1.4. Dokumentumok feltöltése
2022.12.22
A jelentkezéskor fel kell tölteni valamennyi szükséges és már rendelkezésre álló dokumentumot, kivéve azokat, amelyek adatait elektronikus közhiteles nyilvántartásból veszi át az Oktatási Hivatal. A jelentkezési határidőt követően kézhez kapott dokumentumokat legkésőbb 2023. július 12-ig pótolhatja! Az eljárás során az adott évben külföldön érettségiző, valamint oklevelet szerző jelentkező a hiánypótlást ettől eltérő határidővel, de legfeljebb a besorolási döntést megelőző 8. napig, azaz 2023. július 18-ig teheti meg.
![]() 1. a 2003. január 1. után Magyarországon megszerzett államilag elismert nyelvvizsga-bizonyítványokat: ezek hitelességét a nyelvvizsgák nyelvvizsga-anyakönyveinek nyilvántartásából ellenőrzik. Ehhez a bizonyítvány adatait (nyelvvizsga nyelve, szintje, típusa, bizonyítvány száma, anyakönyvi száma, kiállítás dátuma) kötelező megadni az E-felvételiben. 2. a 2006. január 1. után kibocsátott magyar rendszerű érettségi bizonyítványt és érettségi tanúsítványt: az ezekben szereplő érettségi vizsgaeredményeket a Hivatal elektronikus úton veszi át a köznevelés információs rendszeréből, ezért ezek adatait nem kell megadni a jelentkezés során. 3. a 2006. február 1. után szerzett magyar felsőfokú végzettséget igazoló vagy felsőoktatási szakképzésben szerzett oklevelet: ezeket az adatokat a Hivatal elektronikus úton veszi át a felsőoktatás információs rendszeréből. Kivétel, azaz fel kell tölteni a tanítói oklevelet, ha idegennyelvi műveltségi területen végzett, illetve azokat az okleveleket, ahol a képzést és a záróvizsgát idegen nyelven végezte a jelentkező. Az ügyintézési időszakban folyamatosan nyomon követheti a fenti közhiteles nyilvántartásokból átvett adatait, információit. Amennyiben eltérést vagy hiányt tapasztal, azt a dokumentum feltöltésével tudja jelezni. |
Hogyan kell dokumentumot feltölteni?
- A dokumentumok oldalait úgy szkennelje, fényképezze vagy másolja le, hogy azon látszódjon a tulajdonosának neve, illetve a teljes dokumentum (a záradékot, aláírást, bélyegzőt tartalmazó oldala is) olvasható legyen.
- A jelentkezéshez szükséges dokumentum elektronikus (szkennelt) példányát .jpg vagy .pdf formátumban töltse fel.
- Csak a pontszámításhoz szükséges oldalakat töltse fel, olvasható minőségben és hiánytalanul.
- A jelentkezés véglegesítése előtt a Dokumentumok menüpontban ellenőrizze, hogy minden szükséges és már rendelkezésére álló dokumentumot feltöltött-e, azok olvasható minőségűek-e, illetve azt, hogy a dokumentumot teljes terjedelmében csatolta! A felület csak a feltöltés sikerességének tényét igazolja vissza, a továbbiak ellenőrzése a jelentkező felelőssége.
- Egy fájl egy típusú dokumentumot tartalmazzon és azt csak a megfelelő kategóriába töltse fel (pl. felsőfokú oklevél típusba csak oklevelet). Amennyiben egy pdf-fájlban több dokumentumtípust tölt fel (pl. oklevél, OKJ bizonyítvány, sporteredmény igazolása), a feldolgozás során a Hivatal a típusnak megfelelő kategóriában (is) megjeleníti.
- Ha valamely dokumentumát nem a megfelelő típusba tölti fel, azt a feldolgozás során (a jelentkező külön értesítése nélkül) a Hivatal áthelyezi a helyes kategóriába.
- Egy dokumentum (pl. oklevél, igazolás) hitelességét dátum, pecsét és aláírás igazolja, ezért ezek legyenek láthatóak a feltöltés után is.
- Elektronikusan aláírt dokumentum mellé csatolja az aláírás hitelességét igazoló tanúsítványt is (amennyiben az külön fájlban található).
- A dokumentum-feltöltés menete a mentés gombra kattintással ér véget!
![]() |
Hogyan nem lehet benyújtani dokumentumokat?
Mivel a felvételi eljárás kizárólag elektronikus úton zajlik, ezért kérjük, hogy minden olyan dokumentumot, amelynek figyelembevételét kéri az eljárásban, az E-felvételi felületére töltse fel, a megfelelő dokumentumtípusba.
- A Hivatal nem fogadja el felvételi eljáráshoz szükséges dokumentumok e-mailben történő beküldését, azokat az E-felvételi személyes ügyintézési felületére kell feltölteni. Az e-mailben küldött dokumentumokat a Hivatal válaszlevelében visszaküldi azzal a figyelmeztetéssel, hogy azt a jelentkezőnek az E-felvételi személyes ügyintézési felületére kell feltöltenie.
- E-papíron keresztül érkező küldeményeket a Hivatal a felsőoktatási felvételi eljárás során nem fogad. A jelentkező ebben az esetben értesítést kap, hogy a dokumentumokat rossz helyre küldte, azokat az E-felvételi személyes ügyintézési felületére kell feltölteni.
- A postán beérkező valamennyi dokumentum hatálytalan, azokat a felvételi eljárás során nem lehet figyelembe venni!
- Az Ügyfélszolgálat NEM vesz át személyesen behozott dokumentumokat. Minden olyan dokumentumot, amelynek figyelembevételét kéri az eljárásban, az E-felvételibe kell feltölteni.