felvi.hu


1.3.6. A hitelesítés

2017.12.22

Az űrlapok kitöltése és az eljárási díj befizetése utáni következő teendő a jelentkezés hitelesítése, amely nélkül a jelentkezés érvénytelen. Javasolt a hitelesítést akkor megtenni, amikor már biztos abban, hogy nem kíván változtatni az adatain, a választott jelentkezési helyein, a feltöltött dokumentumain, vagy a jelentkezési határidő eleve lejárt.

Amennyiben a hitelesítést követően, de még a jelentkezési határidő lejárta előtt bármit változtat az E-felvételiben (adatot módosít, befizetési igazolást, dokumentumot tölt fel), a felvételi kérelmét újra hitelesíteni kell!

1. Ügyfélkapun keresztül

Az Ügyfélkapu olyan szolgáltatás, amelynek segítségével – a személyazonosság igazolása mellett – biztonságosan kapcsolatba lehet lépni elektronikus közigazgatási ügyintézést nyújtó intézményekkel. A szolgáltatást állampolgárságtól függetlenül mindenki igénybe veheti.

Ha még nem rendelkezik Ügyfélkapu regisztrációval: az egyszeri regisztrációt személyesen bármelyik okmányirodában, kormányhivatali ügyfélszolgálati irodában, adóhatóság ügyfélszolgálatán, külképviseleten, vagy elektronikusan indíthatja el a 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes személyazonosító igazolvány birtokában. Ideiglenes regisztráció az E-felvételi jelentkezés hitelesítéséhez nem fogadható el. (Az E-felvételin kívül folyamatosan bővülő körben számos egyéb ügyet lehet elektronikus úton intézni Ügyfélkapuval. Bővebb információ: www.magyarorszag.hu/ugyfelkapu - A linkre kattintva kilép a hivatalos Tájékoztatóból.).

Ha a jelentkező már rendelkezik Ügyfélkapu regisztrációval, akkor az E-felvételi felületén található hitelesítés funkció használatával a két rendszerbe történő párhuzamos bejelentkezés után a hitelesítés automatikusan megtörténik, melyről elektronikus értesítést kap. A hitelesítési folyamat végrehajtására vonatkozó pontos útmutatást az E-felvételi felülete tartalmazza.

Figyelem! Amennyiben az Ügyfélkapuval történő hitelesítés többszöri kísérlet után sem sikeres (pl. a természetes személyazonosítók karakterszinten eltérnek), ellenőrizze, hogy az E-felvételi jelentkezés során megadott adatai teljes mértékben megegyeznek-e az Ügyfélkapun szereplő adataival (pl. két utónév esetén mindkettőt rögzítette-e).

2. Hitelesítő adatlappal

Amennyiben a jelentkező nem él az Ügyfélkapun keresztül történő hitelesítés lehetőségével, akkor az űrlapok kitöltése, mentése, valamint adatainak ellenőrzése után ki kell nyomtatnia a felületről az ún. hitelesítő adatlapot. Ez tartalmaz minden olyan adatot, amelyet a jelentkező a kérelmében rögzített, beleértve a feltöltött dokumentumok listáját is. A hitelesítő adatlap aláírásával nyilatkozik ezek valódiságáról, tehát postázás előtt mindenképpen ellenőrizze a megadottakat!

A hitelesítő adatlapot aláírva – ajánlott küldeményként – kell postázni a következő címre: Oktatási Hivatal, 1380 Budapest, Pf. 1190. A jelentkezési szándék a hitelesítés után válik érvényessé.

Az Ügyfélkapu segítségével történő hitelesítés, illetve a hitelesítő adatlap postára adásának határideje: 2018. február 20.