2008/IV. szám - Reál(is) továbbtanulás
Lapszámunk a műszaki és a természettudományos felsőoktatási képzés terén az utóbbi években lezajlott folyamatokat vizsgálja. Teljeskörű és egyben differenciált elemzést nyújt ezen területek történeti és szakterületi adatsorait illetően, áttekinti a munkaerőpiac trendjeit. A hazai felsőoktatás egyes változásaira a hazai tudáseszmények kulturális-társadalmi átalakulásának bemutatásával keres magyarázatot.
Tartalom
Az egyes tanulmányok a linkekre kattintva pdf formátumban letölthetők.
Interjú
- Minőségi tudás a gazdaságban - beszélgetés Fodor Istvánnal, az Ericsson Magyarország korábbi vezérigazgatójával és előző elnökével.
Fókuszban - Reál rekrutáció
- A felsőfokú reálképzés tényei és tétjei (Fábri György)
- Reál rekrutációs problémák Németországban (Csekei László)
- Miért csökken a természettudományos érdeklődés a felsőoktatásban? (H. Nagy Anna)
- A reál továbbtanulásra ösztönző technikák (Kurkó Noémi)
Műhely
Rangsor
- A műszaki és természettudományi képzési terület a felsőoktatási rangsorok tükrében (Fodor Szabolcs - Kiss László)
Vendégoldal
- Felsőoktatási vezetők karrierútja (Forgó Melinda)
- A Tuning projekt: oktatási struktúrák Európában (Birtalan Ilona Liliána)
A Fókuszban rovat tanulmányai több szempontból is igyekeznek körüljárni a témát: a természettudományos és műszaki kutatás-fejlesztés, a reál-műveltség és a társadalmi presztízs, a reál tanárképzés kérdésének, a természettudományos továbbtanulásra ösztönző technikáknak a vizsgálata, illetve a külföldi kitekintés hozzájárulhat ahhoz, hogy valós, közhelyektől és torzításoktól mentes képet kapjunk a két tudományterület helyzetéről, múltbéli és jelenlegi állapotáról.
Rangsor rovatunkban fő témánkhoz kapcsolódva a természettudományi és a műszaki felsőoktatás hallgatói és oktatói mutatóinak több szempontú, idősoros elemzését közöljük, míg a Műhelyben a felsőoktatásba történő jelentkezések hátterével, a jelentkezők által alkalmazott stratégiákkal ismerkedhetnek olvasóink.
- Felsőoktatási Elemzési Jelentések - 6. évfolyam 1. szám, 2022. március
- Field period of EUROSTUDENT 8 research in Hungary has started
- Vegyél részt az EUROSTUDENT 8 kutatásban és nyerj belépőt az EFOTT-ra!
- Elindul az EUROSTUDENT 8 kutatás magyarországi adatfelvétele
- Megjelent a 2021-es DPR Hallgatói kutatás zárótanulmánya