1.4. Mit és hogyan kell feltölteni a jelentkezéshez?
2018.10.15
Az E-felvételi jelentkezéskor fel kell tölteni valamennyi, a jelentkezéshez szükséges és már rendelkezésre álló dokumentumot. Ha valamilyen dokumentum a jelentkezési határidőig még nem áll rendelkezésre, az legkésőbb 2019. január 10-ig pótolható!
Figyelem! NEM kell feltölteni az alábbi dokumentumokat: |
Ha a jelentkezőnek nincs lehetősége az E-felvételiben feltölteni a dokumentumait, azok másolatát – célszerű ajánlott küldeményként – postai úton is beküldheti az Oktatási Hivatal, 1443 Budapest, Pf. 220 címre.
Fontos tudnivalók az E-felvételiben való feltöltéshez:
- A jelentkezéshez az adott dokumentum szkennelt példányát töltse fel, jpg- vagy pdf-formátumban.
- A dokumentummásolatokat – a jelentkezési helyek számától függetlenül – mindig csak egy példányban kell feltölteni.
- Az e-jelentkezés véglegesítése előtt a Dokumentumok menüpontban (illetve a hitelesítő adatlap „Csatolt dokumentumok" pontjában) ellenőrizze, hogy minden szükséges és már rendelkezésére álló dokumentumot feltöltött-e, azok olvasható minőségűek-e, illetve azt, hogy a dokumentumot teljes terjedelmében csatolta! A felület csak a feltöltés sikerességének tényét igazolja vissza, azt azonban nem jelzi, hogy valóban a megfelelő dokumentumokat, ezek valamennyi oldalát teljes egészében és jól láthatóan töltötte-e fel! Ennek ellenőrzése a jelentkező felelőssége.
- A nem angol, német vagy francia nyelven kiállított dokumentumokhoz magyar nyelvű fordítás másolatát is be kell nyújtani. Nem latin betűvel írt dokumentumok esetén a magyar nyelvű hiteles fordítás másolatának benyújtása is kötelező!
- Amennyiben egy pdf fájlban több dokumentumtípust tölt fel (pl. oklevél, OKJ bizonyítvány, sporteredmény igazolása), a feldolgozás során a Hivatal a típusnak megfelelő kategóriában is megjeleníti.
- Ha valamely dokumentumát nem a megfelelő típusba tölti fel, azt a feldolgozás során a Hivatal áthelyezi a helyes kategóriába.
Hiteles fordításnak minősül:
- az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda hiteles fordítása vagy hitelesítési záradékával ellátott fordítás,
- magyar külképviseleti szerv vagy magyar közjegyző hitelesítési záradékával ellátott fordítás,
- az Európai Unió valamely tagállamának belső joga szerint hitelesnek minősülő fordítás,
- az ukrán nyelvű dokumentumoknál az ukrán közjegyző által hitelesített fordítás,
- a szerb nyelvű dokumentumoknál a szerbiai közjegyző által hitelesített vagy bírósági fordító által készített hitelesített fordítás.
További tudnivalók postai benyújtás esetén:
- Az E-felvételiben már feltöltött dokumentumait postai úton ne küldje be!
- Ne küldjön eredeti dokumentumot!
- Hitelesítő adatlappal történő hitelesítés esetén a dokumentummásolatokat töltse fel az E-felvételi felületére.
- Amennyiben postai úton küldi be a dokumentumait, kérjük, a borítékon tüntesse fel a beküldött dokumentummásolatok megnevezését.
- A másolatokat A4-es formátumú fekete-fehér fénymásolatban kell benyújtani, dokumentumtípusonként (a jelentkezési helyek számától függetlenül) egy-egy példányban.
- A dokumentummásolatokat ne tűzze össze se tűzőgéppel, se gemkapoccsal!
- A dokumentum oldalait úgy másolja le, hogy azon szerepeljen tulajdonosának neve, illetve a teljes dokumentum látszódjon.
- Amennyiben névváltozás miatt eltér a dokumentumon szereplő neve és a jelenlegi viselt neve, a névváltozást igazoló dokumentummásolatot is be kell küldeni.
- A postai úton beküldött dokumentummásolatokon mindig fel kell tüntetni a jelentkező azonosítására szolgáló felvételi azonosító számot.
- Ha a kiegészítő eljárási díjat banki átutalással egyenlítette ki, a sikeres tranzakcióról szóló igazolás másolatát is csatolja.
Javasoljuk, hogy a postai úton benyújtott dokumentumokat ajánlott küldeményként adja fel, hogy annak elküldése később bizonyítható legyen.
Ügyeljen arra, hogy az E-felvételi felületére feltöltött vagy postai úton benyújtott dokumentummásolatok jól olvashatók legyenek, és a dokumentumok teljes egészét tartalmazzák! |