Felsőoktatási Elemzési Jelentések - 6. évfolyam 1. szám, 2022. március
2022.05.31A Felsőoktatási Elemzési Jelentések 2022-től némileg megújult szerkezetben folytatódik. A 2022. évi első szám fókuszában a felsőoktatási hallgatók tanulmányok melletti, és végzés utáni munkavállalása áll.
Sági Matild a felsőoktatási tanulmányok mellett végzett munka jellemzőit vizsgálja a 2021-es DPR hallgatói kutatás alapján. Szemerszki Marianna szintén a 2021-es DPR hallgatói kutatás alapján a végzős hallgatók munkavállalási attitűdjeit elemzi, vagyis azt, hogy a hallgatók milyen szempontokat mérlegelnek az elhelyezkedés, álláskeresés során.
Hámori Ádám az EUROSTUDENT VII magyarországi adatai segítségével tekinti át a tanulmányok munkaerőpiaci értékelésével kapcsolatos hallgatói várakozásokat. Iharosi Tamás elemzése a frissdiplomások megszerzett kompetenciái és az azok iránti munkaerőpiaci igényekkel kapcsolatos hallgatói tapasztalatok viszonyára koncentrál a 2020-as DPR frissdiplomás felmérés adataira támaszkodva.
Harkányi Ádám Máté rövid tanulmánya a DPR Adminisztratív Adatbázisok Egyesítése adatai alapján tárja fel a különböző képzési területen végzettek vezetővé válásának dinamikáját. Seli Júlia – szintén a DPR Adminisztratív Adatbázisok Egyesítése adatai alapján – azt vizsgálja, hogy a felsőoktatásban végzettek hozzáadott bértöbbletét, az utolsó hónapban munkát végzők arányát és a később a felsőoktatásban további tanulmányokat folytató hallgatók arányát alapul véve a különböző képzési területek hallgatói milyen munkaerőpiaci kilátásokra számíthatnak.