felvi.hu


Miért jó, ha van Ügyfélkapum?

2022.02.17

Közeleg az idei felvételi jelentkezések hitelesítésének határideje. Ennek a legegyszerűbb módja, ha Ügyfélkapuval tesszük meg. Néhány szó a szolgáltatásról, amely a felvételi után is jól fog jönni.

Az Ügyfélkapu olyan elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszer, amelynek segítségével – a személyazonosság igazolása mellett – biztonságosan kapcsolatba lehet lépni elektronikus közigazgatási ügyintézést nyújtó intézményekkel.

Miért jó?

Nemcsak a felvételi jelentkezést hitelesíthetjük, hanem később más ügyeket is könnyen és gyorsan intézhetünk vele: például megnézhetjük és jóváhagyhatjuk az elkészült adóbevallási tervezetünket, időpontot foglalhatunk okmányirodába, értesítést kapunk, ha közeleg valamely okmányunk lejárati határideje, vagy kezdeményezhetjük egyéni vállalkozást indítását. Egyre több eljárásban küldik elektronikusan a hivatalos iratokat az ügyfeleknek, akik így hamarabb megkapják a kért igazolásokat, kérelem-elbírálásokat, sorban állás nélkül.

Ami pedig majdani hallgatóként fontos lehet: nyomon követhetjük vele a felsőoktatás információs rendszerében rögzített adatainkat, többek között azt, hogy hány támogatott félévet használtunk már el tanulmányaink során.

Hogyan lehet Ügyfélkapum?

Ügyfélkaput bárki nyithat, állampolgárságtól függetlenül. Ehhez egyszeri regisztrációra van szükség, amelyet személyesen bármelyik okmányirodában, kormányablakban, az adóhatóság kiemelt ügyfélszolgálatain vagy külföldi tartózkodás esetén az adott országban található magyar nagykövetségen vagy konzulátuson el lehet indítani. Még egyszerűbb a dolguk azoknak, akiknek 2016. január 1-jét követően kiállított személyazonosító igazolványunk van: ők ugyanis elektronikusan is tudnak regisztrálni az itt található űrlap kitöltésével.

Az E-felvételi hitelesítése

Ügyfélkapu regisztrációval történő hitelesítés során az E-felvételi felületén található hitelesítés funkció használatával a két rendszerbe történő párhuzamos bejelentkezés után a háttérben megtörténik az ún. természetes személyazonosító adatok egyeztetése. Ennek eredményéről a jelentkező az E-felvételi felületén és e-mailben is értesítést kap. A természetes személyazonosító adatok egyezése esetén a hitelesítés automatikusan megtörténik. A hitelesítési folyamat végrehajtására vonatkozó pontos útmutatást az E-felvételi felülete tartalmazza.

Fontos megjegyezni, hogy az E-felvételi jelentkezést ideiglenes Ügyfélkapu regisztrációval nem lehet hitelesíteni.

Alternatív megoldásként lehetőség van az E-felvételi felületről kinyomtatható ún. hitelesítő adatlap segítségével hitelesíteni jelentkezést. A hitelesítő adatlapot nyomtatás után alá kell írni és azt ajánlott küldeményként legkésőbb a hitelesítés határidejéig postázni kell az Oktatási Hivatal, 1380 Budapest, Pf. 1190 címre.

Frissítés: A hitelesítési határidő egy nappal meghosszabbodik: 2022.február 21.éjfélig kell elvégezni.