Felsőoktatási felvételi tájékoztató
ARCHÍV: 2018. szeptemberben induló képzések
1.4. Mit és hogyan kell feltölteni a jelentkezéshez?
2017.12.22
Az E-felvételi jelentkezéskor fel kell tölteni valamennyi, a jelentkezéshez szükséges és már rendelkezésre álló dokumentumot. Amennyiben valamilyen dokumentum a jelentkezési határidőig még nem áll rendelkezésre, akkor az legkésőbb 2018. július 11-ig pótolható!
Figyelem! NEM kell feltölteni az alábbi dokumentumokat: 1. a 2003. január 1-je után megszerzett államilag elismert nyelvvizsga-bizonyítványokat: ezek hitelességének ellenőrzése a nyelvvizsgák nyelvvizsga-anyakönyveinek nyilvántartásából történik. Ezen bizonyítványok esetében azonban kötelező megadni a bizonyítvány adatait (nyelv megnevezése, foka, típusa, bizonyítvány száma, anyakönyvi száma, kiállítás dátuma) elektronikus jelentkezés során. 2. a 2006. január 1-je után kibocsátott magyar rendszerű érettségi bizonyítványt és érettségi tanúsítványt: az ezekben szereplő érettségi vizsgaeredményeket a Hivatal elektronikus úton veszi át a köznevelés információs rendszeréből. A jelentkező az e-ügyintézés keretében folyamatosan nyomon követheti a fenti két közhiteles nyilvántartásban szereplő adatait. Amennyiben eltérést tapasztal, azt az ügyintézés keretében dokumentum feltöltésével jelezze. |
Ha a jelentkezőnek nincs lehetősége az E-felvételiben feltölteni a dokumentumait, azok másolatát – célszerű ajánlott küldeményként – postai úton is beküldheti az Oktatási Hivatal, 1380 Budapest, Pf. 1190 címre.
Ha a felvételi eredményt befolyásoló valótlan adatszolgáltatás, visszaélés történik, akkor az érintett jelentkező ellen büntetőjogi eljárás indítható.
Fontos tudnivalók az E-felvételiben való feltöltéshez:
- A jelentkezéshez az adott dokumentum szkennelt példányát töltse fel, jpg- vagy pdf-formátumban.
- A dokumentummásolatokat – a jelentkezési helyek számától függetlenül – mindig csak egy példányban kell feltölteni.
- Az e-jelentkezés véglegesítése előtt a Dokumentumok menüpontban (illetve a hitelesítő adatlap „Csatolt dokumentumok" pontjában) ellenőrizze, hogy minden szükséges és már rendelkezésére álló dokumentumot feltöltött-e, azok olvasható minőségűek-e, illetve azt, hogy a dokumentumot teljes terjedelmében csatolta! A felület csak a feltöltés sikerességének tényét igazolja vissza, azt azonban nem jelzi, hogy valóban a megfelelő dokumentumokat, ezek valamennyi oldalát teljes egészében és jól láthatóan töltötte-e fel!
- A nem angol, német vagy francia nyelven kiállított dokumentumokhoz magyar nyelvű fordítás másolatát is be kell nyújtani. Nem latin betűvel írt dokumentumok esetén a magyar nyelvű hiteles fordítás másolatának benyújtása is kötelező!
- Amennyiben egy pdf fájlban több típusú dokumentumot tölt fel (pl. érettségi bizonyítvány, oklevél, OKJ bizonyítvány), a feldolgozás során a Hivatal a típusnak megfelelő kategóriában is megjeleníti.
- Ha nem a megfelelő típusba tölti fel a dokumentumait, a feldolgozás során a Hivatal áthelyezi azt a helyes kategóriába.
Hiteles fordításnak minősül:
- az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda hiteles fordítása vagy hitelesítési záradékával ellátott fordítás,
- magyar külképviseleti szerv vagy magyar közjegyző hitelesítési záradékával ellátott fordítás,
- az Európai Unió valamely tagállamának belső joga szerint hitelesnek minősülő fordítás,
- az ukrán nyelvű dokumentumoknál az ukrán közjegyző által hitelesített fordítás,
- a szerb nyelvű dokumentumoknál a szerbiai közjegyző által hitelesített vagy bírósági fordító által készített hitelesített fordítás.
További tudnivalók postai benyújtás esetén:
- Amennyiben az E-felvételiben már feltöltötte a dokumentumait, ugyanazokat további módokon ne küldje be!
- Ne küldjön eredeti dokumentumot!
- Hitelesítő adatlappal történő hitelesítés esetén a dokumentummásolatok beküldhetők az adatlappal együtt is.
- A másolatokat – dokumentumtípusonként – A4-es formátumban és fekete-fehér fénymásolatként kell benyújtani, (a jelentkezési helyek számától függetlenül) egy példányban.
- A dokumentummásolatokat ne tűzze össze!
- A dokumentumot úgy másolja le, hogy azon szerepeljen tulajdonosának neve, illetve a teljes dokumentum látszódjon. Amennyiben névváltozás miatt eltér a dokumentumon szereplő név és a jelenleg viselt név, a névváltozást igazoló dokumentummásolatot is be kell küldeni.
- A jelentkezési határidő után beküldött dokumentummásolatokon mindig fel kell tüntetni a jelentkező azonosítására szolgáló felvételi azonosító számot.
- A kiegészítő díj befizetését igazoló dokumentummásolatot (banki átutalásnál a sikeres tranzakcióról szóló igazolás másolatát) is csatolja.
Javasoljuk, hogy a postai úton benyújtott dokumentumokat ajánlott küldeményként adja fel.
Ügyeljen arra, hogy az E-felvételi felületére feltöltött vagy postai úton benyújtott dokumentummásolatok jól olvashatóak legyenek, és a dokumentumok teljes egészét tartalmazzák! Figyelem! Amennyiben a felsőoktatási felvételi jelentkezéskor a jelentkező által rögzített adat eltér az annak igazolásául benyújtott dokumentummásolaton szereplő adatoktól, abban az esetben – a pontszámítás szempontjából – a dokumentummásolaton szereplő információkat kell mérvadónak tekinteni! |