1.7.2. Tájékozódás, ügyintézés
2018.10.15
Az elektronikus jelentkezés és hitelesítés lezárulta után létrejön a felvételi eljárás központi nyilvántartása. Ezt követően a jelentkezők az E-felvételiben nemcsak megnézhetik az adataikat, dokumentumaikat, hanem szükség esetén módosíthatják, pótolhatják is azokat.
Tájékozódás
Az E-felvételiben a jelentkező 2018. december 5-től folyamatosan nyomon követheti a rögzített adatait, ellenőrizheti a feltöltött dokumentumainak feldolgozottsági státuszát, valamint láthatja vizsgaeredményeit, a felvételi pontjait, majd pedig a besorolási döntésről szóló határozatát.
Figyelem! Az eljárás során az online tájékoztatás keretében folyamatosan elérhető és letölthető a nyilvántartásban szereplő személyes adatokat és jelentkezéseket összesítő ún. jelentkezői státuszlap, valamint az eljárás végén a besorolási döntés is. A jelentkezők a hiánypótlásról és a besorolási döntés E-felvételiben való elérhetőségéről is külön tájékoztató e-mailt kapnak, ezért fontos, hogy folyamatosan figyelje a saját jelentkezői oldalát és a jelentkezéskor megadott e-mail postafiókját, valamint a Felvi.hu honlapot!
Az eljárás folyamán az ügyintézés alapvetően elektronikus formában történik. Egyes esetekben azonban kötelezően használandó nyomtatványokat kell kitölteni, amelyeket a Felvi.hu honlapon található Kérvénytárból lehet letölteni. Ezek a formanyomtatványok (pl. tárgyelismertetéshez, adatmódosításhoz vagy jogorvoslathoz) csak aláírással hitelesítve tölthetők fel az E-felvételibe, vagy postai úton nyújthatók be az Oktatási Hivatal, 1443 Budapest, Pf. 220 címre.
Ügyintézés
A 2019. évi keresztféléves felsőoktatási felvételi eljárás során személyes adatok módosítására 2019. január 10-ig van lehetőség. Szintén eddig a határidőig lehet a jelentkezés benyújtásakor még rendelkezésre nem álló dokumentummásolatokat benyújtani, jelentkezési helyet vagy helyeket visszavonni, valamint egy alkalommal sorrendet módosítani.
Adatmódosítás
A személyes adataiban bekövetkező változásról a jelentkező köteles az Oktatási Hivatalt értesíteni. Az ennek elmulasztásából fakadó következményekért a jelentkező felel. Adatokat módosítani elektronikusan lehet az E-felvételi felületén (e-ügyintézés). Figyelem! Egyes személyes adatok módosítását dokumentummal is igazolni kell (pl. névváltozás, állampolgárság változása). Amennyiben ennek technikai akadálya van, a módosító kérelem postai úton is feladható (Oktatási Hivatal, 1443 Budapest, Pf. 220). A gyorsabb ügyintézés érdekében azonban mindenképpen javasolt az E-felvételi felületének használata.
Adatpótlás
A 2018. november 15-e után letett államilag elismert nyelvvizsgák esetében a jelentkezőnek az ügyintézés során meg kell adnia a bizonyítvány adatait (nyelv megnevezése, foka, típusa, bizonyítvány száma, anyakönyvi száma, kiállításának dátuma).
Dokumentumpótlás
A jelentkezőnek ügyelnie kell arra, hogy az összes, a pontszámításhoz szükséges dokumentumot mielőbb benyújtsa. A még hiányzó – a jelentkezés benyújtásakor még rendelkezésre nem álló – dokumentumok az e-ügyintézés során tölthetők fel az E-felvételiben.
A dokumentumok benyújtásával kapcsolatos további információk a Mit és hogyan kell feltölteni a jelentkezéshez? c. fejezetben olvashatók.
Sorrendmódosítás és jelentkezési hely visszavonás
A jelentkezőnek az eljárás során egyetlen alkalommal van lehetősége módosítani a jelentkezéskor megadott képzések sorrendjén. Ennek során csak a jelentkezéskor megadott szakok elbírálási sorrendjén lehet változtatni, új képzés rögzítésére nincs mód (ez alól kivétel a jelentkezés határidőig megjelölt valamely jelentkezési hely másik – még meg nem jelölt – finanszírozási formájának jelentkezési sorrendbe történő felvétele).
Az egyszeri sorrendmódosítás lehetőségével akkor érdemes élnie, ha valamely okból megváltozott az a preferencia-sorrend, amely alapján a jelentkezéseit rögzítette. Abban az esetben viszont nem érdemes változtatni, ha valamelyik jelentkezési helyén nem sikerült az alkalmassági vizsgája: sikertelen alkalmassági vizsga esetén az adott szakra nem nyerhet felvételt, függetlenül attól, hogy hányadik helyen jelölte. Ugyanígy nincs értelme a sorrendmódosításnak akkor sem, ha meggondolta magát a jelentkezése benyújtása óta, és már nem szeretne valamelyik megjelölt képzésre bejutni, ezért hátrébb helyezné. Ilyen esetben előnyösebb a jelentkezési hely visszavonását – kizárását – választani. A jelentkezési helyek visszavonása – kizárása – nem számít sorrendmódosításnak, arra ettől függetlenül van lehetőség. (A visszavont jelentkezési helyeket nem szükséges sorrend-módosítási kérelemmel hátrébb helyeztetni.)
Figyelem! A jelentkezési hely visszavonása – kizárása – a 2019. évi keresztféléves felsőoktatási felvételi eljárás során befizetett kiegészítő eljárási díj összegét (amennyiben van) nem csökkenti, a már befizetett kiegészítő eljárási díj vissza nem igényelhető!
Figyelem! Amennyiben a jelentkező visszavonja valamely jelentkezési helyét, annak újbóli aktiválására, visszaállítására később már nincs lehetőség! Visszavont jelentkezés helyett sincs lehetőség új jelentkezési hely megjelölésére! A visszavonás végrehajtásakor körültekintően járjon el, és csak azt a képzést jelölje meg, amelyet ténylegesen törölni szeretne.
Ügyeljen arra, hogy amennyiben többféle jelentkezési helyet érintő kérelmet is szeretne benyújtani (pl. finanszírozási pár felvétele, majd sorrendmódosítás), akkor azokat nem tudja egyszerre megtenni, így a kérelem elbírálásának, feldolgozásának idejét (ami általában 24/48 óra) is figyelembe kell vennie! Ezért a szükséges módosításokra vonatkozó kérelmeket időben kell rögzítenie, ne hagyja ezt az utolsó pillanatra!
A jelentkezési sorrend a jelentkezési határidő lejártát követően kizárólag egy alkalommal módosítható, legkésőbb 2019. január 10-ig. Ez azt jelenti, hogy az esetleges sorrendmódosítás után többször már nem lehet változtatni a sorrenden, illetve egy már benyújtott sorrend-módosítási kérelmet sem lehet visszavonni |