felvi.hu


2009/III. szám - Diplomás pályakövetés

2010.01.25

Az felsőoktatási intézmények munkájához szakmai támogatást nyújtó TÁMOP 4.1.3 Diplomás Pályakövető Rendszer empírikus kutatási programjának bemutatására, s annak első, hallgatók körében végzett kutatási eredményeinek bemutatására vállakoztunk a folyóirat tematikus számában.

A diplomások pályakövetése kellő ösztönzést adhat az egyes főiskoláknak, egyetemeknek, hogy felfrissítsék, illetve kiépítsék a korábban hellyel-közzel működő kapcsolattartási formáikat a náluk diplomát szerzett hallgatóikkal. Ez már önmagában is hasznos visszajelzést adhat a képzések korszerűsítéséhez, és a szakmai hálózatok működtetéséhez. A módszeres szociológai alapozású vizsgálatok pedig reális képet nyújthatnak az adott szakterület, régió munkaerő-piaci dinamikájáról, vagyis az egyéni életpályák sokszínűsége közepette a főbb tendenciák megismerhetővé válnak.

A jelenleg elinduló diplomás pályakövetési programok óriási felelősséget is rónak az intézményekre. Egyrészt a rendelkezésre álló források nagysága joggal támaszt elvárást komoly és időtálló eredmények iránt. Másrészt a jól hangzó általánosságok, rutinszerű pályázati panelek után a megvalósítás érdemi, mély és alaposan kiérlelt szakmai-kutatói-elemzői munkát feltételez, amit nem pótolhatnak adminisztrációs megoldások.

 

Tartalom

Az egyes tanulmányok a linkekre kattintva pdf formátumban letölthetők.

Előszó

Interjú

Fókuszban

Műhely

Vendégoldal