésről szóló határozatot is.