1.7.3. Kapcsolattartás az Oktatási Hivatallal
2020.12.28
A felsőoktatási felvételi eljárás elektronikus eljárás, amely elsődlegesen az E-felvételi személyes ügyintézési felületén zajlik, ezért javasoljuk annak folyamatos figyelemmel kísérését.
Itt jelennek meg a Hivatal által küldött:
- esetleges hiánypótlási felszólítások,
- az eljárás megszüntetéséről szóló döntés, ha a jelentkező felszólítás ellenére sem hitelesítette jelentkezését,
- az általános tájékoztató levél,
- az eljárás végén a besorolási döntés.
![]() |
Az egyes dokumentumkategóriáknál, a feltöltött dokumentumok feldolgozását követően jelenik meg a Hivatal döntése az alábbiak szerint:
- feldolgozás alatt, illetve utána:
- elfogadott/elutasított.
Egy dokumentum elutasítása esetén az elutasítás indoka is olvasható a felületen, így a jelentkező az abban foglaltak szerint tud eljárni, illetve tudja pótolni a hiányt.
A felvételi jelentkezés során a jelentkező által megadott e-mail címre a Hivatal kizárólag akkor küld tájékoztató levelet, ha az E-felvételiben hivatalos értesítések érkeztek (pl. a hiánypótlásról, az általános tájékoztató levél és a besorolási döntés levél megjelenéséről).
Az egyes dokumentumok elfogadásáról/elutasításáról a Hivatal NEM küld e-mailben értesítést, azokról az E-felvételi felületén kell tájékozódni!
A felvételi eljárással, jelentkezéssel kapcsolatos kérdéseit a jelentkező az info@felvi.hu címre küldheti.
Telefon
Ha az eljárás során a jelentkező megadta a mobilszámát, a felvételi eljárás végén a Hivatal sms-ben tájékoztatást küld a felvételi döntésről a központi felvételi nyilvántartásban a kiküldéskor szereplő mobiltelefonszámra. (Amennyiben ez a felvételi eljárás során változik, akkor mindenképpen módosítsa az E-felvételi felületén legkésőbb 2021. július 8-ig. Az sms utólagos kiküldésére nincs lehetőség.) A tájékoztató sms azonban még nem hivatalos értesítés, az esetleges jogorvoslati kérelem (keresetlevél) benyújtása csak a besorolási határozat E-felvételiben való megjelenése után lehetséges.
Posta
A felvételi eljárással kapcsolatban a Hivatal postai úton nem küld értesítéseket, hivatalos küldeményeket, mivel azokat az E-felvételiben jelenteti meg.
A jelentkező a dokumentumokat, kérelmeket elsősorban elektronikusan az E-felvételi felületén tudja benyújtani, amennyiben ennek technikai akadálya van, akkor ajánlott küldeményként a következő címre postai úton küldheti: 1380 Budapest, Pf. 1190.
Az E-felvételibe már feltöltött dokumentumokat postai úton NE küldje be!
Kérjük, hogy eredeti dokumentumokat (pl. bizonyítványokat, hiteles fordítás eredeti példányát stb.) ne küldjenek a Hivatal részére! Ezek megőrzéséért a Hivatal nem felel.
Ügyfélszolgálat
A Hivatal ügyfélszolgálata a felvételi eljárás bármely szakaszában segítséget nyújt a jelentkezőknek a jelentkezés technikai tudnivalóiról, a felvételi eljárás szabályaival kapcsolatban.