DPR és AVIR: két év eredményeit összegezték a zárókonferencián
1 2 3 4 |
előre »
|
Több mint két év után zárásához érkezett a TÁMOP 4.1.3 A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése kiemelt uniós projekt. Ennek alkalmából zárókonferenciát rendezett az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. 2011. február 24-én.
Az eseményen az Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) és a Diplomás Pályakövető Rendszer (DPR) eredményeit összegezték, valamint első ízben mutatták be annak az országos frissdiplomás adatbázisnak az eredményeit, amely az Oktatási Hivatal (FIR), a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) és a Foglalkoztatási Hivatal (FH) egyes adattartalmainak összeillesztésével született.
A megnyitó után az előadások sorát a Nemzeti Erőforrás Minisztérium Felsőoktatásért és Tudománypolitikáért Felelős Helyettes Államtitkárságának tudománypolitikai főosztályvezetője nyitotta meg. Dr. Kardon Béla többek között azokról az elvárásokról beszélt, amelyeket a „jó kormányzat" az AVIR és a DPR programokkal szemben támaszt. A két rendszer által szolgáltatott adatokkal kapcsolatban hangsúlyozta, hogy azoknak pontosnak, megbízhatónak, naprakésznek, kompatibilisnek, integráltnak és teljesnek kell lenniük. Az integrált adatok szerepét Kardon Béla abban határozta meg, hogy a statisztikai mutatók alapján meg lehet fogalmazni az ágazati prioritásokat, alkalmasak a rendszerhibák feltárására, valamint rangsorok és tudományos elemzések alapját képezhetik. A jövőre nézve a teendők között említette a jogszabályi feltételek megteremtését, további intézmények bevonását a rendszerbe, illetve azt, hogy 2011/2012-ben a rendszeren keresztül is kell hivatalos adatokat szolgáltatni, 2012/2013-ban azonban már hivatalos rendszerként kell működnie.
Az Educatio Nonprofit Kft. feladata, hogy hatékony informatikai szolgáltatást nyújtson a felsőoktatásnak - kezdte előadását Kerékgyártó Sándor ügyvezető, majd bemutatta, milyen projektekben, projekteken dolgozik a cég. A TÁMOP 4.1.3 uniós programban feladatuk a szakmai támogatás, az intézményi modell és egységes módszertan kidolgozása volt, amellett képzéseket tartottak, kiadványokat jelentettek meg, monitoring tevékenységet is folytattak a kollégák. Kialakították a Diplomán túl portált (www.diplomantul.hu), nemzetközi kapcsolatok, együttműködések épültek ki. Több országos kutatásra is sor került a projekt alatt (hallgatók, végzettek, munkáltatók országos felmérése, jelentkezési tendenciák vizsgálata). „Az a lényeg, hogy az ágazati vezetés folyamatosan kapja meg az alapadatokat. Folyamatos adatszolgáltatással biztosítható, hogy friss, aktuális adatok legyenek a rendszerben" - mondta, hozzátéve, hogy a fejlesztett információs rendszer az igényeknek megfelelően tovább alakítható. A TÁMOP 4.1.3 második szakaszának feladataiként említette egyebek mellett az államigazgatási adatbázisok rendszerbe integrálását, a csatlakozást a 2013-as nemzetközi Eurostudent felméréshez, a K+F és a nemzetközi mobilitási adatok beemelését, új FIR modulok fejlesztését, ennek az AVIR-ral való összekötését, a hallgatói életpálya-tanácsadás fejlesztését...
- 1. Két év múlva a hivatalos adatszolgáltatás rendszere lesz
- 2. A széles közvélemény is egyre inkább figyelemmel kíséri
- 3. A hallgatónak erősen kell kötődnie az alma materhez
- 4. Az előadások letölthető prezentációi
- Eredmények a Rendszerszintű fejlesztések és hozzáférés bővítését szolgáló ágazati programok a felsőoktatásban projektben
- Felsőoktatási Elemzési Jelentések - korábbi számok
- Felsőoktatási Elemzési Jelentések - 4. évfolyam 1. szám, 2020. június
- EUROSTUDENT nemzetközi kutatás: interaktívan elemezhetők a hazai adatok
- A 2020-as tavaszi felmérés kérdésblokkjai
- Felsőoktatási Elemzési Jelentések - 3. évfolyam 2. szám, 2019. december