felvi.hu


Ügyintézés az E-felvételiben július 9-ig

2020.04.21

Elérhetők az ügyintézési funkciók az E-felvételiben: a szeptemberben induló képzésekre jelentkezők július 9-ig használhatják dokumentumpótlásra, adat- és sorrendmódosításra a felületet.


Az E-felvételi ügyintézési felületén a jelentkezők ellenőrizhetik a központi nyilvántartásban szereplő személyes adataikat, az általuk megjelölt képzéseket és azok megfelelő sorrendjét. Szükség esetén a megadott adatok az e-ügyintézési funkciók segítségével egyszerűen javíthatók. A jelentkezői státuszlapon pedig egyben, összegezve láthatók a fenti adatok és az aktuális pontszámok. A státuszlap a Hivatalos iratok menüpontban nézhető meg, és az eljárás során folyamatosan elérhető, lementhető, illetve kinyomtatható.

Szintén az E-felvételi felületén ellenőrizhető a már benyújtott dokumentumok feldolgozottsága, a feldolgozás eredménye, valamint megtekinthetők az egyes dokumentumképek is.

Jelentkezések és pontszámok menüpontban a jelentkezők megnézhetik az egyes jelentkezési helyeiken számított felvételi összpontszámaikat és annak részleteit is. A pontszámítás alapját a közhiteles nyilvántartásokból származó információk és a dokumentummal megfelelően igazolt és feldolgozott eredmények képezik. Így ha egy újonnan feldolgozott dokumentum hatással van az összpontszámra, a változás csak a dokumentum feldolgozását követő napon jelenik meg a pontszámban! Érdemes tehát a jelentkezőknek az ügyintézési időszakban többször is visszalátogatniuk az E-felvételi felületére, hogy az aktuális értéket láthassák.

Az E-felvételiben a táblázatok mellett található útmutatók segítenek a megjelenített információk pontos értelmezésében, így érdemes átnézni az ott szereplő információkat is.

A koronavírus miatti veszélyhelyzet során a felsőoktatási intézményeket, hallgatókat, valamint az általános felsőoktatási felvételi eljárást érintő intézkedésekről is döntést hozott a kormány. Ezekről itt lehet bővebben olvasni.

 

Hiánypótlás

2020. június 25-ig a jelentkezők általános tájékoztatást kapnak (a jelentkezéskor megadott e-mail címükre) az egyes pontszámítási módokhoz szükséges dokumentumokról és ezek ellenőrzéséről, akik pedig hiányos jelentkezést nyújtottak be, azok hiánypótlási felszólítást is kapnak. Az általános tájékoztató és az egyedi (névre szóló) hiánypótlási felhívás nem azonos!

A felszólításokat szintén az E-felvételiből lehet letölteni (a Hivatalos iratok menüpontból), amelyről külön értesítő e-mailt kapnak az érintettek. Ezért is fontos, hogy a jelentkezők rendszeresen megnézzék az E-felvételit, valamint a megadott e-mail címüket.

A hiánypótlásról bővebben a Tájékoztatóban lehet olvasni »


Dokumentumpótlás, sorrendmódosítás

A február 15. után megszerzett és a pontszámításhoz nélkülözhetetlen vagy többletpontokat igazoló dokumentumok legkésőbb 2020. július 9-ig pótolhatók. Ezeket szkennelés után az E-felvételi rendszerébe fel kell tölteni.

Nem kell feltölteni a 2006. január 1. után megszerzett érettségi eredményeket igazoló dokumentumok (bizonyítvány vagy tanúsítvány) másolatát. Ezeket az adatokat a Köznevelés Információs Rendszeréből elektronikusan szerezzük be. Szintén nem kell benyújtani a 2003. január 1. után szerzett nyelvvizsga bizonyítványokat. Amennyiben a jelentkező a február 15-i jelentkezési határidő után szerezte vagy szerzi meg a nyelvvizsgáját, akkor a felületen csak a nyelvvizsga-bizonyítvány adatait kell megadnia. Az átvett adatok a Közhiteles nyilvántartásokból származó információk menüpontban követhetők nyomon.

A jelentkezési sorrend módosítására az eljárás során egyetlen alkalommal van lehetőség, legkésőbb július 9-ig az E-felvételi Sorrendmódosítás menüpontjában. Itt jelennek meg a jelentkező által megadott képzések, amelyek a mellettük lévő kis nyíl ikonnal sorolhatók lejjebb vagy feljebb lehet a képzések között. A sorrendezés után a Mentés gombra kattintva véglegesíthető az új jelentkezési sorrend, ezután már nem lehet tovább módosítani.

Az egyszeri sorrendmódosítás lehetőségével akkor érdemes élni, ha valamely okból megváltozott a felvételizők preferencia-sorrendje, ami alapján a jelentkezéseiket rangsorolták. Nem érdemes sorrendet módosítani, ha valamelyik jelentkezési helyen nem sikerült az alkalmassági vizsga, hiszen ez esetben az adott szakra egyébként is sikertelennek számít a jelentkezés.

 

Szintén az E-felvételi felületén lehet visszavonni a korábban megadott jelentkezési helyet/helyeket. Ezt azoknak érdemes választaniuk, akik meggondolták magukat és már nem szeretnének valamelyik megjelölt jelentkezési helyre bejutni. Érdemes azonban alaposan megfontolniuk, a visszavont jelentkezések ugyanis már nem vehetők fel újra.

Fontos megemlíteni, hogy a változtatások az ügyintézési felületen nem jelennek meg azonnal, hiszen az elküldött kérelmeket még fel is kell dolgozni. A benyújtott kérelmek státuszát a Kérelmek menüpontban lehet ellenőrizni.

Az ügyintézésről bővebben a Tájékoztatóban »


Minden fontos információ az E-felvételiben

A felvételizők a jelentkezéseik, a közhiteles nyilvántartástól átvett adataik, a dokumentumaik és a kérvényeik állapotát kizárólag az E-felvételiben tudják nyomon követni. A ponthatárok megállapítását – várhatóan 2020. július 23-át – követően erről a saját online felületről tölthetik le a besorolási döntésről szóló határozatot is.