1.4. Mit és hogyan kell feltölteni a jelentkezéshez?
2020.12.28
Az E-felvételi jelentkezéskor fel kell tölteni valamennyi, a jelentkezéshez szükséges és már rendelkezésre álló dokumentumot. Az ezt követően kézhez kapott dokumentumokat legkésőbb 2021. július 8-ig pótolhatja! Az eljárás során külföldön érettségiző, valamint oklevelet szerző jelentkező a hiánypótlást ettől eltérő határidővel, de legfeljebb a besorolási döntést megelőző 8. napig, azaz 2021. július 14-ig teheti meg.
NEM kell feltölteni az alábbi dokumentumokat: 1. a 2003. január 1. után megszerzett államilag elismert nyelvvizsga-bizonyítványokat: ezek hitelességének ellenőrzése a nyelvvizsgák nyelvvizsga-anyakönyveinek nyilvántartásából történik. Ehhez a bizonyítvány adatait (nyelvvizsga nyelve, foka, típusa, bizonyítvány száma, anyakönyvi száma, kiállítás dátuma) kötelező megadni az E-felvételiben. 2. a 2006. január 1. után kibocsátott magyar rendszerű érettségi bizonyítványt és érettségi tanúsítványt: az ezekben szereplő érettségi vizsgaeredményeket a Hivatal elektronikus úton veszi át a köznevelés információs rendszeréből, ezeknek az adatait nem kell megadni a jelentkezés során. 3. a 2006. február 1. után szerzett magyar felsőfokú végzettséget igazoló oklevelet: ezeket az adatokat a Hivatal elektronikus úton veszi át a felsőoktatás információs rendszeréből. Kivétel, azaz fel kell tölteni a tanítói oklevelet, ha idegennyelvi műveltségi területen végzett, illetve azokat az okleveleket, ahol a képzést és a záróvizsgát idegen nyelven végezte a jelentkező. 4. a magyar felsőoktatási szakképzésről és a 2006. február 1. után kibocsátott szakirányú továbbképzésről szóló oklevelet: ezeket az adatokat a Hivatal elektronikus úton veszi át a felsőoktatás információs rendszeréből. A jelentkező az e-ügyintézés keretében folyamatosan nyomon követheti a fenti közhiteles nyilvántartásokból átvett adatait, információit. Amennyiben eltérést vagy hiányt tapasztal, azt az ügyintézés keretében a dokumentum feltöltésével tudja jelezni. |
Mit és hogyan kell feltölteni a jelentkezéshez?
Minden dokumentummásolatot kizárólag egyféleképpen és egy példányban kell benyújtani: vagy E-felvételibe való feltöltéssel, vagy postai úton.
- A dokumentum oldalait úgy másolja le / szkennelje / fényképezze le, hogy azon szerepeljen tulajdonosának neve, illetve a teljes dokumentum olvashatóan látszódjon.
- Amennyiben névváltozás miatt eltér a dokumentumon szereplő neve és a jelenlegi viselt neve, a névváltozást igazoló dokumentummásolatot is be kell küldenie.
- Ha a kiegészítő eljárási díjat banki átutalással egyenlítette ki, a sikeres tranzakcióról szóló igazolás másolatát is küldje be.
- Az idegen – nem angol, német vagy francia – nyelven kiállított dokumentumokhoz hiteles magyar nyelvű fordítás másolatát is be kell nyújtani.
Idegen – nem angol, német vagy francia – nyelven kiállított dokumentumok esetén hiteles fordításnak minősül:
- az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda hiteles fordítása vagy hitelesítési záradékával ellátott fordítás,
- magyar külképviseleti szerv vagy magyar közjegyző hitelesítési záradékával ellátott fordítás,
- az Európai Unió valamely tagállamának belső joga szerint hitelesnek minősülő fordítás,
- az ukrán nyelvű dokumentumoknál az ukrán közjegyző által hitelesített fordítás,
- a szerb nyelvű dokumentumoknál a szerbiai közjegyző által hitelesített vagy bírósági fordító által készített hitelesített fordítás.
Ha a jelentkezőnek nincs lehetősége az E-felvételiben feltölteni a dokumentumait, azok másolatát – célszerű ajánlott küldeményként – postai úton is beküldheti az Oktatási Hivatal, 1380 Budapest, Pf. 1190 címre.
Fontos tudnivalók az E-felvételiben való feltöltéshez:
- A jelentkezéshez szükséges dokumentum elektronikus (szkennelt) példányát jpg vagy pdf formátumban töltse fel.
- Az e-jelentkezés véglegesítése előtt a Dokumentumok menüpontban ellenőrizze, hogy minden szükséges és már rendelkezésére álló dokumentumot feltöltötte-e, azok olvasható minőségűek-e, illetve azt, hogy a dokumentumot teljes terjedelmében csatolta! A felület csak a feltöltés sikerességének tényét igazolja vissza, azt azonban nem jelzi, hogy valóban a megfelelő dokumentumokat, ezek valamennyi oldalát teljes egészében és jól láthatóan töltötte-e fel! Ennek ellenőrzése a jelentkező felelőssége.
- Egy fájlban egy típusú dokumentumot töltsön fel (pl. felsőfokú oklevél típusba csak oklevelet). Amennyiben egy pdf-fájlban több dokumentumtípust tölt fel (pl. oklevél, OKJ bizonyítvány, sporteredmény igazolása), a feldolgozás során a Hivatal a típusnak megfelelő kategóriában (is) megjeleníti.
- Ha valamely dokumentumát nem a megfelelő típusba tölti fel, azt a feldolgozás során (a jelentkező külön értesítése nélkül) a Hivatal áthelyezi a helyes kategóriába.
- Egy dokumentum (pl. oklevél) hitelességét dátum, pecsét és aláírás igazolja, ezért kérjük, hogy ezek legyenek láthatóak a feltöltés után is.
- Elektronikusan aláírt dokumentum esetében az aláírás hitelességét igazoló tanúsítvány (amennyiben az külön fájlként található) feltöltése is szükséges.

További tudnivalók postai benyújtás esetén:
- Az E-felvételiben már feltöltött dokumentumait postai úton ne küldje be!
- A dokumentummásolatok A4-es formátumú fekete-fehér fénymásolatban csatolandók.
- Ne küldjön eredeti dokumentumot, csak annak jó minőségű fénymásolatát! Az eredeti dokumentum megőrzéséért a Hivatal nem felel.
- A nem magyar nyelvű dokumentum hiteles fordításának a másolatát kérjük beküldeni.
- A dokumentummásolatokat ne tűzze össze se tűzőgéppel, se gemkapoccsal!
- A postai úton beküldött dokumentummásolatokon mindig fel kell tüntetni a jelentkező azonosítására szolgáló felvételi azonosító számot.
Javasoljuk, hogy a postai úton benyújtott dokumentummásolatokat ajánlott küldeményként adja fel, hogy annak elküldése később bizonyítható legyen.
Ügyeljen arra, hogy az E-felvételi felületére feltöltött vagy postai úton benyújtott dokumentummásolatok jól olvashatók legyenek, és a dokumentumok teljes egészét tartalmazzák! |
(Frissítve: 2021.01.29.)