2025. februárban induló képzések
Felsőoktatási felvételi tájékoztató

Azonosítás a bejelentkezéskor

A jelentkezés benyújtásához Ügyfélkapu / Ügyfélkapu+ / Digitális Állampolgárság (DÁP) regisztráció szükséges, és az E-felvételi felületére is csak ezek egyikén keresztül lehet belépni:

  1. a Felvi.hu-n az E-felvételi menüpontban válassza ki a megfelelő eljárást,
  2. a megjelenő Központi Azonosítási Ügynök szolgáltatáson keresztül lépjen be az Ügyfélkapu / Ügyfélkapu+ felhasználónevével és jelszavával vagy a DÁP mobilalkalmazás segítségével,
  3. sikeres belépést követően megnyílik az E-felvételi, ahol adja meg a rendszer használatához szükséges biztonsági kódját.

Az E-felvételibe a Felvi nyitóoldaláról a Belépés/Regisztráció gombra kattintva is be lehet lépni: ilyenkor a megjelenő panel alján található Belépés Ügyfélkapuval lehetőséget kell választani.

A személyes adatait és a lakcímét a rendszer az Ügyfélkapun keresztül történt azonosításnak köszönhetően automatikusan átveszi a központi nyilvántartásból, tehát ezeket az adatokat az E-felvételi felületén nem tudja módosítani.

Ha az ellenőrzés során helytelen személyes és lakcím adatokat lát, akkor ezek javításáról kormányablakban, okmányirodában tud intézkedni.

Ügyfélkapu+, DÁP eAzonosítás

Az Ügyfélkapu+ egy emelt szintű kétfaktoros azonosítási szolgáltatás, amelyet – ügyfélkapus bejelentkezést követően – az Ügyfélkapu felületén lehet megrendelni az Ügyfélkapu+ igénylése funkcióra kattintva (a meglévő Ügyfélkapus azonosítás mellett szükség van hozzá egy mobileszközre, illetve egy, erre az eszközre telepített alkalmazásra is).

Ügyfélkapu, Ügyfélkapu+ bővebben »

2024 őszén elindult a Digitális Állampolgárság Program (DÁP), amelyben az állami szolgáltatások fokozatosan elérhetővé válnak mobiltelefonon is. A program kulcsa a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás, amellyel e-mail cím és jelszó megadása nélkül, egy QR-kód beolvasásával lehet bejelentkezni az azonosítást kérő állami weboldalakra és alkalmazásokba, így majd az E-felvételibe is. Bővebben: dap.gov.hu

Ha még nincs Ügyfélkapuja

Ha még nem rendelkezik Ügyfélkapu belépési adatokkal, a regisztrációt elektronikusan vagy személyesen kezdeményezheti. Érdemes az Ügyfélkapu létrehozása után az Ügyfélkapu felületén rögtön megrendelni az Ügyfélkapu+ szolgáltatást is.

Az elektronikus regisztráció kétféleképpen végezhető el:

  • E-személyi igazolvánnyal: ha rendelkezik új típusú, 2016-ban vagy ezt követően kiállított személyazonosító igazolvánnyal és az igényléskor, egy külön borítékban kapott kódkártyával.
  • Arcképes Azonosítás igénybevételével: ilyenkor az ügyintézésre videóhívásban kerül sor, a bemutatott okmányon szereplő adatok és az arckép megfelelő mértékű egyezése esetén. Az Arcképes Azonosítás szolgáltatás első használatakor kerül sor a regisztrációra, ügyintézői közreműködéssel. A sikeres regisztrációt követően az Arcképes Azonosítás már ügyintéző közreműködése és személyes megjelenés nélkül használható.

Ügyfélkapu regisztrációt létrehozni személyesen bármelyik okmányirodában, kormányablakban, az adóhatóság kiemelt ügyfélszolgálatain, illetve külföldi tartózkodás esetén az adott országban található magyar nagykövetségen vagy konzulátuson lehet. Erről bővebb információt itt talál:

Azonosítás DÁP mobilalkalmazással

Ehhez első lépésként telepíteni kell a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást, majd engedélyezni a biometrikus azonosítást, az értesítéseket és a kamera használatát. Ezt követően regisztrálni kell bármelyik kormányablakban, amelynek során – az irataink mellett – a már letöltött alkalmazással -azonosíthatjuk magunkat. Akinek 2021. június 23. után kiállított eSzemélyi igazolványa van, amit korábban aktivált és tudja a PIN-kódját, online is azonosíthatja magát a mobilalkalmazásban.

Bővebben a Digitális Állampolgárságról »

(A linkekre kattintva kilép a hivatalos Tájékoztatóból).