felvi.hu


1.3.6. A hitelesítés

2017.10.15

Az űrlapok kitöltése és az eljárási díj befizetése után a következő teendő a jelentkezés hitelesítése, amely nélkül a jelentkezés érvénytelen. Javasolt a hitelesítést akkor megtenni, amikor már biztos abban, hogy nem kíván változtatni (vagy a jelentkezési határidő eleve lejárt).

Amennyiben a hitelesítést követően, de még a jelentkezési határidő lejárta előtt bármit változtat az E-felvételiben (adatot módosít, befizetési igazolást, dokumentumot tölt fel), a felvételi kérelmét újra hitelesíteni kell!

1. Ügyfélkapun keresztül

Az Ügyfélkapu olyan szolgáltatás, amelynek segítségével – a személyazonosság igazolása mellett – biztonságosan kapcsolatba lehet lépni elektronikus közigazgatási ügyintézést nyújtó intézményekkel. A szolgáltatást állampolgárságtól függetlenül mindenki igénybe veheti.

Ha még nem rendelkezik Ügyfélkapu regisztrációval: az egyszeri regisztrációt személyesen bármelyik okmányirodában, kormányhivatali ügyfélszolgálati irodában, adóhatóság ügyfélszolgálatán, külképviseleten, vagy elektronikusan indíthatja el a 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes személyazonosító igazolvány birtokában. Ideiglenes regisztráció az E-felvételi jelentkezés hitelesítéséhez nem fogadható el. (Az E-felvételin kívül folyamatosan bővülő körben számos egyéb ügyet lehet elektronikus úton intézni Ügyfélkapuval. Bővebb információ: www.magyarorszag.hu/ugyfelkapu - A linkre kattintva kilép a hivatalos Tájékoztatóból.).

Ha a jelentkező már rendelkezik Ügyfélkapu regisztrációval, akkor az E-felvételi felületén található hitelesítés funkció használatával a két rendszerbe történő párhuzamos bejelentkezés után a hitelesítés automatikusan megtörténik, melyről elektronikus értesítést kap. A hitelesítési folyamat végrehajtására vonatkozó pontos útmutatást az E-felvételi felülete tartalmazza.

Figyelem! Amennyiben az Ügyfélkapuval történő hitelesítés többszöri kísérlet után sem sikeres (pl. a természetes személyazonosítók karakterszinten nem egyeznek), akkor a hitelesítő adatlapot nyomtassa ki és aláírásával ellátva postázza.

2. Hitelesítő adatlappal

Amennyiben a jelentkező nem él az Ügyfélkapun keresztül történő hitelesítés lehetőségével, akkor az űrlapok kitöltése – adatainak ellenőrzése és mentése – után ki kell nyomtatnia a felületről az ún. hitelesítő adatlapot. Ez tartalmaz minden olyan adatot, amelyet a jelentkező a kérelmében rögzített, beleértve a feltöltött dokumentumok listáját is.

A hitelesítő adatlapot aláírva – ajánlott küldeményként – kell postázni a következő címre: Oktatási Hivatal, 1443 Budapest, Pf. 220. A jelentkezési szándék a hitelesítés után válik érvényessé.

Az Ügyfélkapu segítségével történő hitelesítés, illetve a hitelesítő adatlap postára adásának határideje: 2017. november 20.