1.7.3. Kapcsolattartás az Oktatási Hivatallal
2022.10.15
A felsőoktatási felvételi eljárás elektronikus eljárás, amely az E-felvételi személyes ügyintézési felületén zajlik, ezért javasoljuk annak folyamatos figyelemmel kísérését.
Itt jelennek meg a Hivatal által küldött hivatalos értesítések, mint:
- az általános tájékoztató levél,
- az esetleges hiánypótlási felhívások,
- az eljárás megszüntetéséről szóló döntés, ha a jelentkező felszólítás ellenére sem hitelesítette jelentkezését,
- a besorolási döntés (az eljárás végén).
![]() |
Az egyes dokumentumkategóriáknál, a feltöltött dokumentumok feldolgozását követően jelenik meg a Hivatal döntése az alábbiak szerint:
- feldolgozás alatt,
- feldolgozva/elutasított. Egy dokumentum elutasítása esetén az elutasítás indoka is olvasható a felületen, így a jelentkező az abban foglaltak szerint tud eljárni, illetve tudja pótolni a hiányt.
A felvételi jelentkezés során a jelentkező által megadott e-mail címre érkeznek az E-felvételi által küldött automatikus üzenetek. Tájékoztató levelet a Hivatal kizárólag akkor küld, ha az E-felvételiben hivatalos értesítések érkeztek (pl. a hiánypótlásról, az általános tájékoztató levél és a besorolási döntés megjelenéséről).
Az egyes dokumentumok elfogadásáról/elutasításáról a Hivatal NEM küld e-mailben értesítést, azokról az E-felvételi felületén kell tájékozódni (Dokumentumok menüpont)!
A felvételi eljárással, jelentkezéssel kapcsolatos kérdéseit az info@felvi.hu címre küldheti. Kérjük, hogy az azonosítás érdekében az üzenetben tüntesse fel felvételi azonosítószámát és/vagy legalább három természetes személyazonosító adatát.
Telefon
Ha az eljárás során megadta a mobilszámát, a felvételi eljárás végén a Hivatal sms-ben tájékoztatást küld erre a számra a felvételi döntésről. (Ha telefonszáma a felvételi eljárás során változik, akkor mindenképpen módosítsa az E-felvételi felületén legkésőbb 2023. január 10-ig. Az sms utólagos kiküldésére nincs lehetőség.) A tájékoztató sms még nem a hivatalos értesítés, az esetleges jogorvoslati kérelem (keresetlevél) benyújtása csak a besorolási határozat E-felvételiben való megjelenése után lehetséges.
Posta
A felvételi eljárással kapcsolatban a Hivatal postai úton nem küld értesítéseket, hivatalos küldeményeket.
A dokumentumokat, kérelmeket elsősorban elektronikusan az E-felvételi felületén lehet benyújtani. Ha ennek technikai akadálya van, akkor ajánlott küldeményként a következő címre postai úton küldheti be: 1443 Budapest, Pf. 220.
Az E-felvételiben már feltöltött dokumentumokat postai úton NE küldje be!
Kérjük, hogy eredeti dokumentumokat (pl. bizonyítványokat, hiteles fordítás eredeti példányát stb.) ne küldjön a Hivatal részére! Ezek megőrzéséért a Hivatal nem vállal felelősséget.
Ügyfélszolgálat
A Hivatal ügyfélszolgálata a felvételi eljárás bármely szakaszában segítséget nyújt a jelentkezés technikai tudnivalóiról, a felvételi eljárás szabályaival kapcsolatban.
Nagykorú (18. életévét betöltött), cselekvőképes jelentkezővel kapcsolatban harmadik félnek a központi felvételi nyilvántartásban szereplő bármilyen információ csak érvényes meghatalmazás alapján adható ki!