A TÁMOP 4.1.3 "Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése" című kiemelt pályázat során az Educatio Nkft. által megvalósított és megvalósítandó szakmai tevékenységek oldala.
Diplomás pályakövetés Lengyelországban
« vissza | 1 2 3 4 5 6 |
előre »
|
A vizsgálat tartalmi terjedelme
A vizsgálat 9 modulból, problémakörből állt. Nem mindegyik modul vonatkozott minden megkérdezettre, mivel a konkrét szituációtól függően az adott személyek azokra a kérdésekre válaszoltak, amelyekhez a felvett kritériumok szerint fel lettek sorolva.
Első modul
A képzettségre és a képzettségi útra vonatkozó kérdések (általános információk képzettséggel kapcsolatban); a képzettség megszerzésének körülményei (programok, tanárok); a legutoljára végzett iskola; képesítések megszerzésének módja és a megszerzett képességek; továbbképzés és hozadékai az iskola befejezése után.
Második modul
Első munkahely keresése tanulás (iskola/egyetem) befejezése után (vagy az azt követő 12 hónapon belül).
Kérdések: vállalt-e munkát az iskolai évek alatt; keresett-e munkát, ha nem, akkor mi ennek az oka; mikor vállalta el az első munkát; hogyan, milyen típusú munkát keresett; milyen kompromisszumokra volt hajlandó a munka megszerzése érdekében; mely intézmények segítségét vette igénybe az első munkahely keresése folyamán; mennyire volt hatékony ez a segítség.
Harmadik modul
A munkaerő-piaci aktivitás az iskola/egyetem befejezése után - anyaggyűjtés a végzettek munkaerő-piaci aktivitásáról az iskola befejezése utáni első 36 hónapban (státusza a munkaerőpiacon: dolgozó, munkanélküli, passzív); foglalkozása az első és az azt követő munkahelyeken, a végzett munka jellege; további kérdések azok számára, akik fizetés nélküli munkát végezték (önkéntes munka, fizetés nélküli szakmai gyakorlat).
Negyedik modul
Az első és a jelenlegi munka pontos jellege.
A megkérdezett hogy találta meg a munkát, mennyi időt szánt a munkakeresésre, helyileg hol végzi a munkát, milyen jellegű munkát végez, hány órát dolgozik hetente, mennyire felel meg a végzettsége a szakmai követelményeknek, előléptetési lehetőséget nyújt-e a munka, ha nem, akkor mi ennek az oka.
Ötödik modul
A fiatalok vállalkozási készségének problematikáját vizsgálja.
Hatodik modul
Az aktuális aktivitás mértéke (a lakosság gazdasági aktivitására vonatkozó kritériumok szerint).
Hetedik modul
Munkahivatalok támogatása a végzettek munkaerő-piaci elhelyezkedésében (a megkérdezett mennyire részesült a munkahivatalok által nyújtott támogatásból, milyen jellegű támogatásban részesült, a támogatás hatékonysága, ezzel járó problémák).
Nyolcadik modul
A végzettek területi mobilitása - a végzettek területi elhelyezkedése az oktatás folyamán és az iskola befejezése után. Itt főleg a külföldi kiutazásokra fektettek hangsúlyt, feltételezve, hogy ezek jelentősen befolyásolhatják a megkérdezettek attitűdjét - az iskola befejezése után a munka kiválasztásánál a rugalmasságukat növelheti. Nem hagyták figyelmen kívül az országon belüli migrációt sem.
Kilencedik modul
A végzettek általános jellemvonásai (társadalmi, demográfiai jellemzői, társadalmi tőke jellemzői).
- 1. Központi vizsgálatok
- 2. Intézményi kutatások: Krakkói Műszaki Egyetem
- 3. Egyéb intézményi vizsgálatok
- 4. A legfrissebb: a szociális minisztérium felvétele
- 5. A minisztériumi vizsgálat tartalma
- 6. Karrier irodák, végzett diákok egyesületeinek felmérései