Az E-felvételi folyamata
Kapcsolódó tartalmak
Automatikus navigálás, figyelmeztetések, hibaüzenetek, e-mailek és számos más funkció áll rendelkezésére a jelentkezőnek, amikor online módon nyújtja be felvételi kérelmét. A rendszer kidolgozásának köszönhetően a jelentkező úgy érezheti, nem feledkezhet meg semmiről, hiszen minden folyamat elektronikusan történik.
1) Regisztráció
Az elektronikus felvételi használatának első lépése, hogy regisztrálni kell honlapunkon. Többek között ekkor rögzíti a jelentkező az általa használt e-mail címet. A regisztrált ügyfelek bejelentkezés után a honlap fejlécében található "Profilom" listát lenyitva, vagy a személyes oldaluk bal menüjéből kiválasztva használhatják a regisztrációhoz kapcsolódó funkciókat, itt jelenik meg az E-felvételi is. Ha valaki korábban már regisztrált a Felvin, akkor az E-felvételi használatához nem kell újra regisztrálnia.
2) Felhasználási feltételek elfogadása
A regisztrációt követően az E-felvételi menüpontra történő első kattintáskor a jelentkezőnek el kell fogadnia a felhasználási feltételeket, amelyek pontosan rögzítik az E-felvételihez kapcsolódó jogokat és kötelezettségeket. Ezek megismerése és tudomásulvétele az elektronikus jelentkezés elengedhetetlen feltétele, az abban foglaltak szükségesek a megfelelő használathoz.
3) Biztonsági kód kiküldése
Miután a jelentkező elfogadta a felhasználási feltételeket, a felületre történő első belépéskor a rendszer automatikusan kiküldi regisztrált e-mail címére az egyedi biztonsági kódját. Ezt a kódot érdemes megőrizni, mert minden belépés alkalmával szükség van rá. (Ha szükséges, lehetőség van új biztonsági kód kérésére is.) A rendszer ugyanekkor automatikusan kiosztja a jelentkező felvételi azonosító számát, amelyet – a biztonsági kóddal együtt – elküld a jelentkező által megadott e-mail címre. A felvételi azonosító szám ezt követően folyamatosan látható az E-felvételi felületén is.
4) Jelentkezés kitöltése
A E-felvételiben a jelentkezők a különböző adatcsoportokban megfelelő menüpontokban rögzíthetik a személyes adataikat, a választott jelentkezési helyeiket és a (már meglévő) eredményeiket. Ezt követően fel kell tölteniük a szükséges és már rendelkezésükre álló dokumentumokat, illetve be kell fizetniük az esetleges kiegészítő eljárási díjat (banki átutalással vagy interneten).
5) Hitelesítés
A jelentkezés a hitelesítéssel zárul (e nélkül a jelentkezés érvénytelen). Ajánlott Ügyfélkapun keresztül megtenni, de a kinyomtatott és aláírt hitelesítő adatlap postán is beküldhető.