Ügyfélkapu is kell a jelentkezéshez
2023.10.24A felvételi jelentkezés utolsó lépése a november 15-i határidő előtt a hitelesítés, amellyel lényegében aláírjuk jelentkezésünket. Hitelesíteni az Ügyfélkapuval lehet, így még most sem késő igényelni, ráadásul ezt nem is minden esetben kell személyesen megtenni.
Mi az az Ügyfélkapu?
Az Ügyfélkapu olyan elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszer, amelynek segítségével – a személyazonosság igazolása mellett – biztonságosan kapcsolatba léphetünk az elektronikus közigazgatási ügyintézést nyújtó intézményekkel.
Miért jó?
Nemcsak a felvételi jelentkezést hitelesíthetjük, hanem később más ügyeket is könnyen és gyorsan intézhetünk vele: például megnézhetjük és jóváhagyhatjuk az elkészült adóbevallási tervezetünket, időpontot foglalhatunk okmányirodába, értesítést kapunk, ha közeleg valamely okmányunk lejárati határideje, vagy kezdeményezhetjük egyéni vállalkozást indítását. Egyre több eljárásban küldik elektronikusan a hivatalos iratokat az ügyfeleknek, akik így hamarabb megkapják a kért igazolásokat, kérelem-elbírálásokat, sorban állás nélkül.
Ami pedig majdani hallgatóként fontos lehet: nyomon követhetjük vele a felsőoktatás információs rendszerében rögzített adatainkat, többek között azt, hogy hány támogatott félévet használtunk már el tanulmányaink során. Bővebben az Ügyfélkapuról »
Hogyan lehet Ügyfélkapum?
Ügyfélkaput bárki nyithat, állampolgárságtól függetlenül. Ehhez egyszeri regisztrációra van szükség, amelyet személyesen bármelyik okmányirodában, kormányablakban, az adóhatóság kiemelt ügyfélszolgálatain vagy külföldi tartózkodás esetén az adott országban található magyar nagykövetségen vagy konzulátuson el lehet indítani. Még egyszerűbb a dolguk azoknak, akiknek van 2016. január 1-jét követően kiállított személyazonosító igazolványuk (E-személyi igazolványuk): ők ugyanis elektronikusan is tudnak regisztrálni az itt található űrlap kitöltésével. Azok a személyiadat- és lakcímnyilvántartás hatálya alatt álló állampolgárok, akik érvényes, személyazonosság igazolására alkalmas magyar okmánnyal rendelkeznek, választhatják az arcképes azonosítással történő regisztrációt is.
Az E-felvételi hitelesítése
Az Ügyfélkapu regisztrációval történő hitelesítés során az E-felvételi felületén található hitelesítés funkció használatával a két rendszerbe történő párhuzamos bejelentkezés után a háttérben megtörténik az ún. természetes személyazonosító adatok összevetése. Egyezés esetén a hitelesítés automatikusan megtörténik. Ennek eredményéről a jelentkező az E-felvételi felületén és e-mailben is értesítést kap.
Aki már hitelesítette a jelentkezését, de még a jelentkezési határidő lejárta előtt bármit változtat az E-felvételiben (adatot módosít vagy dokumentumot tölt fel), annak újra hitelesítenie kell! (Erre akkor is szükség van, ha csupán a módosítás előtti előtti állapotot állítja vissza, azaz valójában nem történik adatváltozás.)
Fontos: az E-felvételi jelentkezést ideiglenes Ügyfélkapu regisztrációval nem lehet hitelesíteni!
A hitelesítési folyamat végrehajtására vonatkozó pontos útmutatást az E-felvételi felülete tartalmazza.