2.4. Mit és hogyan kell csatolni a jelentkezéshez?
2014.12.23
A jelentkezéshez csatolnia kell valamennyi, a benyújtáskor már rendelkezésre álló dokumentummásolatot, amelyek a sikeres jelentkezéshez szükségesek. Amennyiben valamilyen dokumentum a jelentkezési határidőig még nem áll rendelkezésre, akkor az legkésőbb 2015. július 9-ig pótolható! A külföldi középiskolában érettségiző jelentkező, kérelmére, hiánypótlását ettől eltérő határidővel, de legfeljebb a besorolási döntést megelőző 8. napig teheti meg.
A dokumentumok benyújtására az E-felvételibe való feltöltéssel vagy postai úton az Oktatási Hivatal, 1380 Budapest, Pf. 1190. címre küldve kerülhet sor!
Fontos tudni, hogy a hallgatói jogviszony létesítésének feltétele a felsőoktatási intézménybe történő beiratkozáskor az eredeti igazolások, bizonyítványok, okiratok bemutatása. Ha a felvételi eredményt befolyásoló valótlan adatszolgáltatás, visszaélés történik, akkor a felvételről szóló döntést a felsőoktatási intézmény vezetője megsemmisíti és az érintett jelentkező ellen büntetőjogi eljárás indítható.
Fontos tudnivalók:
- Ne küldjön eredeti és hitelesített okiratot/dokumentumot, csak az adott dokumentum szkennelt példányát, vagy postai benyújtás esetén fekete-fehér, A4-es formátumú fénymásolatát kell csatolni a jelentkezéshez.
- A dokumentummásolatokat – a jelentkezési helyek számától függetlenül – mindig csak egy példányban kell feltölteni vagy benyújtani.
- Az e-jelentkezés véglegesítésekor a hitelesítő adatlap „Csatolt dokumentumok" pontjában ellenőrizze, hogy minden, már rendelkezésére álló dokumentumot feltöltött-e! A dokumentumfeltöltő felület csak a feltöltések sikerességének tényét igazolja vissza, azt nem jelzi, ha további dokumentumok feltöltése is szükséges!
- A nem angol, német vagy francia nyelven kiállított dokumentumokhoz magyar nyelvű fordítás másolatát is be kell nyújtani, illetve nem latin betűvel írt dokumentumok esetén a magyar nyelvű hiteles fordítás másolatának benyújtása is kötelező!
Hiteles fordításnak minősül:
- az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda hiteles fordítása vagy hitelesítési záradékával ellátott fordítás,
- magyar külképviseleti szerv vagy magyar közjegyző hitelesítési záradékával ellátott fordítás,
- az Európai Unió valamely tagállamának belső joga szerint hitelesnek minősülő fordítás.
Postai benyújtás esetén:
- A dokumentummásolatokat A4-es formátumban és fekete-fehér fénymásolatként kell benyújtani.
- A dokumentummásolatokat ne tűzze össze!
- Ne küldjön eredeti vagy hitelesített dokumentumot. Ezekért felelősséget az Oktatási Hivatal nem vállal, illetve a postai úton történő visszajuttatás sem lehetséges.
- A dokumentumot úgy másolja le, hogy azon szerepeljen tulajdonosának neve. Amennyiben névváltozás miatt eltér a dokumentumon szereplő név és a jelenleg viselt név, a névváltozást igazoló dokumentummásolatot is be kell küldeni.
- Befizetést igazoló dokumentummásolatokat (banki átutalásnál a sikeres tranzakcióról szóló igazolás) csatolja. A dokumentumokkal együtt készpénzt ne küldjön!
- A jelentkezési határidő után beküldött dokumentummásolatok esetén a jelentkező azonosítására szolgáló felvételi azonosító számot a dokumentummásolatokon mindig fel kell tüntetni.
Figyelem! Javasoljuk, hogy a pótlólag postai úton benyújtott dokumentumokat is ajánlott küldeményként adják fel, így később, ha szükséges, a dokumentum beküldése igazolható.
Ügyeljen arra, hogy az E-felvételi felületére feltöltött vagy postai úton benyújtott dokumentummásolatok jól olvashatóak legyenek! Az összetartozó oldalakat lehetőleg egy oldalra másolva küldje be! Figyelem! Amennyiben a felsőoktatási felvételi jelentkezéskor a jelentkező által rögzített adat eltér az annak igazolásául benyújtott dokumentummásolaton szereplő adatoktól, abban az esetben – a pontszámítás szempontjából – a dokumentummásolaton szereplő információkat kell mérvadónak tekinteni! |