felvi.hu


Ügyintézés az E-felvételiben

2018.04.19

Elérhetők az ügyintézési funkciók az E-felvételiben: július 11-ig lehet dokumentumpótlásra, adat- és sorrendmódosításra használni a felületet. A jelentkezői státuszlapon az összes adat ellenőrizhető.

Az E-felvételi ügyintézési felületén a jelentkezők ellenőrizhetik a központi nyilvántartásban szereplő személyes adataikat, az általuk megjelölt képzéseket és azok megfelelő sorrendjét. Szükség esetén a jelentkezéskor megadott adatok az e-ügyintézési funkciók segítségével egyszerűen javíthatók. A jelentkezői státuszlap – amelyen egyben láthatók a fenti adatok – a Hivatalos iratok menüpontban nézhető meg, illetve nyomtatható ki. A jelentkezői státuszlap az eljárás során folyamatosan elérhető lesz.

Szintén az E-felvételi felületén ellenőrizhetik a jelentkezők a már benyújtott dokumentumaik feldolgozottságát, a feldolgozás eredményét, valamint megtekinthetik a dokumentumképeket is.

Jelentkezések és pontszámok menüpontban megtekinthetők az egyes jelentkezési helyeiken számított felvételi összpontszámok és annak részletei is. A pontszámítás alapját mindenkor a dokumentummal megfelelően igazolt és feldolgozott eredmények képezik. Így ha egy újonnan feldolgozott dokumentum hatással van a jelentkezői összpontszámra, a változás csak a dokumentum feldolgozását követő napon jelenik meg a pontszámban!

Az E-felvételiben a táblázatok mellett található súgók segítenek a megjelenített információk pontos értelmezésében, így érdemes átnézni az ott szereplő információkat is.

Hiánypótlás

2018. június 11-ig  a jelentkezők általános tájékoztatást kapnak az egyes pontszámítási módokhoz szükséges dokumentumokról és ezek ellenőrzéséről. Legkésőbb június 27-ig pedig hiánypótlás felszólítást kapnak azok, akik a jelentkezést hiányosan nyújtották be. Az általános tájékoztató és az egyedi (névre szóló) hiánypótlási felhívás nem azonos.

A hiánypótlásról bővebben a Tájékoztatóban »

 

Dokumentumpótlás, sorrendmódosítás

A február 15. után megszerzett és a pontszámításhoz nélkülözhetetlen vagy többletpontokat igazoló dokumentumok legkésőbb 2018. július 11-ig pótolhatók. Ezeket szkennelés után az E-felvételi rendszerébe fel kell tölteni.

Nem kell feltölteni a 2006. január 1. után megszerzett érettségi eredményeket igazoló dokumentumok (bizonyítvány vagy tanúsítvány) másolatát. Ezeket az adatokat a Köznevelés Információs Rendszeréből elektronikusan szerezzük be. Szintén nem kell benyújtani a 2003. január 1. után szerzett nyelvvizsga bizonyítványokat. Amennyiben a jelentkező a február 15-i jelentkezési határidő után szerezte vagy szerzi meg a nyelvvizsgáját, akkor a felületen csak a nyelvvizsga-bizonyítvány adatait kell megadnia.

 

A jelentkezési sorrend módosítására az eljárás során egyetlen alkalommal van lehetőség, legkésőbb július 11-ig, szintén az E-felvételi felületén a Sorrendmódosítás menüpontban. Itt jelennek meg a jelentkező által megadott képzések, amelyek a mellettük lévő kis nyíl ikonnal sorolhatók lejjebb vagy feljebb lehet a képzések között. A sorrendezés után a Mentés gombra kattintva véglegesíthető az új jelentkezési sorrend, ezután már nem lehet tovább módosítani.

Szintén az E-felvételi felületén lehet visszavonni a korábban megadott jelentkezési helyet/helyeket. Ezt a lépést érdemes alaposan megfontolni, visszavont jelentkezések ugyanis már nem vehetők fel újra.

Fontos megemlíteni, hogy a változtatások az ügyintézési felületen nem jelennek meg azonnal, hiszen az elküldött kérelmeket még fel is kell dolgozni. A benyújtott kérelmek státuszát a Kérelmek menüpontban lehet ellenőrizni.

Az ügyintézésről bővebben a Tájékoztatóban »