1.4. Mit és hogyan kell feltölteni a jelentkezéshez?
2022.10.15
A jelentkezéskor fel kell tölteni valamennyi szükséges és már rendelkezésre álló dokumentumot, kivéve azokat, amelyek adatait elektronikus közhiteles nyilvántartásból veszi át az Oktatási Hivatal. A jelentkezési határidőt követően kézhez kapott dokumentumokat legkésőbb 2023. január 10-ig pótolhatja! Az eljárás során az adott évben külföldön érettségiző, valamint oklevelet szerző jelentkező a hiánypótlást ettől eltérő határidővel, de legfeljebb a besorolási döntést megelőző 8. napig, azaz 2023. január 16-ig teheti meg.
NEM kell feltölteni az alábbi dokumentumokat: 1. a 2003. január 1. után megszerzett államilag elismert nyelvvizsga-bizonyítványokat: ezek hitelességét a nyelvvizsgák nyelvvizsga-anyakönyveinek nyilvántartásából ellenőrzik. Ehhez a bizonyítvány adatait (nyelvvizsga nyelve, szintje, típusa, bizonyítvány száma, anyakönyvi száma, kiállítás dátuma) kötelező megadni az E-felvételiben. 2. a 2006. január 1. után kibocsátott magyar rendszerű érettségi bizonyítványt és érettségi tanúsítványt: az ezekben szereplő érettségi vizsgaeredményeket a Hivatal elektronikus úton veszi át a köznevelés információs rendszeréből, ezért ezek adatait nem kell megadni a jelentkezés során. 3. a 2006. február 1. után szerzett magyar felsőfokú végzettséget igazoló vagy felsőoktatási szakképzésben szerzett oklevelet: ezeket az adatokat a Hivatal elektronikus úton veszi át a felsőoktatás információs rendszeréből. Kivétel, azaz fel kell tölteni a tanítói oklevelet, ha idegennyelvi műveltségi területen végzett, illetve azokat az okleveleket, ahol a képzést és a záróvizsgát idegen nyelven végezte a jelentkező. Az ügyintézési időszakban folyamatosan nyomon követheti a fenti közhiteles nyilvántartásokból átvett adatait, információit. Amennyiben eltérést vagy hiányt tapasztal, azt a dokumentum feltöltésével tudja jelezni. |
Hogyan kell feltölteni?
Minden dokumentummásolatot kizárólag egyféleképpen és egy példányban kell benyújtani: vagy E-felvételibe való feltöltéssel, vagy postai úton.
- A dokumentumok oldalait úgy szkennelje, fényképezze vagy másolja le, hogy azon látszódjon a tulajdonosának neve, illetve a teljes dokumentum (a záradékot, aláírást, bélyegzőt tartalmazó oldala is) olvasható legyen.
- Amennyiben névváltozás miatt eltér a dokumentumon szereplő és a jelenlegi viselt neve, a névváltozást igazoló dokumentummásolatot is be kell küldenie.
- Ha a kiegészítő eljárási díjat banki átutalással egyenlítette ki, a sikeres tranzakcióról szóló igazolás másolatát is töltse fel.
- Az idegen – nem angol, német vagy francia – nyelven kiállított dokumentumokhoz hiteles magyar nyelvű fordítás másolatát is be kell nyújtani. Hiteles fordításnak minősülnek a következők:
- az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda hiteles fordítása vagy hitelesítési záradékával ellátott fordítás,
- a magyar külképviseleti szerv vagy magyar közjegyző hitelesítési záradékával ellátott fordítás,
- az Európai Unió valamely tagállamának belső joga szerint hitelesnek minősülő fordítás,
- az ukrán nyelvű dokumentumoknál az ukrán közjegyző által hitelesített fordítás,
- a szerb nyelvű dokumentumoknál a szerbiai közjegyző által hitelesített vagy bírósági fordító által készített hitelesített fordítás.
Fontos tudnivalók az E-felvételiben való feltöltéshez:
- A jelentkezéshez szükséges dokumentum elektronikus (szkennelt) példányát .jpg vagy .pdf formátumban töltse fel.
- Csak a pontszámításhoz szükséges oldalakat töltse fel, olvasható minőségben és hiánytalanul.
- A jelentkezés véglegesítése előtt a Dokumentumok menüpontban ellenőrizze, hogy minden szükséges és már rendelkezésére álló dokumentumot feltöltött-e, azok olvasható minőségűek-e, illetve azt, hogy a dokumentumot teljes terjedelmében csatolta! A felület csak a feltöltés sikerességének tényét igazolja vissza, a továbbiak ellenőrzése a jelentkező felelőssége.
- Egy fájl egy típusú dokumentumot tartalmazzon és azt csak a megfelelő kategóriába töltse fel (pl. felsőfokú oklevél típusba csak oklevelet). Amennyiben egy pdf-fájlban több dokumentumtípust tölt fel (pl. oklevél, OKJ bizonyítvány, sporteredmény igazolása), a feldolgozás során a Hivatal a típusnak megfelelő kategóriában (is) megjeleníti.
- Ha valamely dokumentumát nem a megfelelő típusba tölti fel, azt a feldolgozás során (a jelentkező külön értesítése nélkül) a Hivatal áthelyezi a helyes kategóriába.
- Egy dokumentum (pl. oklevél, igazolás) hitelességét dátum, pecsét és aláírás igazolja, ezért ezek legyenek láthatóak a feltöltés után is.
- Elektronikusan aláírt dokumentum mellé csatolja az aláírás hitelességét igazoló tanúsítványt is (amennyiben az külön fájlban található).
- A dokumentum-feltöltés menete a mentés gombra kattintással ér véget!
![]() |
További tudnivalók postai benyújtás esetén
Ha a jelentkezőnek nincs lehetősége az E-felvételiben feltölteni a dokumentumait, azok másolatát postai úton is beküldheti az Oktatási Hivatal 1443 Budapest, Pf. 220 címre.
- Az E-felvételiben már feltöltött dokumentumait ne küldje be postai úton is!
- A papír alapú dokumentummásolatok A4-es formátumú fekete-fehér fénymásolatban csatolhatók.
- Ne küldjön be eredeti dokumentumot, csak annak jó minőségű fénymásolatát! Az eredeti dokumentum megőrzéséért a Hivatal nem vállal felelősséget.
- A dokumentum hitelességét igazoló aláírás, pecsét és dátum a másolaton is legyen látható.
- A nem magyar nyelvű dokumentumok hiteles fordításának a másolatát kell beküldeni.
- A dokumentummásolatokat ne tűzze össze se tűzőgéppel, se gemkapoccsal!
- A postai úton beküldött dokumentummásolatokon mindig tüntesse fel a felvételi azonosító számát!
Javasoljuk, hogy a postai úton benyújtott dokumentummásolatokat ajánlott küldeményként adja fel, hogy annak elküldése később bizonyítható legyen.
Ügyeljen arra, hogy az E-felvételi felületére feltöltött vagy postai úton benyújtott dokumentummásolatok jól olvashatók legyenek és a dokumentumok teljes egészét tartalmazzák! |